System "zabezpieczający" PayPal dobrze zabezpiecza PayPala i jego 3.5% od transakcji. Kupującego prawie wcale. Szansa na odzyskanie kasy jest tylko w przypadku zakupów na e-Bay. Zakupy w sklepach internetowych w ogóle nie są chronione. Wiem co mówię bo zdarzyło mi się otwierać spór ze sklepem internetowym w Hiszpanii. Nawet niedostarczenie towaru nie jest przez PayPal chronione.
Z listu od PayPal:
Czyli spadaj klient. Jak masz problem to gadaj z Allegro, e-Bay czy sklepem bo PayPal swoje już skasował i umywa ręce. Korzystam z ich usług bo muszę. Inaczej po w/w mailu daaaawno bym zrezygnował....
Ponieważ przedmiot został zakupiony poza serwisem eBay lub nie wybrano
kategorii Przedmioty wystawione w serwisie eBay podczas dokonywania
płatności w systemie PayPal, nie jesteśmy w stanie zbadać roszczenia. Nie
mamy bowiem możliwości porównania opisu przedmiotu z chwili przed
dokonaniem zakupu oraz już po jego dokonaniu. Zalecamy pozostanie w kontakcie ze sprzedającym w celu wypracowania polubownego rozwiązania. Jeśli towary zakupione zostały na stronie serwisu
aukcyjnego, może Pan skontaktować się z obsługa klienta danego serwisu, aby
zasięgnąć informacji o ewentualnym programie ochrony kupujących.
EDIT: Sklep się po ok. 3 miesiącach wywiązał z transakcji - inaczej miał bym jakieś 500 euro w plecy.
EDIT2: Jak sklep przyśle cokolwiek np. kartę pamięci za 30 zł zamiast obiektywu za 2000 zł to... przedmiot znacznie różniący się od opisu i ... jak wyżej.