190XPROB to dobry wybór. Sam używam i jestem zadowolony. Jeśli chodzi o głowicę to musisz wybrać w zależności od potrzeb. Głowice 3D są duże i niewygodne - dość długo trwa ich precyzyjne ustawianie. U mnie wybór padł na kulową![]()
190XPROB to dobry wybór. Sam używam i jestem zadowolony. Jeśli chodzi o głowicę to musisz wybrać w zależności od potrzeb. Głowice 3D są duże i niewygodne - dość długo trwa ich precyzyjne ustawianie. U mnie wybór padł na kulową![]()
Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII
Wg mnie nie ma to jak 055XPROB może i cięższy o 1.5 kg ale wyższy o 30 cm i o 2 kg więcej dźwiga. Cena praktycznie ta sama.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Co do głowic to zależy kto co robi - kulowa (466RC2) świetnie nadaje się w akcji jednak z dokładnością jest masakra (pomimo ustawianego oporu) szczególnie przy cięższych szkłach. Przy szybkich scenach głowica potrafi się przekręcić samoistnie o 90 stopni co skutkuje blokadą regulacji wysokości. Z 3d mam 808RC4 jest dość przyjemna w użytkowaniu choć blokady oporu są jak dla mnie dość nieprzewidywalne i przy cięższych szkłach jak Tamron 200-500 czy canon ef 70-200 2.8 is II praktycznie nie wyczuwalne.
Ostatnio edytowane przez OrzelPiotr ; 08-11-2010 o 22:56 Powód: Automerged Doublepost
przy kulach Manfrotto zapewne tak jest, bo jakosc ich wykonania pozostawia niejedno do zyczenia![]()
ale jak wezmiez porzadna kulke, i niekoniecznie mowie tu o nienajtanszym wcale Gitzo, bo moze byle Benro B-2, to nagle okaze sie, ze moze byc i plynnie i dokladnie i na dodatek bardzo stabilnie![]()
"Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"
50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."
polecam Ci Manfrotto 055XPROB + Manfrotto 804RC2, osobiście "przemigrowałem" z sherpy 600r (fajna ale brakowało mi właśnie tego 3D, brak możliwości wypoziomowania horyzontu...) i jestem bardzo z "frotki" zadowolony !!
a te 3 pokrętła to wcale nie problem, poziomujesz tylko raz o potem używasz dwa...![]()
Canon 7D mk II + TAMRON 17-50 2.8 VC + C24-105 4 L IS + C70-200 2.8LIS + SIGMA 100-300/4 DG + SIGMA 50/1.4 EX DG + 50/1.8II + SIGMA x1.4 APO + Manfrotto 055XPROB + Manfrotto 804RC2
SZUKAJKA Canon-Board
Oczywiście 496 RC2.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
...
Manfrotto 804RC2 - wg mnie dyskwalifikują ją polimery - jakoś nie mam przekonania do wytrzymałości - niby Manfrotto słabe nie jest ale jak dla mnie te tworzywa to jednak mankament.
Ostatnio edytowane przez OrzelPiotr ; 09-11-2010 o 00:40 Powód: Automerged Doublepost
Fakt pewnie idzie sie przyzwyczaić jak do wszystkiegopolecam Ci Manfrotto 055XPROB + Manfrotto 804RC2, osobiście "przemigrowałem" z sherpy 600r (fajna ale brakowało mi właśnie tego 3D, brak możliwości wypoziomowania horyzontu...) i jestem bardzo z "frotki" zadowolony !!
a te 3 pokrętła to wcale nie problem, poziomujesz tylko raz o potem używasz dwa...ale co do statywu wolał bym jednak 190 bo 055 jest za wielkie i za ciężkie a nie od dziś wiadomo że często sattyw to taka kula u nogi...ale czesto konieczna
EOS + L i kupa gratów ...
Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII
Udźwig 496RC2 to 6kg -
7D z gripem i ef 70-200 2.8IS II to jakieś 3,3 kg więc około 55% maksymalnej wytrzymałości. Wg mnie jest to odpowiednia głowica i nie mam do niej w większych zastrzeżeń. Jedyne co jest denerwujące to, że przy szybkich scenach, głowica potrafi się przekręcić w osi horyzontalnej (tzn zamiast przekręcić się na podstawie głowicy przekręca się na kuli) skutkuje to tym, że robi się blokada wychylenia wertykalnego, trzeba po prostu ręcznie przekręcić samą głowicę o 90% tak by wszystko wróciło do normy. Brakuje niezależnego oporu tych dwóch osi. Idealnym rozwiązaniem jest kupienie 498RC2. Szkoda, że wcześniej na to nie wpadłem.
7D+BGE7, 10-22, 24-105L, 100L, 70-200L II, TCx2III, 580II.
Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII