Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 74

Wątek: Czy w tym przypadku sredni format ma sens ?

  1. #41
    Bywalec Awatar Tornvald
    Dołączył
    Jan 2012
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    209

    Domyślnie

    Blona jak blona , zwykla klisza tylko w formacie 120 , w 6x9 klatek wyjdzie 8 z filmu a za ile to sprawdz np na Allegro. Z wolaniem tez normalnie, w domu w labie.
    A co do wyboru aparatu to nie takie proste. Opcji jest multum.

    Wysłano z GT-I9000 z użyciem Tapatalk

  2. #42
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    28

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lok Zobacz posta
    Powoli przymierzam sie do zakupu sredniego formatu. Chcialbym napewno format 6x4,5. Tylko pojawia mi sie pytanie.
    Posiadam cyfrowy 5D, analogowy 50E do tego obiektywy 14 2.8, 35 1.4, 50 1.4, 85 1.8, 135 2.0.
    Wiem ze na srednim formacie jest inna GO. Ale czy przy takich szklach na srednim formacie cos zyskam.
    Co zyskam fotografujac srednim formatem. Czy bedzie lepsza GO. Plastyka raczej napewno. Ale czy bedzie lepsza od 50E plus np 35 1.4.

    Prosze o rade co moge zyskac na srednim formacie.

    dzieki za pomoc.
    Cześć, to mój pierwszy post tutaj, bo Canonami się dopiero zaczynam interesować, natomiast w temacie średniego...

    ...zależy czego oczekujesz, lok. Mamyia Sekor 1.9/80 czy Contaxowy Planar 2/80 dla ci GO zbliżoną do szkła 50/1.2 dla małego obrazka. Chyba się nie pomylę twierdząc, że są to najjaśniejsze obiektywy dla średniego, z tym że bokeh Sekora kompletnie mi nie odpowiada, ale to już kwestia gustu i OT. Trzeba pamiętać, że na zakres głębi ma też wpływ odległość od płaszczyzny materiału światłoczułego do punktu ostrości - w związku z tym warto zwrócić uwagę na odległość od której obiektyw zaczyna ostrzyć.
    Odpowiednikiem obiektywu o ogniskowej 35mm na mikrofilmie w średnim będzie 55mm. Tu niestety o światłosile rzędu 2.0 nie ma co marzyć. Najczęściej spotykane są obiektywy 3.5/55, w sumie nawet żadnego 2.8 nie kojarzę.

    A że najlepiej to wszystko widać na zdjęciach, to proszę:
    6x6, obiektyw 2.8/80@f2.8
    6x4.5, obiektyw 2/80@f2

    Cytat Zamieszczone przez lok Zobacz posta
    No ok 6x4,5 ma wieksza matryce od 35mm. Ale czy jezeli nie robie duzych odbitek, to czy duza jest przewaga w jakosci od 35mm. Wlasnie zrobilem 2 filmy na 35mm i nie do konca jestem zadowolony z jakosci. Jutro wrzuce przykladowe dwa zdjecia.
    Wiem niby lepsza glebia ostrosci bedzie. Ale czy bedzie duza roznica miedzy 35mm z obiektywem 50 1.4 a 6x4,5 z obiektywem 80 2.8. Duzych odbitek nie robie.
    W związku z tym, co pisałem wyżej, przesiadka na średni format może przynieść głównie wzrost jakości związany ze wzrostem powierzchni materiału światłoczułego. Najprościej wyjaśnić można to w ten sposób: przyjmijmy, że robisz odbitkę formatu 13x18 z tego samego kadru dla negatywu w formacie 24x36 oraz 56x41. Na odbitce nr 2 (tej z 56x41) będziesz miał drobniejsze ziarno i więcej detalu, bo to samo ujęcie zostało zarejestrowane na większej powierzchni materiału światłoczułego.

    Cytat Zamieszczone przez kawo Zobacz posta
    Panowie, a powiedzcie mi w tej kasecie jest błona światłoczuła i ile takie coś kosztuje? gdzie się te błony kupuje i kto je wywołuje? samodzienie czy w zakładzie można? są w ogóle takie zakłady? pytam, bo ja w średnim formacie nie mam żadnej wiedzy.

    i jaki byście średni format na początek polecali? bo widzę, że są duże rozbieżności cenowe od kilku tysięcy do kilkunastu... Proszę o wyrozumiałość, nie chcę zakłądać nowego wątku.
    W RB, RZ i innych średnich używa się błon zwojowych typu 120 lub 220 - te drugie są dwa razy dłuższe i prawie niedostępne. Kupuje się w internecie - sklepy i portale aukcyjne, w nielicznych sklepach stacjonarnych lub na warszawskiej giełdzie w Stodole.

    Z wywoływaniem jest tak, że:
    - czarnobiałe srebrowe - raczej w domu, chociaż można zlecić; proces jest prosty i dosyć tani;
    - negatywy kolorowe i czarnobiałe C-41 - raczej w fotolabach, chociaż można sprawę załatwić wysyłkowo lub wołać w domu, co też nie jest trudne, tyle że chemia trochę droższa, a proces mniej tolerancyjny na błędy;
    - slajdy, czyli proces E6 - podobnie jak z C-41 można w labie lub samemu, z tym że tu stopień skomplikowania procesu i cena chemii są najwyższe, a tolerancja na błędy najmniejsza.

    A na początek? Zależy ile kasy możesz przeznaczyć na zakup zabawek
    Ostatnio edytowane przez sorevell ; 09-05-2012 o 13:24

  3. #43
    Bywalec Awatar Tornvald
    Dołączył
    Jan 2012
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    209

    Domyślnie

    A moglbys napisac czym i na czym robione byly zdjecia? 2gie obstawiam,ze to Zeiss jakis

    A to ja mam jeszcze pytanie. Czy wiesz gdzie w Wwa dobrze wywolac C-41 (135) ostatnio oddalem do czarno białych ale jestem niezbyt zadowolony. Negatywy był dosc porysowane:/

    Wysłano z GT-I9000 z użyciem Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez Tornvald ; 09-05-2012 o 13:32

  4. #44
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    28

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tornvald Zobacz posta
    A moglbys napisac czym i na czym robione byly zdjecia? 2gie obstawiam,ze to Zeiss jakis

    A to ja mam jeszcze pytanie. Czy wiesz gdzie w Wwa dobrze wywolac C-41 (135) ostatnio oddalem do czarno białych ale jestem niezbyt zadowolony. Negatywy był dosc porysowane:/
    1. Kowa 2.8/85 (tak, 85, pomyliłem się w poprzednim poście co do ogniskowej przy opisie); to zdjęcie na pewno na Ektarze, skanowane Epsonem V500.
    2. Zeiss Planar 2/80 i jego nerwowy bokeh. A na czym, to teraz nie powiem, bo nie pamiętam, a nie mam pod ręką negatywów, żeby sprawdzić. Raczej Ektar, bo przy Portrze w tym świetle zabrakłoby mi czasów, żeby robić na pełnej dziurze.

    C41 w Warszawie - podobno Relax Foto jest dobry, ale nie próbowałem.

  5. #45
    Bywalec Awatar Tornvald
    Dołączył
    Jan 2012
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    209

    Domyślnie

    Dzieki wielkie. Sprawdze ten Relax Foto.

    Tak ten bokeh Zeissa jest swietny. Strasznie mi sie podoba, Leica ma podobny, czyzby mialo to cos wspolnego z krajem?

    Ja tez powoli szukam sredniego i nie mam pojecia na co sie zdecydowac. Ostatnio nawet myslalem nad Kievem 60 z Biometarem 80/2.8. Mozna go tanio dorwac i potestowac, pytanie tylko czy warto sie w to pchac?

  6. #46
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    28

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tornvald Zobacz posta
    Dzieki wielkie. Sprawdze ten Relax Foto.
    Najlepsze efekty daje oczywiście wołanie samemu, ale to już inna para kaloszy.

    Cytat Zamieszczone przez Tornvald Zobacz posta
    Tak ten bokeh Zeissa jest swietny. Strasznie mi sie podoba, Leica ma podobny, czyzby mialo to cos wspolnego z krajem?
    Nie tyle z krajem, co z najwyższą półką optyki.

    Cytat Zamieszczone przez Tornvald Zobacz posta
    Ja tez powoli szukam sredniego i nie mam pojecia na co sie zdecydowac. Ostatnio nawet myslalem nad Kievem 60 z Biometarem 80/2.8. Mozna go tanio dorwac i potestowac, pytanie tylko czy warto sie w to pchac?
    Jeśli chodzi o radzieckie wynalazki, to można kupić nawet nówki od Arax'a lub Hartblei. Jest też coś, co się nazywa DVD Technik Camera, ale nie zagłębiałem się w temat. Do zobaczenia o co chodzi można dorwać coś używanego na rodzimym portalu aukcyjnym, tyle, że dzięki wspaniałej jakości większości oferowanego tam sprzętu równie dobrze można się zniechęcić do średniego. Wśród Kievów 60 i Psixów częstą przypadłością jest rozregulowanie mechanizmu naciągu i przesuwu filmu skutkujące nakładaniem klatek. Kievy 80 słyną z kolei z przecieków między body a kasetą. Optyka z Jeny może i nie jest zła, ale nie jest to ten sam Carl Zeiss.
    Jeśli chcesz się pobawić w kwadracie, zobaczyć z czym to się je, to kup sobie na początek jakiegoś TLRa. Tylko nie Lubitela czy Starta, ale chociaż Flexareta, a najlepiej Yaśkę albo Mamyię. Chyba, że może być 645 - wtedy, moim zdaniem najrozsądniejszy na początek będzie system Mamyia, głównie dlatego, że jest najbardziej popularny, więc nie ma problemu z częściami, czy dokupieniem kolejnych elementów systemu - szkieł, kaset, pryzmatów czy innych cudów z cyfrowymi dupkami włącznie.

  7. #47

    Dołączył
    Dec 2008
    Miasto
    Polska
    Posty
    5

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tornvald Zobacz posta
    .........
    Ja tez powoli szukam sredniego i nie mam pojecia na co sie zdecydowac. Ostatnio nawet myslalem nad Kievem 60 z Biometarem 80/2.8. Mozna go tanio dorwac i potestowac, pytanie tylko czy warto sie w to pchac?
    Witam
    oczywiście, że warto się w to pchać pod warunkiem, że kupisz w dobrym stanie i jakiegoś z nowszej serii.
    Osobiście polecam Araxa60 (to samo co kiev60 tylko upgrejdowany )- jest nawet oficjalna strona araxa,
    a zamiast biometara to Arsat80/2.8
    Ostatnio edytowane przez diegodeath ; 09-05-2012 o 15:45
    6x6-6x4.5-35mm

  8. #48
    Bywalec
    Dołączył
    Jul 2005
    Miasto
    Radom
    Wiek
    54
    Posty
    177

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez diegodeath Zobacz posta
    a zamiast biometara to Arsat80/2.8
    Volna 80 f2,8 ładnie "wykręca" bokeh.... i jest taniutka jak barszcz




    Używam jeszcze Kaleinara-3B 150mm f/2.8...




    który jest bardzo sympatycznym szkłem w plenerze.

  9. #49
    Bywalec Awatar Tornvald
    Dołączył
    Jan 2012
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    209

    Domyślnie

    Witam
    oczywiście, że warto się w to pchać pod warunkiem, że kupisz w dobrym stanie i jakiegoś z nowszej serii.
    Osobiście polecam Araxa60 (to samo co kiev60 tylko upgrejdowany )- jest nawet oficjalna strona araxa,
    a zamiast biometara to Arsat80/2.8
    Tak tylko cena Araxa 88 jest taka,ze mozna kupic za to Mamiye RZ67 z USA o Bronice SQ nie wspominajac. Mozna tez kupic nowego Kieva 88 CM w pelnym komplecie za ok 1000zl z zapasow magazynowych na Ukrainie Tylko nie wiem na ile mozna na tym polegac, ponoc 88 jest znacznie lepszy niz 80 ale tez nie idealny

    W sumie najbardziej chodzi mi po glowie Bronica albo Hassel 500 np CM. Plusem Bronici jest mozliwosc automatyki co przydaloby sie jednak przy zwierzetach i innych poruszajacych sie stworkach Mamiya 67 jest niestety znacznie wieksza od dwoch powyzszych Natomiast jest to kilka razy drozej niz taki Kiev 60

    Najbardziej jednak spodobal mi sie Rollei 6008, poza tym,ze zintegrowany grip co mi sie srednio podoba rozwiazanie z pomiarem przy kominku jest swietna jednak on jest najdrozszy z tego wszystkiego i malo popularny.

    Najlepsze efekty daje oczywiście wołanie samemu, ale to już inna para kaloszy.
    Co do wolania samemu przymierzam sie do C-B a C41 to juz troche inna bajka. Temperature trzeba dobrze trzymac a i chemia dorga. Ile wychodzi wywolanie filmu samemu?

    Volna 80 f2,8 ładnie "wykręca" bokeh.... i jest taniutka jak barszcz
    Woow...faktycznie fajna ta Volna;] Chyba wczesniej zdjec z niej nie widzialem, mnie podchodzi bardziej niz Kaleinar.

  10. #50
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    28

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tornvald Zobacz posta
    Najbardziej jednak spodobal mi sie Rollei 6008, poza tym,ze zintegrowany grip co mi sie srednio podoba rozwiazanie z pomiarem przy kominku jest swietna jednak on jest najdrozszy z tego wszystkiego i malo popularny.
    To przyjrzyj się SLXowi. Jak chcesz z pomiarem, to raczej nie będzie tanio

    Cytat Zamieszczone przez Tornvald Zobacz posta
    Co do wolania samemu przymierzam sie do C-B a C41 to juz troche inna bajka. Temperature trzeba dobrze trzymac a i chemia dorga. Ile wychodzi wywolanie filmu samemu?
    Ojtam, ojtam. Temperaturę trzeba dobrze trzymać dokładnie przez 3 minuty i 15 sekund, co nie jest wcale takie trudne, jak by się mogło wydawać. Mi się jeszcze nie udało przewołać albo niedowołać, także C41 można z powodzeniem wywoływać we własnej łazience.
    Chemia droższa od czarnobiałej. Nie liczyłem nigdy per film, ale sądzę, że taniej niż wywołanie w dobrym labie.

Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •