Mam 35mm 1.4 Sigmy, 85mm 1.2 i 135mm F2 canona. Czy jako kolejne polecacie 50 1.2 wlasnie? :-)
Ja jednak wybiore Canona. Od kilku dni probuje dojsc do ladu ze swoja 35 Sigmy ktorej obrazowo nie mozna nic zarzucic ale jednak Af robi co chce i nie umiem mu zaufac.
5D, 2x6D, 16-35/4ISL, 20/1.4A, 24-70/2.8LII, 24-85/3.5-4.5, 50/1.4, 50/1.8STM, 55/1.8, 85/1.8, 135/2L, 200/2.8LII, 70-300 4-5.6II, 100-300/5.6L, 400/5.6L
600EX-RT, 430EXII, 568EXII
CX241, i1DisplayPro, L850, SC-P600
Mnie szybkość af w 50 L mile zaskoczyła. Każdy ma inne wymagania, poczucie estetyki i oczekiwania od sprzętu. Zakup 50 L uważam za trafiony z perspektywy moich oczekiwań, komfortu pracy. Co do klientów, to nie sądzę, żeby zobaczyli różnicę i w pewnym momencie powiedzieli "osz... Canon 50 1.2 L", ale to nie znaczy, że zdjęcia się nie podobająPo prostu dla mnie to bardzo dobre narzędzie.
Kupiłem to szkło i fotografując cieszyłem się jak dziecko dopóki nie zobaczyłem zdjęć na monitorze.... Kupując wcześniej 135, 85, 35 jakoś zawsze oglądając pierwsze zdjęcia robiłem wow a tu wręcz przeciwnie - zrobiło mi się smutno bo zdjęcia przypominają mi kitowy obiektyw z mojego starego Nikona D80. Ale z drugiej strony cały tydzień oglądałem zdjęcia w necie i te które mnie jakoś najbardziej wołały to były z tej 50tki. Kurde.... Co to za obiektyw :-) Trzeba się z nim zaprzyjaźnić i go jakoś nauczyć specjalnie obsługiwać czy co? A może faktycznie to poroniona konstrukcja Canona jest. Tyle skrajnych opinie w necie co do szkła jeszcze nie czytałem jak w przypadku tej eLki że sam już nie wiem co o nim myśleć...
Dokładnie tak - trzeba je dobrze poznać. Zwracać uwagę na focus shift (trzeba przejrzeć ten wątek od początku) albo tu:
Can someone explain the Canon 50mmL f/1.2 "backfocus problem" ?
"Two words: focus shift.
The 50mm f/1.2L is something of a special case. That lens suffers from a particularly bad focus shift (many lenses have some focus shift, especially, fast primes, but usually not enough to notice). In the case of the 50L, the focus shift is an optical design tradeoff for the undercorrected spherical aberration that gives the lens its legendary creamy bokeh.
Focus shift is when the focal plane of the lens changes when you change the aperture of the lens. All lenses focus with the aperture wide open, then stop down the aperture to your chosen setting as the shot is taken. In the case of the 50mm f/1.2L, if you select an aperture narrower than f/1.2, down to about f/4, focus shift means that the lens will actually focus on a point that's behind your chosen focal plane. At f/4 or a little narrower, the DoF is deep enough to mask the effect, because by then your chosen focal plane is within the DoF. At very close subject distances, the DoF is shallower, and the effect of focus shift is exaggerated (you may need f/5.6 or even f/8 to get a deep enough DoF to mask the shift).
So, what can you do? Here are some options:
Stop down to f/4 or narrower. But, I'm going to assume that shooting at f/8 is not the ideal solution...
Shoot at f/1.2. There's no shift if you don't stop down.
Use Live View. Granted, that's not a good option with typical 50/1.2 subjects.
Manual focus with the DoF Preview button pressed. You'd almost certainly need the Eg-S focusing screen instead of the stock screen.
More complex AFMA. You could perform an AFMA at f/2, and you'd get different results than wide open - that adjustment would compensate for the focus shift at f/2, but not be applicable at f/1.6 or f/2.8, for example. So, you'd need to have a list of AFMA values, and change the setting to match the aperture you want to shoot at. Might work if you can pick an aperture for a shoot and stay there. (Side note here: the 1D X can store two AFMA settings for a zoom lens, one for the wide end and one for the long end; in theory, Canon could allow multiple, aperture-dependent AFMA settings for the 50L, which would certainly help with this issue.)
Intentionally front focus. Use an AF point over a feature that's a little bit in front of what you really want to focus on.
Tweak on the fly. The 50L has full-time manual focus, so you can use AF get you close, then turn the MF ring slightly to bring the focal plane forward a little. You'd likely want to be using back-button AF for that, and it would take a fair bit of practice to get it working reliably.
The 50L can deliver amazing shots, but due to the focus shift issue it takes some work and practice to get the most from the lens."
R3 + RF85LDS
krótka instrukcja obsługi
przymknij do f4 - ciekawa rada dla tych którzy kupują szkło o jasności 1.2
rób zdjęcia tylko na f1.2 -
Live View - najlepiej na zombie, ciekawe czy utrzymasz się w GO, zawsze pozostaje statyw - LV kojarzy się z amatorką ale jak się rzuci korpus na statyw to nie zauważą
Manual Focus - zdecydowanie po to się kupuje system z af
Mikroregulacja - zrób sobie listę z wartościami mikroregulacji dla różnych przesłon - wybierasz przysłonę zmieniasz mikroregulację i robisz zdjęcie - to jest dobre nawet bardzo dobre, producent powinien zapewnić na to wsparcie ale tylko w pro korpusie
dobre rady zawsze w cenie![]()
Jestem szumofobem
S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Jestem szumofobem
S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień