Nie przesuwa się aparatu. Panoramy za pomocą TS-E robi się z jednego ustawienia/miejsca, wykonując tylko przesunięcie obiektywu czy to w poziomie, czy w pionie. Potem sklejka w postprocesie. Przykład.
Nie przesuwa się aparatu. Panoramy za pomocą TS-E robi się z jednego ustawienia/miejsca, wykonując tylko przesunięcie obiektywu czy to w poziomie, czy w pionie. Potem sklejka w postprocesie. Przykład.
Ostatnio edytowane przez dr11 ; 17-01-2014 o 10:51
.
Oczywiście, że można wykonać tylko przesunięcie pokrętłem w obiektywie. Jednak chodziło mi o maksymalną eliminację przesunięcia perspektywy aby było mniej "niespodzianek" podczas sklejania i póżniejszej obróbki.
Dla dużych oddalonych obiektów nie ma to praktycznie znaczenia, ale dla małych pomieszczeń i bliskich elementów na pierwszym planie może być juz trochę różnic - które oczywiście można "załatać" photoshopem.
1DX + 50L
Racja. Gdy coś jest blisko aparatu wtedy łatwiej o problemy z paralaksą. Ale na szczęście przy kącie widzenia 17mm i przesunięciu układu maksymalnie o 2,4cm takie sytuacje nie są częste :-) Dzięki za uwagę.
.
Sigma 12-24 F4.5-5.6 DG HSM II czy z tym obiektywem można rozpocząć komercyjną zabawę z fotografią wnętrz czy tylko obiektywy z przesunięciem perspektywy.
Kliknij: manfred1 - Odwiedź stronę domową manfred1 - jesteś w raju ;-)
Nikon ma zarębiste 35 mm F:2
polecam
gg: 6096145
Co to za szkło? 35mm przecież to teleobiektyw we wnętrzu.
Kliknij: manfred1 - Odwiedź stronę domową manfred1 - jesteś w raju ;-)
Można je sobie porównać z odpowiednikiem Canona C35/2 IS :
Canon EF 35mm f/2 IS USM Lens Image Quality
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200