To ja polecam Velvie ew. negatyw o duzym nasyceniu, np. Kodak Ektar. Dostaniesz zywe i naysycone kolory jak sie patrzy. Wystarczy dobrze naswietlic
To ja polecam Velvie ew. negatyw o duzym nasyceniu, np. Kodak Ektar. Dostaniesz zywe i naysycone kolory jak sie patrzy. Wystarczy dobrze naswietlic
System strefowy, światłomierz? Nie wiem co to takiego
Szeroki kadr czytam.
Ale zapytałam Was post wyżej o pomiar wielosegmentowy czy centr. ważony uśredniony. Jaki jest lepszy do moich krajobrazów i architektury?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Filmy odpadają![]()
Ostatnio edytowane przez Tama ; 01-06-2012 o 20:47 Powód: Automerged Doublepost
6D; 5DII; C 24-70 2.8L; C 24-105L; C 70-200 2.8L; C 35 2.0 IS; C 50 1.4; C 85 1.8; S 17-35 2.8-4
Moje fotki Moje fotki II
Doczytałam już, matrycowy to wielosegmentowy.
Jak się weszło między wrony...- http://pl.wiktionary.org/wiki/Indeks...ng_internetowy
Nie zawsze...
Tylko lustrzanki Olympus dawały(dają) taką frajdę - JPEG prosto z puszki jak... "malina".
No to wypada się dokształcić troszkę.
Na początek proponuję instrukcję obsługi.
Potem jakieś książki z podstaw fotografii.
No i oczywiście podstawowe narzędzie na tym forum - http://maciejko.net/cbsearch/
Pozdrówka!
Ostatnio edytowane przez dziobolek ; 01-06-2012 o 21:26
"Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"
50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."
Dziękuję za wszelkie info, poczytam i poduczę się. Do zobaczenia![]()
Nie ma sensu namawiać do robienia Rawów osób, które są w pełni zadowolone z jpg, natomiast w tym przypadku proponuję jednak, na próbę, zrobienie kilku chociaż Rawów. Po to chociaż, żeby się naocznie przekonać jak wpływa balans bieli, korekta naświetlania, stopień wyostrzenia, nasycenie na wygląd obrazka. Zajmie to dosłownie parę minut a pozwoli zobaczyć efektywność tych podstawowych w końcu czynników. Samo czytanie bez poćwiczenia nie da wiele.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
Masz rację - nie ma sensu namawiać.
Do tego IMHO się dojrzewa - jedni przechodzą na RAW, inni pozostają przy JPEG...
W Olympusie RAW miałem ustawiony "pro forma", i baaaardzo rzadko miałem potrzebę korzystać.
Natomiast po zakupie Canona bardzo szybko przestawiłem się na RAW+JPEG
i jeśli jest OK, to zostaje JPEG, ale jak coś jest "nie teges",
to mam RAW i mogę poprawić/naprawić.
No i przyznaję się bez bicia, że korzystam z formatu RAW z lenistwa.
Wolę w domu usiąść i na spokojnie poprawić to co jest do poprawy,
niż kombinować z ustawieniami puszki tak, żeby mi satysfakcjonujące JPEGi wypluwała.
W ten sposób nie przejmuję się ustawieniami,
tylko mogę się cieszyć "komponowaniem" kadru :cool:
Pozdrówka!
Ostatnio edytowane przez dziobolek ; 02-06-2012 o 15:29
"Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"
50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."
Zmierzasz w dobrym kierunku![]()
Mały przykład potwierdzający, że warto robić w RAW-ach
http://paviarotti.wordpress.com/2011/05/03/tutorial_1/
6D; 5DII; C 24-70 2.8L; C 24-105L; C 70-200 2.8L; C 35 2.0 IS; C 50 1.4; C 85 1.8; S 17-35 2.8-4
Moje fotki Moje fotki II
Czy tak trudno poszukać. Jeden z przykładów:
http://www.optyczne.pl/35.1-poradnik..._praktyce.html
6D; 5DII; C 24-70 2.8L; C 24-105L; C 70-200 2.8L; C 35 2.0 IS; C 50 1.4; C 85 1.8; S 17-35 2.8-4
Moje fotki Moje fotki II