Strona 15 z 16 PierwszyPierwszy ... 513141516 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 141 do 150 z 155

Wątek: 5D vs 5D mark II

  1. #141
    Pełne uzależnienie Awatar jan pawlak
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    4 291

    Domyślnie Odp: 5D vs 5D mark II

    Cytat Zamieszczone przez bandit Zobacz posta
    Takiego efektu nie jestem w stanie osiągnąć cyfrówką w żaden sposób ..

    Fotografia cyfrowa jest płaska i jednolita, zmiana szkieł na ciekawsze pomaga obecnie np używam z 5DMKII planara 1,4 50 mm, canonowskie 50-tki się nie umywają jeśli chodzi o plastykę jednak to dalej obraz cyfrowy, w analogu mamy ogromne spektrum w zależności jakiego filmu użyjemy , mały obrazek to dopiero początek ale w MF a zwłaszcza LF mamy już mega efekty
    Mam pod LF szkło o jasności 2,9, gdyby to przeliczyć na mały obrazek pewnie byłoby to poniżej 1.0 jeśli chodzi o GO

    Sam wołam filmy oraz robię odbitki, a fotografia analogowa to nie tylko ziarno, jeśli robisz slajdy na velvi 50 masz ostrość i kolory nie do uzyskania gdziekolwiek indziej a ziarno nie istnieje .
    Są również filmy iso 25 , oraz takie które z powodzeniem się forsuje na 25,600 .
    W młodości sporo czasu spędziłem przy "czerwonej żarówce".
    Nie jestem kapłanem religii filmu analogowego, ale trochę eksperymentowałem matryca -> film głównie z DxO FilmPack.
    Miałem zdjęcie ojca 20cm x 30cm i chodziło o ten sam wygląd z 5D2, najwięcej kłopotów było z wydrukiem.

    Jest mnóstwo programów, np
    https://m.digitalcamerapolska.pl/component/mobile/?view=article&id=2810
    myślę ze przy dobrym opanowaniu tego warsztatu nie dałoby się odróżnić zdjęć z obu technologii.

    Czym różni się zdjęcie z różnych formatów filmu ?
    a.
    innym stopniem powiększenia do rozmiaru papieru, im wiekszy format tym mniejsze powiększenie, tym lepsza ostrość, rozdzielczość/kontrast
    b.
    innym katem padania promieni świetlnych na skraj filmu

    Jeśli to dla Ciebie daje lepszą plastykę zdjęcia to ok

    jp
    puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
    Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
    http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
    public.fotki.com/janusz-pawlak/

  2. #142
    Bywalec
    Dołączył
    Jul 2009
    Miasto
    stolyca
    Posty
    231

    Domyślnie Odp: 5D vs 5D mark II

    Czym różni się zdjęcie z różnych formatów filmu ?
    a.
    innym stopniem powiększenia do rozmiaru papieru, im wiekszy format tym mniejsze powiększenie, tym lepsza ostrość, rozdzielczość/kontrast
    b.
    innym katem padania promieni świetlnych na skraj filmu

    Jeśli to dla Ciebie daje lepszą plastykę zdjęcia to ok

    jp

    Podstawowa różnica jest w głębi ostrości .

    Obiektyw ze światłem 2,8 zupełnie co innego daje na małym obrazku, a zupełnie co innego na 6x6 jeszcze co innego na 4,5 .

    Podobnie jest z odzworowaniem szczegółów , wielkością od bitek itd .

    Gdyby fotografowanie cyfra dawało mi takie efekty jak minimum średni format nie wydawałbym mase pieniędzy na filmy , wołanie skanowanie etc

    Ale nie o tym w tym temacie mowa, już wiem że 5D nie ma sensu kupować więc będę szukał jedynki

    Sport to jest ta dziedzina gdzie zdecydowanie wolę cyfrę tutaj film nie skończy się w 4 sekundy

  3. #143
    Pełne uzależnienie Awatar jan pawlak
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    4 291

    Domyślnie Odp: 5D vs 5D mark II

    Rozmycie ostrości (za i przed punktem ostrzenia) tworzy obiektyw.
    I nie ma znaczenia na jakiej wielkości powierzchni filmu obraz padający z obiektywu jest zapisany, na każdej jest takie same.

    Powiększanie obrazu do rozmiaru zdjęcia z różnych wielkości klatek jest różne, im więcej powiększasz tym cały obraz jest mniej ostry i z tego powodu różni się ocena GO (ostrości przez widza) na zdjęciu.
    Jest dokładnie tak samo przy matrycach gdy np. robimy duże wydruki
    Różną głębię ostrości można też osiągać aparatem cyfrowym

    Nadal jestem przekonany że przy pomocy technologii cyfrowej mogę otrzymać zdjęcia wyglądające jak analogowe.
    Prawdą jest natomiast że nie da się mieć całego spektrum wrażeń (wzrokowych, manualnych i zapachowych) związanego z zakładaniem filmu, jego wywoływaniem, powiększaniem w ciemni, wywoływaniem papieru, ... itd.


    jp
    Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 14-04-2018 o 16:07
    puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
    Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
    http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
    public.fotki.com/janusz-pawlak/

  4. #144
    Początki nałogu Awatar merida
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    416

    Domyślnie Odp: 5D vs 5D mark II

    Jak chodzi o używane body (a w szczególności do pracy) to zdecydowanie lepiej iść w 6d. Nie wiele droższe jako używane, a świeższa konstrukcja, lepsze iso, af na środkowym punkcie, cichsza migawka, lepsza bateria, dla mnie na plus również mniejszy rozmiar, który i tak super w ręce leży i karty SD.

  5. #145
    Bywalec
    Dołączył
    Jul 2009
    Miasto
    stolyca
    Posty
    231

    Domyślnie Odp: 5D vs 5D mark II

    Cytat Zamieszczone przez jan pawlak Zobacz posta
    Rozmycie ostrości (za i przed punktem ostrzenia) tworzy obiektyw.
    I nie ma znaczenia na jakiej wielkości powierzchni filmu obraz padający z obiektywu jest zapisany, na każdej jest takie same.

    Powiększanie obrazu do rozmiaru zdjęcia z różnych wielkości klatek jest różne, im więcej powiększasz tym cały obraz jest mniej ostry i z tego powodu różni się ocena GO (ostrości przez widza) na zdjęciu.
    Jest dokładnie tak samo przy matrycach gdy np. robimy duże wydruki
    Różną głębię ostrości można też osiągać aparatem cyfrowym

    Nadal jestem przekonany że przy pomocy technologii cyfrowej mogę otrzymać zdjęcia wyglądające jak analogowe.
    Prawdą jest natomiast że nie da się mieć całego spektrum wrażeń (wzrokowych, manualnych i zapachowych) związanego z zakładaniem filmu, jego wywoływaniem, powiększaniem w ciemni, wywoływaniem papieru, ... itd.


    jp

    https://www.facebook.com/17154749953...type=3&theater

    Zwykłe testowe zdjęcie, f 3,5 . Na małym obrazku przy 1,4 takiego efektu nie mogę uzyskać .
    Czy to kwestia szkła ? nie sądzie, jasność jest taka sama dla każdego formatu . Szkło 3,5 nie będzie tworzyło cudów przy małym obrazku lub średnim formacie

  6. #146
    Pełne uzależnienie Awatar zdebik
    Dołączył
    Jun 2013
    Miasto
    Londyn
    Posty
    4 067

    Domyślnie Odp: 5D vs 5D mark II

    Cytat Zamieszczone przez bandit Zobacz posta
    https://www.facebook.com/17154749953...type=3&theater

    Zwykłe testowe zdjęcie, f 3,5 . Na małym obrazku przy 1,4 takiego efektu nie mogę uzyskać .
    Czy to kwestia szkła ? nie sądzie, jasność jest taka sama dla każdego formatu . Szkło 3,5 nie będzie tworzyło cudów przy małym obrazku lub średnim formacie
    Jaka była ogniskowa tego Twojego obiektywu?

  7. #147
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jan 2010
    Miasto
    Siedlce
    Posty
    1 496

    Domyślnie Odp: 5D vs 5D mark II

    250mm

  8. #148
    Pełne uzależnienie Awatar zdebik
    Dołączył
    Jun 2013
    Miasto
    Londyn
    Posty
    4 067

    Domyślnie Odp: 5D vs 5D mark II

    Cytat Zamieszczone przez robertskc7 Zobacz posta
    250mm
    Teoretycznie gdyby wziąść ekwiwalent ogniskowej i jasności obiektywu rozmycie powinno być podobne.

  9. #149
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jan 2010
    Miasto
    Siedlce
    Posty
    1 496

    Domyślnie Odp: 5D vs 5D mark II

    Cytat Zamieszczone przez bandit Zobacz posta
    Szkło 3,5 nie będzie tworzyło cudów przy małym obrazku lub średnim formacie
    Będzie tworzyło w zależności od ogniskowej

  10. #150
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2012
    Miasto
    Posty
    1 256

    Domyślnie Odp: 5D vs 5D mark II

    Cytat Zamieszczone przez bandit Zobacz posta
    https://www.facebook.com/17154749953...type=3&theater

    Zwykłe testowe zdjęcie, f 3,5 . Na małym obrazku przy 1,4 takiego efektu nie mogę uzyskać .
    Czy to kwestia szkła ? nie sądzie, jasność jest taka sama dla każdego formatu . Szkło 3,5 nie będzie tworzyło cudów przy małym obrazku lub średnim formacie
    Nic dziwnego że nie możesz takiego efektu uzyskać ponieważ obiektyw 250mm f/3.5 jeżeli faktycznie takiego używasz (nie wiem skąd robertskc7 miał wiedzę o ogniskowej) na wielkim formacie 4x5 nie ma swojego dokładnego 100% odpowiednika na pełnej klatce już nie wspominając o pseudo średnim formacie.

    http://tnijurl.com/73abef4dd253/

Strona 15 z 16 PierwszyPierwszy ... 513141516 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •