Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 1181

Wątek: Jaki statyw

Mieszany widok

  1. #1
    Coś już napisał Awatar Jedrzej79
    Dołączył
    Jan 2010
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    46
    Posty
    94

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    akurat jesli chodzi o jakosc wykonania, to Manfrotto absolutnie nie jest jakims wzorem...
    nogi to moze jeszcze da sie przebolec (chociaz nie widzialem jeszcze nog MF, na ktore bym zamienil moja Sherpe CF630), ale glowice kulkowe... a moze po prostu ja mialem nieszczescie, bo tak 222 jak i 486RC2 to jest totalna porazka. zwlaszcza klip w systemie RC2 to jest taki szajs, az piszczy...
    Chyba nie miałeś szczęścia. Mam manfrotto 496 RC2 (upgrade 486) i uważam, że jest to rewelacyjna głowica. Baaardzo stabilna, chodzi bardzo ładnie i na pewno nie piszczy. Do tego Manfrotto 190XPROB i na prawde super zestaw z wieloma możliwościami. Wiadomo, że statyw mógłby być trochę stabilniejszy jak sie go maksymalnie rozłoży i do tego wieje, ale ja sporo chodze ze statywem i plecakiem, więc cięższego bym już nie zniósł ;-)
    Canon, Sigma, Tamron, Manfrotto ...

    Sprzedam: Sigma 18-50 2.8 EX DC Macro, Grip BG-E3 do 400D.

  2. #2
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jedrzej79 Zobacz posta
    Chyba nie miałeś szczęścia. Mam manfrotto 496 RC2 (upgrade 486) i uważam, że jest to rewelacyjna głowica. Baaardzo stabilna, chodzi bardzo ładnie i na pewno nie piszczy.
    nie mialem 496, mialem ponad rok 486. teraz mam Benro B-1. bezposrednie porownanie wypada mocno na korzysc Benro. nie tyle pod wzgledem stabilnosci (486 nie bylo zle pod tym wzgledem) ale na pewno pod wzgledem kultury pracy, tak mechanicznej jak i konstrukcyjnej (Benro ma 3 galy, ktore daja wieksza wygode).
    mowie caly czas o ocenie organoleptycznej w pracy, w przypadku Manfrotto przez ponad rok. i to dosc intensywnie.

    moja rada: skoro ci sie Manfrotto podoba, to juz nie dotykaj porzadnych glowic - chocby Benro czy Feisola, bo o Gitzo nawet nie mowie.

    Cytat Zamieszczone przez Jedrzej79 Zobacz posta
    Do tego Manfrotto 190XPROB i na prawde super zestaw z wieloma możliwościami. Wiadomo, że statyw mógłby być trochę stabilniejszy jak sie go maksymalnie rozłoży i do tego wieje, ale ja sporo chodze ze statywem i plecakiem, więc cięższego bym już nie zniósł ;-)
    mam nogi Sherpa CF630. do kompletu z glowica jest to 1,8 kg wagi, wysokosc robocza, tzn. po rozstawieniu nog i przy zwinietej kolumnie - powyzej moich oczu (choc koszykarzem nie jestem - 173cm), bez problemow ze stabilnoscia do zestawu 5D + 300/4. nie na silniejszym wietrze, bo karbon nie tlumi wibracji. ale i aluminium tego nie robi.

    190XPROB + 496 to w porownaniu z powyzszym zestawem ciezka, niska i toporna zabawka. tak, mialem to w reku w sklepie i porownywalem z nogami Sherpy polecam to samo, jesli chcemy dalej dyskutowac na ten temat.
    www albo tez flickr

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar dziobolek
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Dublin/Ireland
    Posty
    2 634

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jedrzej79 Zobacz posta
    Chyba nie miałeś szczęścia. Mam manfrotto 496 RC2 (upgrade 486) i uważam, że jest to rewelacyjna głowica...
    Fajnie, tylko że seria 49x to już nowa ulepszona generacja.
    To nie to samo co 48x...

    Pozdrówka!
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    ...(Benro ma 3 galy, ktore daja wieksza wygode)...
    No właśnie te nowe Frotki też już mają 3 gały.
    Ostatnio edytowane przez dziobolek ; 22-06-2010 o 23:44 Powód: Automerged Doublepost
    "Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
    Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"

    50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
    tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    49
    Posty
    3 611

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jedrzej79 Zobacz posta
    Chyba nie miałeś szczęścia. Mam manfrotto 496 RC2 (upgrade 486) i uważam, że jest to rewelacyjna głowica. Baaardzo stabilna, chodzi bardzo ładnie i na pewno nie piszczy. Do tego Manfrotto 190XPROB i na prawde super zestaw z wieloma możliwościami. Wiadomo, że statyw mógłby być trochę stabilniejszy jak sie go maksymalnie rozłoży i do tego wieje, ale ja sporo chodze ze statywem i plecakiem, więc cięższego bym już nie zniósł ;-)
    Nie wiem co na niej stawiasz ale 486 RC2 to była załamka jakaś - nie potrafiła sensownie utrzymać 350D z 70-200 f/4 więc dość lekki zestaw... 496RC2 wygląda lepiej na oko, ale tak jak Akustyk pisze - nie tykaj lepszych głowic a już broń Boże prawdziwych kulowych czyli jakiejś Arci, RRSa czy choćby Markinsa...
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

  5. #5
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dziobolek Zobacz posta
    No właśnie te nowe Frotki też już mają 3 gały.
    OK, nie wiedzialem. zastanawia mnie w tym wypadku, na ile to jest uzyteczne, bo przy luzach na zacisku RC2 korzysc z rozdzielenia galki docisku od galki blokady jest ograniczona. inna kwestia, to czy cos przy samej kulce poprawili, czy to jest nadal ordynarnie odlana stal(?) wytarzana w brudzacym rece smarze.
    nomen omen, przy Benro to te 486 wyglada jak jakis tani chinski produkt. i to naprawde, naprawde, brzmi kuriozalnie, kiedy sie czyta komentarze uzytkownikow tanich glowic Manfrotto na temat tego, ze jakies Goldphoto czy Bilora to "tani chinczyk" albo ze zobaczymy jak jest z trwaloscia...


    Cytat Zamieszczone przez Krzychu Zobacz posta
    Nie wiem co na niej stawiasz ale 486 RC2 to była załamka jakaś - nie potrafiła sensownie utrzymać 350D z 70-200 f/4 więc dość lekki zestaw...
    a na to akurat nie narzekam - to sie u mnie nawet przyzwoicie trzymalo, z tym ze z uchwytem statywowym na szkle. podobnie 300/4. mowie o zastosowaniach landszaftowych, czyli: ustawic, podwiesic plecak, pozwolic chwile ustac i potem odpalic z MLU.

    dla mnie glownym powodem zmiany byl akurat komfort pracy, bo statyw to u mnie srednio z 5-6 godzin tygodniowo. i tutaj roznica jest kolosalna. sama stabilnosc/sztywnosc jest lepsza przy bialych rurkach (zwlaszcza z korpusem z 300/4 obroconym do kadru pionowego), ale MF tez sie dalo zrobic fote.
    www albo tez flickr

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    49
    Posty
    3 611

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    a na to akurat nie narzekam - to sie u mnie nawet przyzwoicie trzymalo, z tym ze z uchwytem statywowym na szkle. podobnie 300/4. mowie o zastosowaniach landszaftowych, czyli: ustawic, podwiesic plecak, pozwolic chwile ustac i potem odpalic z MLU.
    Ja próbowałem jakiś ciasny kadr zrobić i co nie dokręciłem wajchy to wszystko opadało i 2 minuty misternego ustawiania w p***du... Oddałem tą głowicę koledze za darmo...
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

  7. #7
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychu Zobacz posta
    Ja próbowałem jakiś ciasny kadr zrobić i co nie dokręciłem wajchy to wszystko opadało i 2 minuty misternego ustawiania w p***du... Oddałem tą głowicę koledze za darmo...
    a no, to ze opada to fakt. nie przeszkadzalo mi ogolnie dlatego, ze nauczylem sie jakis czas temu nie kadrowac za ciasno, zeby miec luz na prostowanie horyzontow - bo ja nawet majac matowke z kratka, statyw i wasserwage w sankach potrafie spartolic prosty horyzont. taki defekt fabryczny fotografa
    www albo tez flickr

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar dziobolek
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Dublin/Ireland
    Posty
    2 634

    Domyślnie

    Głowice kulowe Manfrotto po operacji plastycznej
    492, 494, 494 RC2, 486, 496 RC2, 498, 498 RC2 i 498 RC4


    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    ...inna kwestia, to czy cos przy samej kulce poprawili, czy to jest nadal ordynarnie odlana stal(?)...
    @akustyk, jesteś pewny że kula jest ze stali???
    Kiedyś tam zasłyszałem informację, że to są kule polimerowe
    Już nie pamiętam, ale chyba to próbowałem sprawdzić w swojej,
    i zdaje się że się zgadzało.
    Nie mam w tej chwili pod ręką by sprawdzić.

    Notabene, ja ze swojej zadowolony jestem, ale ja wybrałem 488RC2
    ze względu na dodatkową oś obrotu do panoram.
    Dopiero po zakupie zauważyłem, że 486 ma sporo mniejszą kulę.
    Może tu jest "pies pogrzebany"???

    Pozdrówka!

    Pozdrówka!
    "Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
    Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"

    50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
    tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."

  9. #9
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dziobolek Zobacz posta
    @akustyk, jesteś pewny że kula jest ze stali???
    no wlasnie nie, dlatego tam znak zapytania zrobilem.

    Cytat Zamieszczone przez dziobolek Zobacz posta
    Dopiero po zakupie zauważyłem, że 486 ma sporo mniejszą kulę.
    Może tu jest "pies pogrzebany"???
    rozmiar kuli ma glownie wplyw na stabilnosc, a tutaj 486RC2 mi specjalnie nie dokuczal. natomiast nie wydaje mi sie, zeby jakos znaczaco odbijalo sie to na plynnosci pracy.


    jakby nie patrzyl... mam teraz Benro i uzytkowo jest to niebo a ziemia. pod wzgledem wrazen organoleptycznych tez, bo to i stabilne jest i plynniutko chodzi i sztywne odpowiednio, ma pewne mocowanie plytki i samo wykonczenie zewnetrzne jest eleganckie (486RC2 naprawde wyglada przy tym jak dziadostwo odlewane u wujka Zenka w garazu), choc akurat wyglad nie ma tu wiekszego znaczenia.

    co mi sie podoba bardzo: po dokreceniu galy docisku mozna krecic sprzetem na kuli recznie a po zatrzymaniu stoi, prawie jak na tym video:
    http://www.youtube.com/watch?v=FjJ_T0vOxds
    z tym ze akurat B-1 az tak nie trzyma 5D + 300/4 jednak potrafi siasc bez dokrecenia blokady.
    www albo tez flickr

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar dziobolek
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Dublin/Ireland
    Posty
    2 634

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    rozmiar kuli ma glownie wplyw na stabilnosc, a tutaj 486RC2 mi specjalnie nie dokuczal. natomiast nie wydaje mi sie, zeby jakos znaczaco odbijalo sie to na plynnosci pracy.
    Stabilność i trzymanie na pewno. Czyli to o czym pisał m.in. Krzychu.
    Mniejszą kulę trzeba dużo mocniej dokręcać by dobrze trzymała - fizyka

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    co mi sie podoba bardzo: po dokreceniu galy docisku mozna krecic sprzetem na kuli recznie a po zatrzymaniu stoi, prawie jak na tym video:
    http://www.youtube.com/watch?v=FjJ_T0vOxds
    z tym ze akurat B-1 az tak nie trzyma 5D + 300/4 jednak potrafi siasc bez dokrecenia blokady.
    Nie, no... bajka. Ale do tego właśnie potrzeba trzeciej "gały".
    Tego gadżetu to mi trochę brakuje.

    Pozdrówka!
    "Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
    Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"

    50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
    tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •