-
Byl poruszony temat RAW i zakresu tonalnego samej kliszy (wyciaganie swiatel).
Proste porownanie - ta sama scena, te samo naswietlenie. Moocno sloneczny dzien, scenka przepalona ~3EV. RAW canona 20D (te same ustawienia) vs Kodak Portra 400.
To zdjecie pokazuje nieruszana ekspozycje przepalenia.
Tu to samo, ale juz zjechane okolo 3ev w dol. Jak widac w takim sloncu nie ma szans.
Tutaj RAW TIFF zjechany takze w dol. Zaznaczam, ze film nie byl forsowany podczas wolania. To wyciaganie przejaranego ~3EV samej kliszy juz tak przepalonej. Reasumujac - tak jak pisalem wczesniej, zakres samej blony bez forsowania w chemii ma ogromny zakres tonalny (w swiatlach).
Czyli jak by na to popatrzec inaczej - ta portra 400 zostala naswietlona jak ISO 50. I to bez forsowania w dol w czasie wolania
Ostatnio edytowane przez siudym ; 11-05-2012 o 23:35
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum