Strona 52 z 79 PierwszyPierwszy ... 242505152535462 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 511 do 520 z 790

Wątek: Canon 50mm f/1.2 L USM lens

  1. #511
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2 512

    Domyślnie Odp: Canon 50mm f/1.2 L USM lens

    https://www.google.at/search?q=sigma...2F%3B930%3B695

    dokladniej tutaj:

    Sigma 50mm F1.4 Art Review | Wedding Photography Melbourne

    widac dobrze. tzw plastycznosc to nic innego jak sposob przenoszenia kontastu.
    na ogol obiektywy o wyzszym MTF daja rowniez nieco wieksza tzw pospolicie rozumiana " plastycznosc"
    natomiast L50 ma bardziej rozkrecony i lzejszy bokeh os sigmy.
    taki lubi sie podobac.
    przewaga L wystepuje wiec ewentualnie w zakresie bokeh , czyli w stanie nieostrym.

    trudno kierowac sie wyborem obiektywu ze wzgledu na prace w stanie nieostrym , a nie ostrym.

    i tyle w temacie dziekuje za uwage.

  2. #512
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Feb 2007
    Posty
    2 601

    Domyślnie Odp: Canon 50mm f/1.2 L USM lens

    [QUOTE=kochinur;1274353]
    Cytat Zamieszczone przez Groenendael Zobacz posta
    . A jeszcze dodam tylko tyle, ze na 300 pokazanych zdjec kobietom one wybraly Canona.
    A coś więcej o tym "teście"
    pokazywać 300 zdjęć kobietom - współczuję im znaczy tym kobietom facetom też współczuję .
    Jestem szumofobem
    S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
    Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień

  3. #513
    Coś już napisał
    Dołączył
    Dec 2014
    Posty
    87

    Domyślnie Odp: Canon 50mm f/1.2 L USM lens

    Mam sonara 135mm produkcji DDR i jak patrzę na sample z rzeczonej L, to ma coś podobnego w obrazku jaki generuje. Chyba trzeba to nazwać ową tajemniczą plastyką (ciekaw jestem definicji, gdyby zapytać dziesięciu to pewnie usłyszymy ich 10). I rzeczywiście ma to swój urok. Podobny urok obserwuje przeglądając sample z sowieckiej optyki. Może to o to chodzi w fotografii skoro się "wszystkim" podoba. Parafrazując klasyka "producenci nie wysilajcie się ostrość przeżyła się jak przeżytek, plastyka wraca w wielkim stylu.
    "W ogóle, bracie, jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi ani Hutu i te sprawy, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście, ważne pytanie: co lubię w życiu robić. A potem zacznij to robić. "

  4. #514
    Uzależniony Awatar Selena
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Małopolska
    Posty
    502

    Domyślnie Odp: Canon 50mm f/1.2 L USM lens

    Cytat Zamieszczone przez Bechamot Zobacz posta
    trudno kierowac sie wyborem obiektywu ze wzgledu na prace w stanie nieostrym , a nie ostrym.
    Ja się kieruję i wiem, że nie jestem w tym odosobniona Wszystko zależy od potrzeb.
    Dlatego mam kilka 50-tek

  5. #515
    Coś już napisał
    Dołączył
    Nov 2011
    Miasto
    Katowice
    Wiek
    48
    Posty
    72

    Domyślnie Odp: Canon 50mm f/1.2 L USM lens

    Dwa podejścia do tego szkła zrobiłem, miałem na kilkudniowe testy i pomimo tego, ze wole eLki itd... (nawet lampy mam Canona) to 50 wziąłem sigmy i zrobiłbym to nawet gdyby kosztowały tyle samo. Elka lżejsza, mniejsza to fakt ale Obrazek Jest dla mnie priorytetem. Z Sigmy jest po prostu ladniejszy (dla mnie!) Amen

  6. #516
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2 512

    Domyślnie Odp: Canon 50mm f/1.2 L USM lens

    wybor L50 - to wybor ze wzgledu na ladniejsza nieostrosc.
    wybor s50A - to wybor ze wzgledu na lepsza ostrosc/ rozdzielczosc.

    niech kazdy sam dokona wyboru.

    mozna tez dokonac wyboru w sposob nieswiadomy/przypadkowy ze wzgledu na wyimaginowane cechy , piszac o jakiejs efemerycznej plastycznosci itp.


    I juz na marginesie .
    jesli natknalem sie na zdjecia znakomite wybitne , nagradzane - nigdy nie bylo ono takim ze wzgledu na nieostrosc.
    Na nagradzanych bodaj w najbardziej prestizowym konkursie zdjeciach - WPP , bokeh nie odgrywa jakiejkolwiek , doslownie zadnej roli.

    Jesli na zdjeciu podkresla sie piekny bokeh tzn jest ono d.d. - motyw glowny jest tak malo zajmujacy ze tlo staje sie przekazem . Takie zdjecia pokazuja NIC.

    300 pan wybralo Canona?
    moj pies ( gorzej - suka) wybrala nikona kiedy obydwie marki znalazly sie w zasiegu jej nosa. :-)))

  7. #517
    Pełne uzależnienie Awatar pan.kolega
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    2 817

    Domyślnie Odp: Canon 50mm f/1.2 L USM lens

    Cytat Zamieszczone przez Bechamot Zobacz posta
    I juz na marginesie .
    jesli natknalem sie na zdjecia znakomite wybitne , nagradzane - nigdy nie bylo ono takim ze wzgledu na nieostrosc.
    Na nagradzanych bodaj w najbardziej prestizowym konkursie zdjeciach - WPP , bokeh nie odgrywa jakiejkolwiek , doslownie zadnej roli.

    Jesli na zdjeciu podkresla sie piekny bokeh tzn jest ono d.d. - motyw glowny jest tak malo zajmujacy ze tlo staje sie przekazem . Takie zdjecia pokazuja NIC.
    Fakt, w WPP boke jest mało ważne bo to reportaż i dziennikarstwo, njlepiej jak wszystko jest ostre, liczy sie treść i kompozycja (np. malowniczy rozklad ran i kałuży krwi).
    To nie kotlet. Na forum portret kojarzy się z papierową GO, a w szerokim świecie jest obecnie taka moda, że portret to dermatologia i super kontrast. Nic dziwnego. że 300 kobiet (i paru mężczyzn) tego nie lubi, bo widać pryszcze, owłosienie i zmarszczki. DO takich zdjęć przygotowuje się skórę przez kilka dni.

    Żeby zdobyc nagrodę w WPP wystarczy zrobic takie zdjęcie i na pewno nie potrzeba do tego 50/1.2 a nawet nie zda sie, bo nie byłoby widać wszystkich ważnych planów (motyw główny jest też zajmujący). Bokeh służy często do ukrycia prozy życia a WPP za pokazanie prozy życia daje nagrody.

    http://www.worldpressphoto.org/award...p?gallery=6096
    I don't always shoot wide angle zooms, but when I do, I prefer the 16-35 f/4 IS.

  8. #518
    Pełne uzależnienie Awatar szwayko
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Olsztyn
    Wiek
    47
    Posty
    2 083

    Domyślnie Odp: Canon 50mm f/1.2 L USM lens

    No to Pete Muller ze złym szkłem zapozował do zdjęcia.
    http://www.worldpressphoto.org/award...allery=2900401

  9. #519
    Uzależniony Awatar namoamo
    Dołączył
    Sep 2009
    Miasto
    Wawa
    Wiek
    42
    Posty
    928

    Domyślnie Odp: Canon 50mm f/1.2 L USM lens

    Plastyka obrazu to NG a nie WPP

  10. #520
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2 512

    Domyślnie Odp: Canon 50mm f/1.2 L USM lens

    Cytat Zamieszczone przez pan.kolega Zobacz posta
    Fakt, w WPP boke jest mało ważne bo to reportaż i dziennikarstwo, njlepiej jak wszystko jest ostre, liczy sie treść i kompozycja (np. malowniczy rozklad ran i kałuży krwi).
    To nie kotlet. Na forum portret kojarzy się z papierową GO, a w szerokim świecie jest obecnie taka moda, że portret to dermatologia i super kontrast. Nic dziwnego. że 300 kobiet (i paru mężczyzn) tego nie lubi, bo widać pryszcze, owłosienie i zmarszczki. DO takich zdjęć przygotowuje się skórę przez kilka dni.

    Żeby zdobyc nagrodę w WPP wystarczy zrobic takie zdjęcie i na pewno nie potrzeba do tego 50/1.2 a nawet nie zda sie, bo nie byłoby widać wszystkich ważnych planów (motyw główny jest też zajmujący). Bokeh służy często do ukrycia prozy życia a WPP za pokazanie prozy życia daje nagrody.

    http://www.worldpressphoto.org/award...p?gallery=6096
    akurat mam w pamieci zdjcie amerykanskiego fotografa , ktory chyba wygral WPP przed kilku laty , a bylo ono zrobione za pomoca 50 1,2.
    w jakims bunkrze w afganistanie w trakcie ataku - znajdowal sie wowczas fotograf wewnatrz razem z zolnierzami.

    ale wygral nie ze wzgledu na plastyke lez na tresc.

    oczywiscie mozna mowic o " czystej formie" - tylko kupowac obiektyw ze wzgledu na " czysta forme " czyli nic - to jest hardcore . czysta forme robi lepiej komputer.


    zaleta 50/1,2 jest duza wytrzymalosc mechaniczna i odpornosc na warunki zewnetrzne , oraz w razie potrzeby jasnosc.

    przy czym jasnosc nie odgrywa takiej roli w cyfrze jak w analogu , gdzie Rekord przy pushowaniu podchodzil pod 3200 iso.

    jesi chodzi o jakosc rysunku to sa to obiektywy porownywalne - roznice sa minimalne wlasnie w zakresie bokeh - i oczywiscie spora w rozdzielczosci na otwartej przyslonie.
    ale podobnie rysuje rowniez 50/1,4 , 50/1,8
    fanatycy bokeha zwracaja uwage na ceche trzeciorzedna.

    jak sie czlowiek juz napatrzy na ten piekny rozswirowany bokeh , to po penym czasie ma go dosyc . cos jak cycki z silikonu.

    piekny bokeh ma ruski zlom tez.

Strona 52 z 79 PierwszyPierwszy ... 242505152535462 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •