Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 14 z 14

Wątek: Mini softbox

Mieszany widok

  1. #1
    Coś już napisał Awatar skylight
    Dołączył
    Mar 2012
    Posty
    64

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frani0 Zobacz posta
    To zależy do czego byś chciał używać takiego softbox'a na reportaż jest średni. Sprawdzi się przy portretach ale nie przy grupkach. Do tego jest to dość spore i zwraca uwagę. Bardzie polecam Ci miskę/nocnik -> http://aukcje.fripers.pl/dyfuzor/lambency/lambc_01.jpg. Daje zaskakująco dobre efekty mimo to wygląda mało profesjonalnie. Ja używam miski bez założonej pokrywki.
    Hey, właśnie zastanawiam się nad tym wynalazkiem, możesz powiedzieć coś więcej o tym jak to się sprawdza w praktyce? Może masz jakieś sample?
    Fotografować to znaczy wstrzymać oddech, uruchamiając wszystkie nasze zdolności w obliczu ulotnej rzeczywistośc /Henri Cartier - Bresson

  2. #2
    Coś już napisał Awatar Mateusz87
    Dołączył
    Oct 2011
    Miasto
    Ostrów Wielkopolski
    Posty
    78

    Domyślnie

    Jak kupowałem pierwszą systemówkę na cyfrowe to w akcesoriach wyłoniła się propozycja nocniczka i się skusiłem - tak, jak napisałeś sprawdza się nieźle, ale jednak to nie jest do końca to, czego bym oczekiwał.

    Cytat Zamieszczone przez frani0 Zobacz posta
    To zależy do czego byś chciał używać takiego softbox'a na reportaż jest średni. Sprawdzi się przy portretach ale nie przy grupkach. Do tego jest to dość spore i zwraca uwagę. Bardzie polecam Ci miskę/nocnik -> http://aukcje.fripers.pl/dyfuzor/lambency/lambc_01.jpg. Daje zaskakująco dobre efekty mimo to wygląda mało profesjonalnie. Ja używam miski bez założonej pokrywki.
    W takim razie nie pozostaje nic innego, jak próbować. Kusi mnie jeszcze nabyć ringflash, ale może lepiej nie rozpętywać kolejnego wątku ...

    Cytat Zamieszczone przez darkon Zobacz posta
    Nie, nie próbowałem, nie mam bracketa, ale z tym wynalazkiem Lumiquesta możesz tak kombinować, że nawet przy kadrach pionowych będziesz miał palnik lampy nad obiektywem, ale lekko z boku. Tu masz filmik http://www.youtube.com/watch?v=gjG96...layer_embedded dotyczy Quik Bounce ale zasada ta sama, zwróć uwagę na ostatnie sekundy filmu, tam widać to ustawienie palnika lampy.
    Ostatnio edytowane przez Mateusz87 ; 23-04-2012 o 17:09 Powód: Automerged Doublepost

  3. #3
    Uzależniony Awatar flankerp
    Dołączył
    Aug 2010
    Miasto
    Cork, Ireland
    Wiek
    45
    Posty
    636

    Domyślnie

    Przy tak małęj powieżchni nie spodziewałbym się więcej niż da zwykły Stofen...
    Gdzieś widziałem też takie dmuchane...

    Dla mnie a'la stofen sprawdza się w reportarzu dużo lepiej. Łatwiej założyć i nie wyglądam śmiesznie jak z abażurem
    Zepsuty Canon 500D + Grip czekający na upgrade | C17-55 2.8 IS, C75-300 USM, C50mm 1,8 | Nissin Di622 Mark II, 2x YN460 + Phottix Aster | Benro A1980F + B-00+PU-40 M8 | Garść filtrów kolorowych dla Cokin P |

  4. #4
    Coś już napisał
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    75

    Domyślnie

    Wiadomo to wszystko zależy od użycia w reportażu od stofen'a wolę dać światło w górę i za siebie pod kontem 30 stopni odchylenia od pionu przy czym muszę dać dużą moc. Światło rozbija się o sufit i ściany w wyniku czego światło jest bardzo miękkie i są dobre efekty aczkolwiek jak ze wszystkim nie zawsze się sprawdzi jeśli sufit jest wysoki to już jest znacznie gorzej.

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •