100% zgody. Szczególnie, kiedy większość pentalibów stara się straszyć stabilizowaną sigmą 70-200/2.8 Patrząc na to wszystko, ze strony techniczno-doświadczalnej, to ta sigma na 2.8 jest miękka. Przymykamy do f4 i mamy 70-200/4 IS. Jednak:W Pentaxie nie ma szkieł!! Nie ma taniego 70-200 f/4, nie ma szkła do sportu 70-200 2.8, nie ma taniej 85, nie ma taniej 50.
1. HSM vs USM, przegrywa ten pierwszy,
2. Plastyka u sigmy?
3. Oddanie kolorów*
* nie ważne jak duży by był DR w k-5, to nadal nie ma szkła, które wykorzysta pełen potencjał k-5.
True, true... Kwestia polityki firmy. K-5 jest dobrą puszką pod szkła typu 18-135 WR czy inne kiciaki ze stajni, których zadaniem jest spełnienie podstawowej roli: podróż+miniaturyzacja.Co z tego że jest K-5, która jest świetna, ale nie ma co do tego podpiąć...
Zgodzę się. Różnice w obrazowaniu widzę po 7D dopiero. 600D dawało radę, ale potrzebowałem szybkości60D jakością/ostrością/szczegółowością przewyższa 50D zdecydowanie! Już 40D dawało lepszy obrazek niż 50D!
Z tą stabilizacją też jest inaczej, bo stabilizacja w szkłach jest względnie wydajniejsza niżeli ta wbudowana. Poza tym, nie zawsze szkło musi współpracować z systemem stabilizacji w korpusie. Na pentaxie było, co nieco o tym.
Tak, ale w jakiej cenie? Pentax nie ma takiej wyłączności jak sony, że szkła pojawiające się pod N/C trafiają także pod sony. W przypadku P nie pojawiają się wcale... albo w terminach późniejszych.A szkła jak będzie potrzebował, to znajdzie bez problemu, bo jak ktoś wcześniej napisał
Wracając do szkieł systemowych, to nadal pentax nie chce/ nie ma zamiaru odświeżyć szkła typu 16-50/2.8, które posiada ten hybrydowy silnik, który niweluje działanie silnika w k-5 (wykorzystuje go w 5-15%). To samo tyczy się szkieł typu 50-135/2.8 czy 60-250/4 czy nawet 300/4. Te szkła działają na hybrydowych silnikach. Dziwi mnie podejście pentaxa, bo kiedyś produkowali 16-40/4 , którego wycofali ze sprzedaży. Czyżby był zbyt dobry, a często lepszy od 16-50![]()