Strona 13 z 16 PierwszyPierwszy ... 31112131415 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 121 do 130 z 156

Wątek: Kosmiczny problem z 70-200L I

  1. #121
    Pełne uzależnienie Awatar Goomis
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    35
    Posty
    1 893

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bob_ Zobacz posta
    Ja bym tak szybko nie wyrokował a propos sprawdzania paczki przy kurierze. Proponuję uczciwie przypomnieć sobie, ile razy na 10 przypadków kurier zgadza się na czekanie przy odbiorcy aż ten sobie dokładnie obejrzy przedmiot . Na pewno są i tacy (do mnie jeździ np. z DPD naprawdę świetny gość, praktycznie już kolega i z nim nie byłoby absolutnie żadnych problemów gdybym poprosił go o poczekanie aż zajrzę do pudła).
    Ale praktyka jest taka, że coraz więcej wśród nich delikatnie mówiąc niegrzecznych, gniewnych młodych ludzi, którzy zasłaniają się regulaminem przewoźnika (poniekąd słusznie; chyba we wszystkich firmach kurierskich obowiązuje zapis, że kurier ma obowiązek spisać protokół w przypadku gdy opakowanie jest naruszone, a czekać na obdukcję, którą chce zrobić klient nie musi!). Dokładnie taki miałem przypadek przy dostawie monitora o wartości blisko 3 tys zł. Młody, łysy, z zachowania po prostu chamski, wręcz przycisnął mi do twarzy ten swój mały komputerek i kazał rysikiem natychmiast podpisać odbiór. Przy próbie grzecznej perswazji stał się jeszcze bardziej nachalny cedząc mi przez zęby coś o regulaminie, a gdy zacząłem się poważnie denerwować, po prostu złapał pudło pod pachę i chciał wyjść. I co ma odbiorca zrobić w takiej sytuacji? Wypłakać się na infolinii czy mu przyp...? Myślę, że wtedy ani jedno ani drugie nie zapobiegnie przypadkom "nie sprawdzenia" towaru, a czując się bezsilnym po prostu podpisujemy odbiór.
    Jeśli wtedy opakowanie nie nosi znamion poważnego "wypadku" a w środku jednak coś się stało? ...
    Jedyny problem z jakim się spotkałem to była pierwsza bardziej wartościowa paczka w moim życiu - 300D z kitem jakieś 6lat temu. Kurier uparcie nie chciał zaczekać na otwarcie paczki, aż wziął telefon i wykręcił numer do "kierownika". Powiedziałem przez telefon, że w paczce jest aparat wart dla mnie dużo pieniędzy i po prostu chce sprawdzić czy to właśnie ten aparat tam jest i czy nieuszkodzony. Telefon wrócił do kuriera i po 30sek rozmowy z "kierownikiem" kurier grzecznie zaczekał aż rozpakuję paczkę, ba nawet aż odpalę aparat i sprawdzę czy działa. Więc jednak jakoś można. Od tamtej pory odbierałem już kilkanaście paczek o sporej wartości i jakoś nigdy nie było problemu. Wystarczyło powiedzieć co jest w środku i poprosić o 3min na sprawdzenie.
    5DmkIII + S14/2.8 + C35/1.4LmkII + C85/1.2LmkII + C70-200/2.8L + 600EX-RT & 580EXII + Think Tanki (Retro30, Shapeshifter, Skin Set v2) + NEC EA274WMi + Sandisk

  2. #122
    Uzależniony Awatar RTSiak
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    635

    Domyślnie

    Facet mógł zajrzeć do paczki dosłownie na kilka sek ( ze 3min by je rozpakowywał bo było tak owinięte bąblami, że sam bym się męczył) i zobaczyłby tam uszkodzony tulipan - z miejsca ma powód do spisania protokołu, że zawartość jest uszkodzona. Ja jeszcze nie trafiłem na kuriera, który nie poczekałby tych 2min na sprawdzenie czy w środku wszystko ok.

    Cytat Zamieszczone przez jellyeater Zobacz posta
    Jest uszkodzone. Czyli niezgodne z opisem. I czasami może to jednak irytować.
    Jak to traktować w sytuacji kiedy szkło wyjechało zgodne z opisem a dotarło wiadomo jakie?

    No i teraz kolejne rewelacje od kupującego.

    "Ale tak jak pisałem wcześniej, nie mam na razie gotówki i czasu aby dokonać naprawy.
    Jeśli nie wierzy mi Pan, że otrzymałem obiektyw uszkodzony, to tak się składa, że mam nagrany film z jego rozpakowywania.
    Jeśli wiec nie zgadza się Pan na moje warunki, to będę zmuszony na skorzystanie z programu ochrony kupujących, co wiąże się z tego co mi wiadomo, ze zgłoszeniem na policję (co uważam, że jest zupełnie bez sensu, ale taki jest wymóg serwisu allegro).
    A jeśli to nie poskutkuje, to jedyna możliwość jaka mi pozostanie, to spotkanie się w sądzie, gdzie bez problemu udowodnię, że otrzymałem obiektyw uszkodzony a Pan nie dołożył należytej staranności przy nadaniu paczki."


    Nagle po ponad tygodniu pojawia się filmik z rozpakowywania paczki. Nagle bez problemu może mi udowodnić, że ''źle nadałem paczkę''... paranoja...

  3. #123
    Bywalec Awatar DarekB
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    Działdowo
    Wiek
    56
    Posty
    182

    Domyślnie

    IMHO straszonko tylko.
    Gosc kombinuje jak kon pod gore.
    Nic Ci nie udowodni, tym bardziej, ze nie ma co udowadniac.
    Mialem podobny przypadek... klientowi nie podobalo sie to, ze skala odleglosci za szkielkiem nie jest precyzyjna.
    Chcial ode mnie zwrotu 30% wylicytowanej kwoty, ja natomiast chcialem oddac calosc i zwrotu obiektywu.
    Dziwne ale klient na to nie przystal ;-)

  4. #124
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Tylko skąd wiadomo, że ten film jest prawdziwy?
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  5. #125
    Bywalec
    Dołączył
    Mar 2010
    Miasto
    Łódź
    Posty
    202

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    Tylko skąd wiadomo, że ten film jest prawdziwy?
    nie wazne - ważne ze jest ekszyn ! za tydzien sie okaże ze gosć dysponuje filmem jak RTSiak niósł obiektyw na poczte i walił nim we wszystkie okoliczne słupy.

    RTSiak - a Ty ze swej strony kontaktowałes sie z jakimś prawnikiem albo Rzecznikiem Praw Konsumenta ?

  6. #126
    Uzależniony
    Dołączył
    Jul 2009
    Posty
    850

    Domyślnie

    Kurier ma obowiązek zaczekać, ale zwykle im się śpieszy, bo mają też jednocześnie przesyłki i odbiory i nikogo nie obchodzi z jakiego powodu nie dał rady dojechać do klienta.

    Film może nagrać każda ze stron w dowolnej chwili. Potrzebny tylko jest obiektyw, paczka, bąbelki, taśma klejąca i kamera z ustawioną datą i godziną.

  7. #127
    Zablokowany
    Dołączył
    Feb 2010
    Posty
    23

    Domyślnie

    W tym momencie już bym sobie odpuścił wszelka korespondencję z kupujacym.

  8. #128

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RTSiak Zobacz posta
    Nagle po ponad tygodniu pojawia się filmik z rozpakowywania paczki. Nagle bez problemu może mi udowodnić, że ''źle nadałem paczkę''... paranoja...
    Wiesz co.
    Spokojnie nie rób nic pochopnie.

    W ten sposób nie udowodni Ci winy bo wymagana jest ekspertyza w takich przypadkach.
    Czemu jak np powstaje szkoda samochodu z winy innego użytkownika drogi(odszkodowanie z polisy oc sprawcy) i tak przyjeżdża ekspert na oględziny i mimo podpisanego przyznania się do winy sprawcy może on się wywinąć?
    Zawsze ubezpieczyciel dzwoni i się pyta.
    Dopiero protokół policyjny jest odpowiednim zaświadczeniem.

    Ale nieważne.Chcę przez to powiedzieć że musi oddac obeiktyw na ekspertyzę lub naprawę.

    ROZWIĄZANIE SPRAWY:

    jeśli jesteś skłonny pokryć koszty ewentualnej naprawy zażądaj by obiektyw został naprawiony na żytniej i uwaga musisz mieć pokwitowanie naprawy z nr obiektywu itd.

    Bez tego nie masz co z nim rozmawiać.

    Krótko i stanowczo.
    Pozdro
    L-dorado
    blog

  9. #129
    Uzależniony Awatar RTSiak
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    635

    Domyślnie

    Oto co odpisałem:

    "Nie ma pan czasu ale chce sie bawic w wielomiesieczny proces? nie ma pan 400zl na ewentualna naprawe ale chce sie pan ladowac w duzo wyzsze koszta sadowe (w dodatku nie majac podstaw do wygrania sprawy?)? Nagle po prawie poltora tygodnia pojawia sie film z rozpakowywania? pan zartuje? to juz jest paranoja...

    prosze odeslac obiektyw, zobacze jak wyglada sprawa, oddam na ekspertyze i w zaleznosci od werdyktu odsylam kase albo szklo i nie dorzuce ani grosza na naprawe"

    Mam już serdecznie w **** zabawe z tym idiotą.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    I odpowiedź kupującego:

    "Nie mam czasu aby nie posiadać szkła. Proszę czytać uważnie.
    Nie mam na naprawę ~800 zł, a jeśli do niej dojdzie a Pan się nie wywiąże, to musiałbym pokryć całość.
    Czyjego werdyktu? Jeśli serwisu, to przecież napiszą, że szkło jest uszkodzone, a nie kiedy to uszkodzenie powstało.
    Wcześniej obiecał Pan pokryć połowę kosztów ewentualnej naprawy i potwierdzał to kilkukrotnie, a teraz nagle zmienia Pan zdanie? Tego się właśnie obawiałem.
    Koszta sądowe są niższe niż te 400 zł.
    Uważam, że mam podstawy.
    I wiem czym jest krzywoprzysięstwo, dlatego i przed sądem twierdziłbym, że film z otwarcia paczki jest prawdziwy, bo jak widzę ponownie sugeruje Pan z mojej strony nieuczciwość.
    A co za różnica kiedy się pojawia? Ważne, że został nagrany w dniu dostarczenia paczki.
    Sądziłem, że dojdziemy do porozumienia, dlatego zostawiłem mocny argument na koniec, dzięki czemu trochę podyskutowaliśmy, co przyda się ewentualnie w sądzie."
    Ostatnio edytowane przez RTSiak ; 22-05-2012 o 21:56 Powód: Automerged Doublepost

  10. #130
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2009
    Miasto
    Krakówek
    Posty
    352

    Domyślnie

    @RTSiak: ale ma chlop racje.
    Serwis nie wskaze winy przewoznika, tylko stwierdzi uszkodzenie samoistne/mechaniczne. A Ty nie masz jak udowodnic, ze wyslales w pelni sprawny obiektyw. No chyba, ze nagle sie okaze, ze masz papierek z serwisu z przed wyslania obiektywu, stwierdzajacy, ze sprzet jest w 100% sprawny.

    Myli sie natomiast, ze koszty sadowe sa zdecydowanie mniejsze. Sa porownywalne do tych 400 zeta, o ktore jest spor.

    Inna kwestia, ze moze skorzystac z POK i tu jego wydatki beda minimalne. A moze odzyskac polowe kasy - w sam raz na naprawe z nawiazka.

Strona 13 z 16 PierwszyPierwszy ... 31112131415 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •