Proszę bardzo:
Cytat Zamieszczone przez OwiecPL Zobacz posta
Proszę pokaż mi jak ustawiać ostrość ręcznie, bez poruszania obiektywu, bo nie wiem. Chyba, że bym aparat zabetonował gdzieś.
Wystarczy przyzwoity statyw, trochę ćwiczenia ruchu dłoni na pierścieniu i stabilizowania statywu drugą ręką (przedramieniem).
Cytat Zamieszczone przez OwiecPL Zobacz posta
Co do poruszania kamery - nie chcę narazie się tego dotykać
Słusznie. Najpierw kadrowanie, stabilizacja statywu, ustawianie ostrości...
Cytat Zamieszczone przez OwiecPL Zobacz posta
jeżeli robię wideo o BMXach to nie mogę przez parę sekund pokazać też krajobrazu w okolicy?
Możesz, ale nie może to dominować. Tym bardziej jeżeli nie jest to zbyt ciekawy krajobraz.
Cytat Zamieszczone przez OwiecPL Zobacz posta
Tutaj to jest rzecz wiadomo tylko dla osób które tam były, więc nie mam co tłumaczyć.
Wydawało mi się, że jeśli grono odbiorców ma być szersze, to i treść musi być choć trochę jasna i uniwersalna.
Cytat Zamieszczone przez OwiecPL Zobacz posta
Jak się maja 'bazgroły' na ścianie? Tak, że to była rampa po której jeździli. Co przejeżdża? Łatwo się domyślić. Skąd? Z prawej do lewej...
Półsekundowe (na 7 sekund całego ujęcia) mignięcie nieostrego fragmentu ramy na tle byle jak skadrowanego bazgrołu. To ma sens.
Cytat Zamieszczone przez OwiecPL Zobacz posta
Nie miałem więcej materiału, a nie chciałem robić 30s filmiku.
Moim zdaniem to nie jest materiał nawet na pół minuty. Sekunda to jest bardzo dużo i uważam, że nie wykorzystałeś czasu, który sobie dałeś w filmiku. Lepiej zrobić krótszy, ale ze starannie wyselekcjowanymi ujęciami, które przyciągną odbiorcę i mogą coś opowiedzieć/pokazać (bez zbędnych sekund przed i po kluczowym momencie), niż kilka(naście) sekund nieciekawego ujęcia np. koła i powolnej jazdy głębią ostrości po nim. Postaw się w miejscu odbiorcy swojego filmu, któremu głowa opada na biurko przy oglądaniu 20 (!) sekund ujęcia koła. Random przykład na szybko (nie oceniać) - masz tylko tego Takumara? Weź chociażby kita, ustaw statyw nisko nad ziemią, jak najbliżej tego koła, rozciągnij je na najmniejszej ogniskowej, ostrość na koło, zostaw miejsce u góry i poproś, żeby ktoś przejechał/przeskoczył zaraz za tym obiektem. Zamiast dwóch innych rozciągniętych na pół minuty ujęć koła i bazgrołów (jest i koło, jest i przejazd), masz 2-3 sekundowe w-miarę-turbo-ujęcie (nazwijmy je "dynamicznym"), ze statywu (względnie ziemi), bez kombinowania z ostrością, trzęsieniem itp. Dorzucasz (nadal pomysły zupełnie przypadkowe, na szybko) na wstępie jakieś swoje logo, logo ekipy (nie więcej niż kilka sekund), 2-4 krótkich (ponizej 4 sek. sztuka) shotów okolicy (od ogółu otoczenia zawężasz/zbliżasz się w ostatnim do ramp/wejścia chłopaków), i jeśli nie chcesz nic konkretnego opowiedzieć - wrzucasz kilka ujęć detali, kilka dynamiczniejszych ujęć (jak na przykład zaproponowane przeze mnie wcześniej) + krótkie outro - chłopaki wstają, gaszą fajkę, zbierają manaty i idą (no albo jakiś taki odjazd jak od 1:03). Sklejasz z tego 30-45 sekund prostego jak budowa cepa filmiku, który ma pokazane otoczenie, przyjście chłopaków, parę dynamiczniejszych kadrów z przejazdów (wydaje mi się, że im bliżej i szerszy kąt, tym lepiej), gleby, trochę detali i outro. Jasne, nie ma co robić oczopląsu z jak największą ilością ujęć w najkrótszym filmiku, ale nie rozciągaj paru ujęć na prawie półtorej minuty, bo Twój obraz zwyczajnie nie będzie atrakcyjny dla widza (bo o widza tu raczej chodzi).
Cytat Zamieszczone przez OwiecPL Zobacz posta
Scenariusz - zakładam że nigdy niczego nie trenowałeś, jeżeli wymagasz scenariusza od kogoś kto robi wszystko pod wpływem chwili i tego co mu akurat do głowy przyjdzie.
Scenariusz to jest podstawa, nawet jeśli nie napisany, to w miarę zarysowany w głowie. Nawet jeśli nic nie wypali z tego co wymyśliłeś, to warto mieć chociaż co modyfikować.
Cytat Zamieszczone przez OwiecPL Zobacz posta
@zaitsev - zuepłenie jak Twój komentarz, wysiliłeś się...
Już się poprawiłem.