Page 83 of 119 FirstFirst ... 3373818283848593 ... LastLast
Results 821 to 830 of 1181

Thread: Jaki statyw

  1. #821

    Default

    U mnie waga nie gra roli jeśli chodzi o transport, ale jeśli chodzi o zdjęcia tak - więc wolę ciężkie statywy.

    O ile z nogami mam mniejszy problem, to głowica jest niezłą zagwostką. Nie miałem przyjemności korzystania z kulowej głowicy - dla mnie wydaje się idealna, ale nie jestem pewien co do bezpieczeństwa i dokładności nastaw. Za to trójwymiarowa zapewnia stabilność i kontrolę.

    Poziomica na sanki to bardzo klawy pomysł, jednak nie jestem przekonany co do jej dokładności - rurkowe libelle są dokładniejsze, ale pudełkowa byłaby świetna dla głowicy kulowej, gdzie mam do korekcji promień odchylenia od środka.

    Nadal jednak proszę o jakieś konkretne modele - przeglądam masę propozycji, ale polecane niegdyś modele wyszły z produkcji, albo są bardzo drogie ze względu na dostępność - no i mnogość oferty zabija.

    Więc jeżeli ktoś by się wykazał cierpliwością, może mógłby posłużyć pomocą?

    Ja na co dzień pracuję ze statywami geodezyjnymi ale jak wiemy to inna liga.

  2. #822
    Uzależniony Sławek's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    Częstochowa
    Age
    62
    Posts
    968

    Default

    Kupowanie tanich podróbek zawsze kończy się kacem pozakupowym. Statyw powinien być przede wszystkim solidny. Co do wysokości, to też dobrze jesli przy robieniu zdjęć nie musimy wysuwać kolumny centralnej. to mocno obniża sztywność. Pamiętam jak kiedyś wybrałem się na pokaz sztucznych ogni. w tłumie w okół mnie stało co najmniej kilkanaście osób z aparatami na statywach. Tylko jak zaczął sie pokaz to ich aparaty nie wystawały z tłumu. Mogli ze swoich statywów fotografować najwyżej plecy sąsiada z przodu. Dlatego powtarzam, solidny, nie za lekki i wysoki. Jeszcze jedno . Statywy z karbonu rzeczywiście tłumią drgania ale chodzi tu bardziej o drgania jakie powoduje klapnięcie lustra a nie drgania harmoniczne. Przy czym są kruche. Taki statyw można porostu potrzaskać jak się upuści.

  3. #823

    Default

    Nie mogę znaleźć opcji do edycji postów.

    http://www.fotorimex.pl/product.php/...ex_+_kb-1a.htm

    Na ile można wierzyć specyfikacji sprzętu? 6kg trochę mnie niepokoi chociaż mój sprzęt waży nie więcej niż 3 kg. Wie ktoś może jak działają śrubki na tej głowicy? Blokują osie, czy można ich używać jako śrub leniwego ruchu np. w ruchu po horyzoncie?

    No i najważniejsze...czy ten zestaw jest wart swojej ceny?

  4. #824
    Uzależniony Sławek's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    Częstochowa
    Age
    62
    Posts
    968

    Default

    Quote Originally Posted by everxfrost View Post
    U mnie waga nie gra roli jeśli chodzi o transport, ale jeśli chodzi o zdjęcia tak - więc wolę ciężkie statywy.

    O ile z nogami mam mniejszy problem, to głowica jest niezłą zagwostką. Nie miałem przyjemności korzystania z kulowej głowicy - dla mnie wydaje się idealna, ale nie jestem pewien co do bezpieczeństwa i dokładności nastaw. Za to trójwymiarowa zapewnia stabilność i kontrolę.

    Poziomica na sanki to bardzo klawy pomysł, jednak nie jestem przekonany co do jej dokładności - rurkowe libelle są dokładniejsze, ale pudełkowa byłaby świetna dla głowicy kulowej, gdzie mam do korekcji promień odchylenia od środka.

    Nadal jednak proszę o jakieś konkretne modele - przeglądam masę propozycji, ale polecane niegdyś modele wyszły z produkcji, albo są bardzo drogie ze względu na dostępność - no i mnogość oferty zabija.

    Więc jeżeli ktoś by się wykazał cierpliwością, może mógłby posłużyć pomocą?

    Ja na co dzień pracuję ze statywami geodezyjnymi ale jak wiemy to inna liga.
    Jeśli pracujesz ze statywami geodezyjnymi to pewnie każdy statyw foto wydaje Ci się za delikatny .
    Ja mam właśnie na takim zbudowany kran filmowy. Tylko musiałem dokupić taki (manfrotto 165) ogranicznik na nogi żeby się nie rozjechały. Co do głowić kulowych to jeśli pracowałeś na trójwymiarowej to będzie Ci się trudno przestawić. Ja tak miałem. Ale wytrzymałość dobrych głowić kulowych jest wystarczająca dla aparatu z nawet długim szkłem. Statyw...No cóż, ja mam kilka, ale najchętniej używam 055XPROB z głowicą Benro B2.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Quote Originally Posted by everxfrost View Post
    Nie mogę znaleźć opcji do edycji postów.

    http://www.fotorimex.pl/product.php/...ex_+_kb-1a.htm

    Na ile można wierzyć specyfikacji sprzętu? 6kg trochę mnie niepokoi chociaż mój sprzęt waży nie więcej niż 3 kg. Wie ktoś może jak działają śrubki na tej głowicy? Blokują osie, czy można ich używać jako śrub leniwego ruchu np. w ruchu po horyzoncie?

    No i najważniejsze...czy ten zestaw jest wart swojej ceny?
    Głowiczka trochę delikatna.
    Śruby działaja tak że jedna blokuje abrut w płaszczyżnie poziomej druga blokuje kulę a trzecia (której akurat na tym zdjęciu nie widać a powinno) ustawia opór jaki stawia kula przy poruszaniu nią. Przynajmniej tak jest u mnie.
    Last edited by Sławek; 10-03-2011 at 12:49 AM. Reason: Automerged Doublepost

  5. #825

    Default

    Sławek - zaintrygowałeś mnie głowicami z tej serii Benro Dlatego postanowiłem się przyjrzeć bardziej temu zestawowi:

    http://www.fotorimex.pl/product.php/...8m8_+_b-1.htm#

    Statyw pewnie nie ma możliwości ustawienia kolumny w poziomie, ale nad tym nie będę płakał. Zdążyłem się zorientować, że to dosyć popularny i dobrze oceniany zestaw. Jego parametry mi odpowiadają. Co sądzicie?

  6. #826
    Bywalec
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Kraków
    Posts
    177

    Default

    Jeśli te chińskie podróby statywów są takie same jak chińskie statywy studyjne, a zapewne tak, to odradzam. Moje studyjne, po jakimś czasie zaczęły same zjeżdżać w dół, z założoną lampą i softoxem. Nawet z metrową blendą.

  7. #827
    gajowy akustyk's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    holandia
    Age
    47
    Posts
    12,206

    Default

    Quote Originally Posted by J.J. View Post
    Jeśli te chińskie podróby statywów są takie same jak chińskie statywy studyjne, a zapewne tak, to odradzam. Moje studyjne, po jakimś czasie zaczęły same zjeżdżać w dół, z założoną lampą i softoxem. Nawet z metrową blendą.
    chinska podroba o nazwie Benro o glowe przerasta "oryginalne" Manfrotto pod wzgledem jakosci wykonania i wygody pracy mechanicznej
    www albo tez flickr

  8. #828
    Uzależniony Sławek's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    Częstochowa
    Age
    62
    Posts
    968

    Default

    Rzeczywiście Benro robi wrażenie produktu wysokiej marki. Gdzieś czytałem o technologii zimnego anodowania aluminium w kwasie szczawiowym jaki stosują w produkcji. Powłoki są tak twarde jak stal węglowa. Ja z głowicy B-2 jestem bardzo zadowolony, jednak statyw kupiłem manfrotto ze względu na dostatek osprzętu. Kiedyś w starym statywie filmowym uszkodziłem blokadę jednej sekcji i bez trudu dokupiłem w foto 7. Z benro było by chyba trudniej.

  9. #829
    Pełne uzależnienie sniper88's Avatar
    Join Date
    May 2007
    Location
    Kraków
    Posts
    1,156

    Default

    Mam pytanie, czy ktoś spotkał się z tym zamiennikiem Gorillapoda?
    Treq Gri4
    O ile oryginalny Gorillapod ma cokolwiek dobre recenzje, o tyle o tym modelu nie byłem w stanie znaleźć żadnych informacji.
    WWW | 500px | IG
    Semper in altum

  10. #830
    Coś już napisał
    Join Date
    Mar 2008
    Posts
    99

    Default

    Ja ze swojej strony raz jeszcze moge polecić Manfrotto 055 cxpro3 + Benro B-2
    Szczegóły tutaj: http://canon-board.info/showthread.php?t=834&page=58

    Miałem dużo wątpliwości, zestaw nie byl tani, ale teraz jestem bardzo zadowolony. Karbonowe nogi Manfrotto sa wysmienite, świetna sztywność, dokupiłem kolce i jest ok. Głowica Benro B-2 moim zdaniem jest o wiele lepsza i stabilniejsza od B-1...
    Pozdrawiam

Page 83 of 119 FirstFirst ... 3373818283848593 ... LastLast

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •