Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 33

Wątek: "Rozkręcona" śrubka

Mieszany widok

  1. #1

    Domyślnie

    Proponuję jak przedmówcy, małe wiertło i delikatne obroty, ew. po nawierceniu wkręcić śrubkę małych rozmiarów z " lewym" gwintem.
    5D, 40D, CP-E4, 16/2,8 Zenitar. 50/1,4. 24-70/2,8 L 70-200/4L 550ex + 580exII, CP-E3, DigiMate III + blendy, świecidełka
    ---------------------------------------

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar dziobolek
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Dublin/Ireland
    Posty
    2 634

    Domyślnie

    Mam wrażenie, że nie macie pojęcia, jak delikatne są tak sienkie wiertła

    Jeśli wiertarka i wiertło, to IMHO tylko po to aby pozbyć się główki śruby.
    Może potem uda się szczypcami wykręcić resztę po demontażu obudowy.

    Pozdrówka!
    "Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
    Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"

    50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
    tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."

  3. #3
    Początki nałogu
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    256

    Domyślnie

    Samochodziarze w takich przypadkach rozwiercają, podgrzewają oraz idą z przecinakiem. Tutaj oprócz delikatnego obstukania nie wiem co można byłoby zrobić? Może lekko jakiego tłustego typu wd na chusteczkę i zrosić śrubkę. Potem lekko podgrzewać uzywają domowej przejściówki w postaci grubego drutu, może delikatnie lutownicą podgrzewać i jakimś torxem odkręcać póki nagrzane.
    Nagrzanie lecz nie przegrzanie (topienie plastiku) dobrze może zrobić i łatwo zapieczone śruby się rozkręcają. Tylko tu trzeba mieć umiar i wyobraźnię.
    pozdrawiam

  4. #4
    Bywalec
    Dołączył
    Jun 2010
    Wiek
    48
    Posty
    149

    Domyślnie

    Zapieczona ta śruba nie jest bo niby od czego ma być, aż takich temperatur w aparacie nie ma. Co najwyżej jest zaśniedziała. Śruba potrzebuje lekkiego kopa na start i dalej pójdzie bez oporu.
    5Dmk3, 60D, 16-35L/4, 35L, 100L/2.8, 85/1.8, 50/1.4, 24-105L, 17-85, 580EX II

  5. #5
    Bywalec Awatar zbirr
    Dołączył
    Sep 2008
    Wiek
    47
    Posty
    206

    Domyślnie

    ktoś wspomniał o wiertłach. ja tylko dopowiem że są lewoskrętne wiertła ewentualnie wykrętaki do zerwanych śrub.

  6. #6
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jun 2010
    Posty
    90

    Domyślnie

    trochę powagi... grzanie śruby albo ani WD? w aparacie? toć to aparat nie podwozie auta... płaski śrubokręt rozmiaru 1 (mm), najlepiej z przyzwoicie grubym chwytem (wszelkie w pełni metalowe popularne chudziutkie śrubokręciki się nie sprawdzą) aby odpowiednio mocny skręt był. im nowszy i lepszej jakości (ostrzejsze krawędzie i twardy materiał główki) tym lepiej. nacięcie jest szersze w jednym kierunku i to trzeba wykorzystać. musisz przycisnąć mocno śrubokręt do śruby i wolno (inaczej śrubokręt będzie wyskakiwał z "gniazda") i nie ma bata żeby to nie poszło - to nie są klejone gwinty. ten problem wielokrotnie przy telefonach przerabiałem ;]
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez zbirr Zobacz posta
    ktoś wspomniał o wiertłach. ja tylko dopowiem że są lewoskrętne wiertła ewentualnie wykrętaki do zerwanych śrub.
    lewoskrętne wiertła - tak, ale nie wiem czy w tym rozmiarze będą osiągalne. a już tym bardziej "od ręki" i wszędzie ot tak... wykrętaki do zerwanych śrub w rozmiarze 0,5 mm to chyba całkiem marzenie - nigdy nie słyszałem o takich drobnych... śruba ma grubość 1mm, sam rdzeń będzie miał 0,6mm? otwór musiałby być węższy niż o,5mm i głębszy niż główka. w tym wszystkim samo lewe wiertło + bardzo wolne obroty 1,5mm byłoby najrozsądniejsze (zakładając możliwość zdobycia).
    Ostatnio edytowane przez Widelec ; 05-04-2012 o 14:18 Powód: Automerged Doublepost

  7. #7
    Początki nałogu
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    256

    Domyślnie

    Widelec, pewnie masz rację. Ja tylko gdybałem. Tylko niech autor posta napisze jak rozwiązał problem. Przyda się potomnym )

  8. #8
    Początki nałogu Awatar rysz
    Dołączył
    Aug 2010
    Miasto
    ~Warszawa
    Wiek
    31
    Posty
    271

    Domyślnie

    Wiertła lewoskrętne nie są wcale trudne do znalezienia.
    2 minuty i proszę:
    http://matbud.pl/wiertlo-lewoskretne.html

    Wszystkie średnice od 0,5 do 13 mm co 1/2 mm (miejscami gęściej).
    Można zadzwonić i zapytać w jakim czasie dostępne.

  9. #9
    Uzależniony Awatar mc_iek
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Kępa Niemojewska
    Wiek
    61
    Posty
    790

    Domyślnie

    Jeżeli cokolwiek chcecie tu wiercić, to małą wiertareczką z wiertłem 0,5 - 1 mm spróbować podfrezować szczelinę pod wkrętak i nic więcej. Żeby sensownie wywiercić tą śrubę, potrzebna byłaby precyzyjna wiertarka stołowa, dobrze zamocowane i precyzyjnie ustawione imadło trzymające korpus aparatu. Też z resztą bardzo precyzyjnie ustawiony i dużo cierpliwości. Na bank, przy ręcznym rozwiercaniu wiertło zsunie się ze śruby i pójdzie tam, gdzie mu łatwiej, czyli w plastik, lub magnez... Słowem więcej szkody niż pożytku.

    Zresztą jak widzę na zdjęciu, powinien wystarczyć dobrze dobrany, płaski wkrętak o szerokości pióra 2mm. Tylko nie taki za 15zł/kpl!!
    Ostatnio edytowane przez mc_iek ; 05-04-2012 o 15:09
    Nałómta siem odmieniwać kącufkuf po polskiemu!

  10. #10
    Bywalec
    Dołączył
    Jun 2010
    Wiek
    48
    Posty
    149

    Domyślnie

    Brakowało sugestii typu:
    "weź palnik acetylenowy i..."
    5Dmk3, 60D, 16-35L/4, 35L, 100L/2.8, 85/1.8, 50/1.4, 24-105L, 17-85, 580EX II

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •