Gdy masz $ to weź 16-35 L, w przypadku mniejszego budżetu 17-40 L. Tak to widzę
Szkła do contaxa, o które pytałem na początku to nie M42.
Przymknięcie do min. f/8 jest raczej nieodzowne, także z tym nie byłoby problemu.
Fisze odpadają. Fisze-zoomy tym bardziej.
Widzę, że używkę 16-35 można by łapać za 4kpln - to trochę za dużo, więc pewnie jednak 17-40. Na razie bawię się świeżo nabytym 5D ze szkłami Zeissa i powiem, że jestem zadowolony, mimo że od tygodnia nie miałem dnia dobrej pogody na testy...
Cały czas ciekaw jestem, czy miał ktoś przyjemność z Distagonami 16 i 18mm z bagnetem C/Y.
Odkopię temat. Próbowałem w mieszkaniu 4*4 metry obiektywem 16-35 objąć cały pokój. Trochę się udało ale wystraszylem sie walących ścian. Po wyprostowaniu uciekło mi dużo ze zdjecia. Generalnie statyw poziomowanie i na co jeszcze zwrócić uwagę?
Kliknij: manfred1 - Odwiedź stronę domową manfred1 - jesteś w raju ;-)
Sigma 12-24 mm f/4.5-5.6 EX DG Aspherical HSM
Robiłem kiedyś tym szkłem małe pomieszczenia i tunele świetne szkło do architektury
Oczywiście statyw niezbędny bo szkiełko ciemne
Test Sigma 12-24 mm f/4.5-5.6 EX DG Aspherical HSM - Wstęp - Test obiektywu - Optyczne.pl
no i fajna cena używaną sztukę można wpychaczy za jakieś 1,5 tyś
Nie zajmuję się zbytnio tą dziedziną fotografii. Raczej chyba pozostanę przy swoim szkle bo to już prędzej wykorzystam . Kupować szkło na jedną góra dwie sesje chyba zbyteczna inwestycja.
Kliknij: manfred1 - Odwiedź stronę domową manfred1 - jesteś w raju ;-)
Ustaw się w rogu i użyj LiveView z włączoną kratownicą - obiektyw ma w poziomie kąt widzenia około 98st więc kwadratowy pokój powinien być cały, łącznie z fragmentami przylegających ścian.
Problem jest pionowy kąt widzenia - zależy czy chcesz więcej widzieć na podłodze czy na suficie. Na ogół sufit jest mniej znaczący.
Jeśli jednak ważniejsze są podłogi i sufity to oczywiście możesz też obrócić aparat pionowo.
Jak na jedną - góra dwie sesje to zamiast kupować możesz też wypożyczyć TS-E 17 i zrobić dwa zdjęcia z przesuwem w pionie, tylko musisz zrobić tak aby po przesunięciu sekcji obiektywu, aparat przesunąć w drugą stronę na statywie o tyle samo aby na koniec tej operacji przednia soczewka była na tej samej wysokości. Dzięki temu uzyskasz dwa zdjęcia które sobie potem na komputerze nałożysz i otrzymasz coś w stylu kwadratowego zdjęcia.
R3 + RF85LDS
Oki dzięki Z wypożyczeniem będzie problem. Postaram się walczyć tym co mam.
Kliknij: manfred1 - Odwiedź stronę domową manfred1 - jesteś w raju ;-)