Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Wątek: Problem z fleszem.

  1. #1

    Question Problem z fleszem.

    Witam wsyzstkich
    Problem polega na tym ze ostatnio robilem zdjecia i uzywalem dwoch obiektywów: 17-40 f4L i 70-200 f/4 L +Canon 20D +580EX(zdjecia robione bez stofena,palnik na wprost) Robilem dokladnie przy tych samych warunkach-pomieszczenie bardzo wysokie, swiatlo lekko przyciemnione. Gdy mialem podpiety obiektyw 70-200 robilem w Manualu(ustawienia czas1/250 , przyslona ~5,6-7,1)ogniskowa nie wazne.ISO 800. AF na jeden punkt(ustawiany na twarz) zdjecia wyszly dobrze naswietlone. Jednak po podpieciu obiektywu 17-40 f4(ustawienia aparatu Manual f/5,6 czas 1/80 !) ogniskowa ok-35-40 (czyli 40x1,6= ~64mm) zdjecia tez ludzi portretowe okazaly sie bardzo ciemne,niedoswietlone,tło ciemne. Af takze na twarz. Co zle zrobilem??jak czemus takiemu zaradzic w przyszlosci??? Pozdrawiam i z gory dzieki za kazda sugestie.

  2. #2
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Przy obu obiektywach masz inna zawartosc kadru. E-TTL II dziala tak ze mierzy wszystko w kadrze i stara sie nie przepalac. Im wiecej roznych planow i roznych obiektow w kadrze tym bardziej komplikuje to pomiar i zdjecia maja tendencje wyjsc niedoswietlone - ale dzieki temu nie przypalone.
    Dlatego nie powinienes pisac ze ogniskowa niewazna bo akurat jest wazna.

    Jak temu zaradzic - zdjecie wstepne, lukniecie na histogram/podglad i w razie potrzeby korekta sily blysku flesza - wtedy niektore elementy kadru moga wyjsc ci przeswietlone ale robisz to swiadomie - wiekszosc zdjecia moze wyjsc poprawna.
    Inny sposob - shadow/highlight w PS CS2 .
    Inny sposob - kilkukrotne wolanie RAW i HDR.

  3. #3

    Domyślnie

    Kolejny problem. Robilem teraz zdjecia z 17-40 na 17mm odleglosc od sciany ponad 3m. Palnik skierowany na wprost. Lampa w trybie Auto. Aparat M, czas 1/200 f 8 . Iso 100. Zdjecia bez zadnego dyfuzora na lampie. I widac niedoswietlone rogi. A przeciez lampa dostosowuje sie do rzeczywistej ogniskowej aparatu-zatem powinna doswietlac caly kadr. Co jest nie tak?

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar KuchateK
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    USA
    Posty
    4 895

    Domyślnie

    Swiatlo zapewne mialo troche dalej do nog jak do innych czesci (natezenie spada wraz z odlegloscia)...
    ...

  5. #5

    Domyślnie

    Kuchatek moglbys mi dokaldniej wytlumaczyc?

  6. #6

    Domyślnie

    Znalazlem watek z podobnym problemem:
    TUTAJ
    Ostatnio edytowane przez electron ; 30-01-2006 o 00:08

  7. #7
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez electron
    I widac niedoswietlone rogi. A przeciez lampa dostosowuje sie do rzeczywistej ogniskowej aparatu-zatem powinna doswietlac caly kadr. Co jest nie tak?
    I ten problem tez znam. Ja to sobie wylaczylem funkcje dopasowania do wielkosci matrycy i wtedy niedoswietlonych rogow nie ma 8) . Wali jak po pelnej klatce, choc sila blysku nadal taka sama to jego hmmmm "rozklad" inny.
    Owszem - trace na LP przez to ale nie uzywam lampy z teleobiektywami wiec o moc sie nie obawiam.

  8. #8

    Domyślnie

    Vitez
    Czyli Fn-11 w lamie na 1 disabled. Rzeczywiscie problem zniknał Vitez ty caly czas masz wylaczone dopasowanie do rozmarow matrycy?Czy wl czasem?Jesli tak to kiedy warto z tego korzystac?ETTL II nadal działa z wyl dopasowaneim do matrycy?
    Jestem ciekaw czemu Canon nie dopracowal takich rzeczy :neutral:
    Pozdrawiam

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar KuchateK
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    USA
    Posty
    4 895

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez electron
    ETTL II nadal działa z wyl dopasowaneim do matrycy?
    Tak

    Cytat Zamieszczone przez electron
    Jestem ciekaw czemu Canon nie dopracowal takich rzeczy :neutral:
    Pęd za mocą. Moc w dzisiejszych lampach bierze sie glownie z "zooma". Wezszy zoom to swiatlo skupione na mniejszej powierzchni, co daje jego wieksze natezenie z tej samej energii wyemitowanej przez palnik. Skutek uboczny to winieta.
    ...

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar KuchateK
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    USA
    Posty
    4 895

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez electron
    Kuchatek moglbys mi dokaldniej wytlumaczyc?
    Wszystko zalezy od konkretnego przypadku.

    W prasie widoczne sa czasami "kaczuszki"... Osoby stojace fotografowane szklem typu 17-40 na aparatach z duza klatka z minimalnej odleglosci. Duza glowa, male nozki. Taka troche karykatura. Wtedy roznica odleglosci od palnika do twarzy jest duzo mniejsza wzgledem odleglosci palnika do nog... Natezenie swiatla spada z kwadratem odleglosci, wiec tam na dole jest troszke ciemniej.

    Czesciowo problem wynika z duzej roznicy odleglosci. Ale to nie jedyne zrodlo. Drugim powaznym zrodlem jest tez z winieta. Lampa z malej odleglosci winietuje duzo wyrazniej jak normalnie. Szkla z "dobrym makro" (ostrzace z bliska) i fotografowanie w ciasnych miejscach szerokim katem potrafia to uwypuklic do poziomu problemu.

    Tak czy siak pomaga blyskanie szerzej. Badz poprzez wylaczenie kompensacji dla zoom'a, ustawienia zoom'a manualnie albo zastosowanie wbudowanego rozpraszacza czy nakladek, np. stofena z palnikiem na wprost.
    ...

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •