Pokaż wyniki od 1 do 10 z 162

Wątek: Filtr polaryzacyjny i inne dylematy?

Mieszany widok

  1. #1
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    41

    Domyślnie

    @ Bangi, może kiedyś z tej rady skorzystam. Dziękuję za wszystkie wypowiedzi i pozdrawiam

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar marfot
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Zgorzelec
    Posty
    4 592

    Domyślnie

    Obejrzałem te zdjęcia i powiem szczerze, że nie bardzo widzę jakieś drastyczne defekty kolorystyczne dopóki balans bieli jest na AUTO. Np. zdjęcie nr _300 jest całkiem poprawne, cieplejsze nieco niż to z sony i przez to lepsze.
    Majstrowanie przy balansie bieli np. ustawienie w słoneczny dzień na "pochmurnie" skończyło się oczywistym nieszczęściem - wszystko jest żółte.
    WB Auto w Canonie działa moim zdaniem na tyle poprawnie w typowych warunkach, że trzeba sporo doświadczenia, żeby coś poprawić a łatwo popsuć.
    Zdjęcia robione są przy bardzo dużym kontraście i to zwsze powoduje mniejsze lub większe problemy.
    Moja porada dla Tamy: ustaw balans bieli na Auto, przywróć standardowe ustawienia dla trybu krajobraz i tak zostaw. Kup tego polara i poćwicz jego działanie na kicie , który kręci przednią soczewką i wymaga korekty po ustawieniu ostrości. Wyczekaj na właściwe oświetlenie np. słoneczny dzień z białymi obłokami. Ustaw Av, pomiar światła matrycowy. Pozostanie Ci problem z ewentualną korektą ekspozycji i tu bez histogramu nie dasz rady. Jeśli nie poprzepalasz zdjęć to wszystko powinno być dobrze.
    https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
    EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200

  3. #3
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    41

    Smile

    Cytat Zamieszczone przez marfot Zobacz posta
    ...ustaw balans bieli na Auto, przywróć standardowe ustawienia dla trybu krajobraz i tak zostaw. Kup tego polara i poćwicz jego działanie na kicie , który kręci przednią soczewką i wymaga korekty po ustawieniu ostrości. Wyczekaj na właściwe oświetlenie np. słoneczny dzień z białymi obłokami. Ustaw Av, pomiar światła matrycowy. Pozostanie Ci problem z ewentualną korektą ekspozycji i tu bez histogramu nie dasz rady. Jeśli nie poprzepalasz zdjęć to wszystko powinno być dobrze.
    :-D O właśnie, o takie rady mi chodziło, wezmę to pod uwagę, zdaję sobie sprawę że przedobrzyłam z tym nasyceniem. Ale przećwiczę też te ustawienia podane przez jednego z forumowiczów.
    Mam jeszcze pytania:
    1. Kręcenie polarem - w jakim celu? Czy w celu pewnych ustawień, ale co jeszcze tam pozostaje do ustawienia?
    2. Czy kit nie jest juz sam w sobie ciemny jak na dołożenie do tego polara?
    3. Jeśli TAK pkt. 2 to powinnam ekspozycję dać na + by było jaśniej?
    4. Czy polar przydaje się tylko na słońce, czy również w mniej nasłoneczniony dzień i czy stosuje się go do zdjęć w pomieszczeniach bo słyszałam o fotkach np. ekspozycji za szkłem co nie da nam odbicia szybki w gablotach (muzea i inne wystawy)?
    Histogram to swoją drogą "ciało mi zupełnie obce"

    A teraz z innej beczki:
    a) dużo się tu mówi na forum o wydostaniu światła ze sprzętu, abstrachując już od jakości szkła - swiatło/naświetlanie, co lepsze: szeroki otwór przysłony czy dłuższy czas naświetlania. Czy w ogóle te funkcje służą innym efektom?
    b) spotkałam się z opinią że Canon wyciąga i tak maximum przy f8. ale w sprzęcie jest znacznie więcej, to jak to jest?
    c) po co zmniejszać otwór przysłony skoro mogę dać ekspozycję na -? co lepsze?
    d) czy wysoka przysłona w słoneczny dzień da mi lepszą jakość zdjęcia?
    e) wybór:
    - założyć polara?
    - zmniejszać ekspozycję? (choć w kitach ciemnych raczej nie)
    - zwiększać wartość przysłony (pamiętając, że używam kita)?
    f) jaką najwyższą wartość f stosować z moim sprzętem?

    Pozdrawiam

  4. #4
    Uzależniony
    Dołączył
    Jul 2011
    Miasto
    Działyń
    Posty
    725

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tama Zobacz posta
    Mam jeszcze pytania:
    1. Kręcenie polarem - w jakim celu? Czy w celu pewnych ustawień, ale co jeszcze tam pozostaje do ustawienia?
    2. Czy kit nie jest juz sam w sobie ciemny jak na dołożenie do tego polara?
    3. Jeśli TAK pkt. 2 to powinnam ekspozycję dać na + by było jaśniej?
    AD1. Przetestuj.
    AD2. Tak przyciemni to kiciaka nieco, ale ja muszę być jakiś dziwny, skoro dla mnie przesłony 11-16 na L-kach, a na kicie 8-11 pod krajobraz były. Dodatkowo trzeba było statyw taszczyć.

    Cytat Zamieszczone przez Tama Zobacz posta
    Histogram to swoją drogą "ciało mi zupełnie obce"
    To weź to ciało obce do ręki i poczytaj. Trudne, to nie jest.


    Cytat Zamieszczone przez Tama Zobacz posta
    b) spotkałam się z opinią że Canon wyciąga i tak maximum przy f8. ale w sprzęcie jest znacznie więcej, to jak to jest?
    Nie bardzo rozumiem, to zdanie? Dla mnie przesłony 13-16, to podstawa przy krajobrazie.

    Cytat Zamieszczone przez Tama Zobacz posta
    f) jaką najwyższą wartość f stosować z moim sprzętem?
    F8

    Cytat Zamieszczone przez Tama Zobacz posta
    Bez obaw czytam wszystko.
    Wcześniej wspominałaś, że horyzont jak i kompozycję znasz. Na pokazywanych przez ciebie zdjęciach, zjawisko prostego horyzontu nie występuje.

    https://picasaweb.google.com/1184107...94471798418770

    Nawet na tej galerii. W sumie na żadnej nie ma prostego horyzontu. Kompozycja? Leży?, idziesz i strzelasz zdjęcia. Pracujesz na jpegach? Skorzystaj z raw-a i naucz się w końcu wykonywać porządne zdjęcia.

    Cytat Zamieszczone przez Merde Zobacz posta
    Patrząc na sample jednak zamiast sprzętu będę polecał koleżance naukę.
    Przy takich podstawowych błędach żaden sprzęt nie pomoże.
    100% zgodności,.. bez nauki nie będzie efektów.

    Cytat Zamieszczone przez Tama Zobacz posta
    Mówiłam, że jestem na początku drogi. A to zdjęcie jak widzisz było robione w automatycznym ustawieniu i to w czasie, gdy nie miałam żadnego pojęcia o innych ustawieniach, kiedy to sprzęt nie należał do mnie. To tak na usprawiedliwienie
    Tyle, że nad kompozycją panowałaś? Czy ktoś inny za ciebie aparat trzymał?

    Cytat Zamieszczone przez Tama Zobacz posta
    Bez obaw czytam wszystko.
    Skoro tyle poradników, tyle wiedzy w google to co Ty tu jeszcze robisz?[/QUOTE]

    Może mi się wydaje, ale to jest chyba jakiś troll, który wojuje z nami ile się da...
    |600D|7D|17-40|24-105|70-200|120-400|

  5. #5
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    41

    Domyślnie

    @ Darx, piszesz;"Nie bardzo rozumiem, to zdanie? Dla mnie przesłony 13-16, to podstawa przy krajobrazie.

    Dziwisz się skąd f8 (przeczytałam o tym na forum) a później sam przyznajesz, że ok 8.

    Nie doczytałeś, bo napisałam iż nic nie komponowałam w pokazanych zdjęciach, robiłam ćwiczenia z ustawien nowego aparatu, chodziło mi wyłącznie o decyzję w kwestii Picture Style. Poza tym zdjęcia moim zdaniem dobre, zamieszczam na portalu podróżniczym a tu pokazałam to co jest nieudane, bo szukałam porady/pomocy.

    Poza tym, zamek jak i cały park znajdują się na nierównym pagórkowatym terenie. Sam zamek jedną częścią wręcz znajduje sie na pagórku w związku z tym jego dolna część nie ma żadnej prostej linii.

    A co Tobie nie pasuje w budapesztańskiej kompozycji? To bodajże zdjęcie z kolejki Siklo, zza szyby.

    @flankerp, choć jedna przyjaźniejsza dusza na tym forum. Pozdrawiam

    Dla mnie ten wątek jest już zamkniety. THE END.
    Ostatnio edytowane przez Tama ; 08-06-2012 o 16:51

  6. #6
    Uzależniony
    Dołączył
    Jul 2011
    Miasto
    Działyń
    Posty
    725

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tama Zobacz posta
    @ Darx, piszesz;"Nie bardzo rozumiem, to zdanie? Dla mnie przesłony 13-16, to podstawa przy krajobrazie.

    Dziwisz się skąd f8 (przeczytałam o tym na forum) a później sam przyznajesz, że ok 8.
    Uczymy się czytać ze zrozumieniem Wpierw napisałem, że podstawowe parametry dla kita to 8-11, a potem wspomniałem, że jednak f8 to to minimum.

    Poza tym zdjęcia moim zdaniem dobre, zamieszczam na portalu podróżniczym a tu pokazałam to co jest nieudane, bo szukałam porady/pomocy.
    To ja grzecznie poproszę o link? Pomijam już fakt, że skoro jesteś w stanie robić dobre zdjęcia, to czemu pozostałe ci nie wychodzą? Nie bierzesz sobie porad do serca, a wszelkie inne wypowiedzi wskazujesz jako strzałę lecącą w twoją stronę?

    Poza tym, zamek jak i cały park znajdują się na nierównym pagórkowatym terenie. Sam zamek jedną częścią wręcz znajduje sie na pagórku w związku z tym jego dolna część nie ma żadnej prostej linii.
    To się dopiero uśmiałem. Kompozycja, to jedno, ale prostowanie za pomocą narzędzi to drugie, które musisz wykonywać pani podróżnik.

    A co Tobie nie pasuje w budapesztańskiej kompozycji? To bodajże zdjęcie z kolejki Siklo, zza szyby.
    No tak masz racje, lepiej być bezczelnym i wszystkim uprzykrzać tylko dlatego, że amatorka strzelała?

    Rozumiem, że pracy klękasz i tłumaczysz "bo ja jestem nowa"? Zrozum w końcu, strzelanie zza szyby nie robi różnicy, ważna jest kompozycja, którą "psujesz". Dlaczego? Bo nie słuchasz nikogo, nie tolerujesz porad innych tylko oczekujesz, że ludzie będą do ciebie przychodzić, bo wg ciebie to ty jesteś dobra.

    Cytat Zamieszczone przez jaś Zobacz posta
    spytam ponownie - czy według ciebie nakręcenie polara zmieni jasność obiektywu? to chyba proste pytanie.
    Tyle, że po nakręceniu polara jednak spada ci jasność o te kilka ev, nie spada sama jasność obiektywu. Światłomierz mierzy światło inaczej przy polarze czy szarej połówce, bo nie jako polar zabiera to światełko. Nie miałem na myśli fizycznej zmiany światła, tylko zmianę pomiaru światłomierza. No, ale ja to zawsze byłem inny
    Ostatnio edytowane przez Darx ; 08-06-2012 o 18:08
    |600D|7D|17-40|24-105|70-200|120-400|

  7. #7
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Feb 2007
    Posty
    2 601

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Darx Zobacz posta
    AD2. Tak przyciemni to kiciaka nieco, ale ja muszę być jakiś dziwny, skoro dla mnie przesłony 11-16 na L-kach, a na kicie 8-11 pod krajobraz były. Dodatkowo trzeba było statyw taszczyć.
    Jako jasność obiektywu przyjmuje się kwadrat otworu względnego, a otwór względny definiuje się jako stosunek średnicy otworu obiektywu do jego ogniskowej.

    Gdzie w tej definicji jest ten polar? zakręcony na obiektyw co to ma tego "kiciaka przyciemnić nieco" bo ja nie widzę. to sa dobrze zdefiniowane fizyczne parametry obiektywu - równie dobrze można powiedzieć że kit jest jaśniejszy w południe a ciemniejszy wieczorem bo słonko słabiej świeci tylko co z tego - takie dywagacje są jak trzecia góralska prawda.

    Może by tak nie mieszać za bardzo szczególnie w wątku dla początkujących bo niedługo znowu zaczną pisać że "mam zbyt ciemny obiektyw i wychodzą mi ciemne zdjęcia". To jest forum sprzętowe, opisuje proste sprawy które są dobrze zdefiniowane od dość dawna.

    Nakręcenie polara zmniejszy ilość światła wpadającego do obiektywu o ok. 1.5 do 2EV tylko co z tego zwykła chumura może zmniejszyć tą ilość jeszcze bardziej ale to w żaden sposób nie zmienia jasności obiektywu i jego własności optycznych.
    Jestem szumofobem
    S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
    Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar dziobolek
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Dublin/Ireland
    Posty
    2 634

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jaś Zobacz posta
    Jako jasność obiektywu przyjmuje się kwadrat otworu względnego, a otwór względny definiuje się jako stosunek średnicy otworu obiektywu do jego ogniskowej.

    Gdzie w tej definicji jest ten polar? zakręcony na obiektyw co to ma tego "kiciaka przyciemnić nieco" bo ja nie widzę. to sa dobrze zdefiniowane fizyczne parametry obiektywu - równie dobrze można powiedzieć że kit jest jaśniejszy w południe a ciemniejszy wieczorem bo słonko słabiej świeci tylko co z tego - takie dywagacje są jak trzecia góralska prawda.

    Może by tak nie mieszać za bardzo szczególnie w wątku dla początkujących...
    Hmmm... bez komentarza.
    Cytat Zamieszczone przez jaś Zobacz posta
    ...Nakręcenie polara zmniejszy ilość światła wpadającego do obiektywu o ok. 1.5 do 2EV tylko co z tego zwykła chumura może zmniejszyć tą ilość jeszcze bardziej ale to w żaden sposób nie zmienia jasności obiektywu i jego własności optycznych.
    Tylko że polar założony "przyciemnia" szkło o stałą wartość dopóty,
    dopóki go nie zdejmiesz, a chmura nie...

    Pozdrówka!
    Ostatnio edytowane przez dziobolek ; 08-06-2012 o 17:27
    "Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
    Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"

    50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
    tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."

  9. #9
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Feb 2007
    Posty
    2 601

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dziobolek Zobacz posta
    Hmmm... bez komentarza.


    Tylko że polar założony "przyciemnia" szkło o stałą wartość dopóty,
    dopóki go nie zdejmiesz, a chmura nie...

    Pozdrówka!
    Tia
    no i co z tego zmieni to głębię ostrości albo bokeh - nawet mi się nie chce pisać przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem pomoże w robieniu lepszych zdjęć.

    po co ty takie jasne szkła kupujesz jak je chmura czy polar może przyciemnić. skoro dla ciebie polar zmienia jasność obiektywu to ja nie mam więcej pytań.

    a i może jak cytujesz to cytuj całość
    i
    Pozdrówka
    Ostatnio edytowane przez jaś ; 08-06-2012 o 17:39
    Jestem szumofobem
    S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
    Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •