Widze, ze na tym forum dzielenie sie informacjami nie ma sensu...
Widze, ze na tym forum dzielenie sie informacjami nie ma sensu...
Canon 6D + 16-35/4L IS + 40/2.8 + 35/1.4A + 135/2L Fuji X-E1 X-A1 14 35 18-55 EF-20 BLC-XE1 BLC-XM1
Liczyłeś, że zdowolisz zawodowych prześmiewców, pisząć o obiektywie Canona?
Napisz byle co pozytywnego o nieoistniejącej Sigmie to będziesz miał owację na stojąco...
Dla mnie taka fotka muru jest rzetelnym głosem w dyskusji, oczywiście nie wyczerpuje tematu ale pokazuje jakiś konkret.
A poza tym trzeba się sprężyć, znaleźć stosowny mur.
Ostatnio edytowane przez marfot ; 18-01-2014 o 15:56
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
No tak nie do końca, bo idąc tym tropem rogi powinny być najjaśniejsze a tu centrum nasycone, rogi nasycone, tylko prawy i lewy bok na środku jaśniejsze. Mi się wydaje, że to bardziej ma się kątem padania światła na tą cegłę. No ale oceniać muru to się nie podejmuję i ja.
Apropo tego szkiełka, to wczoraj wziąłem je do knajpy. W dość kiepskich warunkach całkiem dobrze sobie radził. Na ISO2000-10000, przysłony F1.2-F2 AF działa całkiem sprawnie zarówno w trybie one shot jak i servo. Trochę pobawiłem się ustawieniami servo i najlepszy efekt był na rozszerzonym punkcie przy maksymalnej czułości śledzenia i maksymalnym przyspieszeniu. Mimo szybko poruszających się ludzi niewiele zdjęć musiałem wyrzucić.
Generalnie utwierdzam się w dobrej decyzji podjętej co do zakupu. Mimo że jak można tu doczytać, mydli straszliwie na F1.2, AF jest porażką a rogi to wręcz tragedia, ja go polubiłem.
Poniżej kilka fot z 5DIII i 50L z wczoraj. Weźcie pod uwagę, że wszystkie są na ISO > 5000 i przysłonach F1.2-2.
Ostatnio edytowane przez Matsil ; 18-01-2014 o 17:22
R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty
Fajna fotka nr 1 i widać akcję, bez dwuznaczności proszę.
Podoba mi się GO. Na razie nie będę nawet marzył o takim szkle i takim świetle.
Co do stałych modeli na forum, to poza murem z cegieł (to ważne, bo muszą być równe cegły), to są jeszcze bateryjki - często fotografowane.
Ostatnio edytowane przez RobertON ; 18-01-2014 o 18:42
nieno, w tej knajpie było bardzo sprzyjające oświetlenie.
piszę serio.
w takich warunkach chyba tylko 24L pudłuje![]()
Ostatnio edytowane przez BeatX ; 18-01-2014 o 19:01
Fuji X-H2 | Fujinon 16/1.4 | Fujinon 35/1.4 | Viltrox 75/1.2
Moje zdjęcia: https://flickr.com/photos/maciej_k/
warto też zaznaczyć, że w kwestii skuteczności AF, ważne jest nie tylko ilość światła, ale źródło światła.
Sprawdź AF z 50L w półmroku, w zmienionym miejscu - wtedy pojawiają się największe siupy.
Fuji X-H2 | Fujinon 16/1.4 | Fujinon 35/1.4 | Viltrox 75/1.2
Moje zdjęcia: https://flickr.com/photos/maciej_k/
No w gorszych warunkach to już trochę robienie zdjeć mija się z sensem. F1.2, ISO10000 i wyżej, o jakości i detalach zapomnij.
A to prawda, w połmroku szuka długo i potrafi w ogóle nie znaleźć. Na początku próbowałem na centralnym precyzyjnym i fajnie nie było. Po zmianie na rozszerzony już znacznie lepiej. Ciekaw jestem jak byłoby z 5DII czy nawet z 6D, pewnie kicha.
R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty
Tak paczam i paczam na te zdjęcia i po prostu nadal mi nie staje.Owszem tło ładne. Ale dobrze by było mieć porównawczą klatkę z czegoś innego. Bo w takiej rozdzielczości to i 50 1.8 będzie ostre. Chociaż kolory będą bardziej wyblakłe.
W ogóle to Ci ludzie nie będą mieli za złe, że wrzucasz ich zdjęcia?
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/833/47m3.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/856/2v8m.jpg
Tu było domykane?
Ci ludzie to znajomi i zanim ja wrzucę ich jakieś zdjęcia, to już kilka razy są publikowane na fejsie.
Przy tej rozdzielczości rzeczywiście nie ma sensu mówić o ostrości, ale też ISO8000 i więcej już szczegóły trochę zabiera. Wkleiłem tak dla pokazania, że nawet w dość kiepskich warunkach można cos ustrzelić.
Nie wiem czemu ostatnio po zmianie imageshack wycina exif, poniżej po kolei dane:
F1.2 1/60 ISO5000
F2 1/125 ISO8000 korekta +2/3EV
F2 1/80 ISO6400
F2 1/60 ISO6400
F2 1/80 ISO5000
F2 1/125 ISO5000 korekta +3EV
R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty
czytając posty można dojść do wniosku ze canon popełnił straszliwy błąd
skoro wypościł magiczne wprost stworzone do ślubów 50 1.8, to wszystkie inne 50 to po prostu wyrzucone pieniądze w błoto
to samo dotyczy 85, 35 itp i itd
zresztą po co w ogóle coś wypuszczał skoro jest boska sigma czy tamron
i kilkadziesiąt stron kopania się z koniem ,który jaki jest każdy widzi![]()