Rozumiem dlaczego tak się dzieje. Po prostu uważam, że nawet w kwocie 2000 powinna być osłona w zestawie. Filtr, monopod i aparat...![]()
130 to nic, zobacz ile kosztuje osłona do 35/2 IS :-D
Skupiam się na zdjęciach a nie na tym czym fotografuję.
W 85 1.2 czy 1.8 samo rozwiązanie mocowania osłony budzi niepokój.
Zaskoczyło mnie właśnie po kupnie 85LII, gdy zorientowałem się, jak instaluje się i jak kręci się w kółko osłona p.słon.
FF + S24EX | S50EX | H58/2 | H85/1.5
APSC + 18-55is | 70-300vc
kiedyś: C 400D > N D700 > C 30D > C 5D > C 40D | S20/1.8, S30/1.4, 85LmkII, 70-200L/2.8
Najlepsze rozwiązanie jest w 24-70 c. Tam osłona dodatkowo chroni wysuwający się tubus, a tulipan umożliwiał postawienie na nim nawet szkła zapiętego pod korpus. Niestety takie rozwiązanie zajmowało sporo miejsca w torbie.
Dlaczego? Przecież osłona nie pełni funkcji pancerza stalowego tylko osłony przeciwsłonecznej.
Ja jej nie odpinam, bo szkło dość ciężkie i po odpięciu od body stawiam na osłonie. Czytałem gdzieś, że stawianie tego obiektywu na wysuniętym tubusie AF niejednokrotnie kończyło się uszkodzeniem napędu. Najlepiej przed odpięciem wsunąć tubus.
R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty
To tylko moje skrome zdanie. Wolę takie osłony i mocowanoe jak w 50L. Co do stawiania szkła na osłonie, to dałem ten przykład, bo kilka razy mi się to zdarzyło tak postąpić. Teraz praktycznie nie mam eLek i co za tym idzie osłonProblem sam się cudownie rozwiązał.
"wszyscy mają mambę-mam i ja"a tak poważnie to prosze o redę jaki futerał lowepro zakupic na to szkło z normalnie załozoną osłoną? (biorę pod uwagę 11x14, ale nie wiem czy nie za duży)
Do zdjęć mam wszystko, prócz talentu...
(R6, RP, RF 15-35 f/2.8L, RF 28-70 f/2L, RF 100 f/2.8L, RF 70-200 f/2.8L, EL-1, 470EX-AI)