Cytat Zamieszczone przez PioterD Zobacz posta
Może tak być faktycznie. AF w tym szkle a właściwie zespół prowadnic/mikroprzekładni zębatych/blaszek podtrzymujących tubus/pierścienia stosunkowo często (w porównaniu z innymi obiektywami, bo w skali bezwzględnej wcale nie tak często ;-) ) ulega uszkodzeniu. Najczęściej jest to spowodowane upadkiem lub uderzeniem w tubus (od frontu) - tak przynajmniej wynika z opinii.
Koszt naprawy jest dość wysoki. Trudno tu coś doradzić - skoro serwis tak ocenił sytuację to pozostaje albo się zgodzić, albo szukać niezależnego serwisu, albo samemu spróbować rozkręcić obiektyw - instrukcje są w internecie i nie jest to bardzo skomplikowane.

Gdybyś jednak zdecydował się na serwis (wymiana pierścienia) to zażądaj koniecznie i bezwarunkowo zwrotu wszystkich części które zostały wymienione na dowód, że faktycznie to zrobili.

Dzięki za informacje.
Zadzwoniłem do Opto Techniki i co się okazało? 3 dni robocze, 400 zł
Żytnia 2,5 tygodnia ponad 500 zł..
Domyślam się, że z terminem miałem po prostu szczęście i Opto Technika miała akurat te części na stanie, ale cena...

O sprzęt staram się zawsze bardzo dbać i żadnego fizycznego uszkodzenia na pewno nie było i dlatego mnie to dziwi. Nie posiadam jednak osłony przeciwsłonecznej, która wg przeczytach na CB opinii zapewnia jakąś tam ochronę dla AF tego obiektywu.

Serwis z Żytniej, mimo tego iż w końcu potwierdziłem zlecenie naprawy tej usterki i zamówił części, zgodził się na anulowanie i przeniesienie zamówionych podzespołów na inne ich naprawy, a myślałem że się nie uda

Razem ze szkłem wysłałem body 60D do sprawdzenia z lampą 580EX. Wg mnie 60D/580EX nie działają poprawnie kiedy błysk wyzwalany jest bezprzewodowo za pomocą zintegrowanego systemu wyzwalania i zawsze mocno prześwietla zdjecia. Pisałem wcześniej o tym na CB jednak wątek skończył się na tym, mniej więcej, że pani z Level 2 Canona stwierdziła, że na pewno mam coś źle ustawione bądź fotografowany obiekt jest specyficznie ciemny lub jasny (tak w wielkim skrócie).
Paru użytkowników potwierdziło te objawy. Nie spodziewam się, że serwis to naprawi jednak ufam, że jeśli moje przypuszczenia się potwierdzą zgłoszą to gdzie trzeba i być może w końcu wyjdzie jakiś firmware naprawiający tę usterkę.

PioterD - dzięki za merytoryczną i wyczerpującą odpowiedź.