-
Moderator
Co za temat
, lubię takie 
Okres i zakres gwarancji jest ustalany przez gwaranta (zazwyczaj producenta) w dokumencie gwarancji - z tego co mi wiadomo, żadne przepisy prawa nie nakładają na producentów czegokolwiek obowiązku udzielania gwarancji.
Czym innym jest tzw. niezgodność towaru z umową, która wynika z przepisów z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego – co do zasady odpowiedzialność sprzedawcy z tego tytułu trwa 2 lata – proponuję poczytać – relatywnie jest to krótki akt prawny, do wygooglania w kilka sekund.
Roszczenie z tytułu niezgodności towaru z umową na podstawie wyżej wskazanego aktu przysługuje tylko konsumentom. Konsumentem jest osoba fizyczna, która nabywa rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą.
Faktura VAT, czy też paragon w przypadku zakupu prze konsumenta jest dowodem zawarcia umowy sprzedaży i nie powoduje to z automatu, że gdy bierze fakturę nie jest konsumentem. Też zazwyczaj biorę faktury na droższe zakupu z racji tego, że są zazwyczaj trwalsze niż paragony i trudniej je zgubić 
Nie zmienia to oczywiście faktu, że niektórzy sprzedawcy wciskają kit... – smutne, ale prawdziwe
- zresztą sami dajecie przykłady.
Odnośnie samej gwarancji to często można zauważyć, że gwaranci ją skracają lub ograniczają w sytuacji, gdy produkt jest kupowany, nie przez konsumenta, co jest zrozumiałe. Mają takie prawo.
W sprawach między przedsiębiorcami, tzn. kupujemy od sklepu na firmę – zastosowanie mają przepisy o rękojmi – art. 556 KC do 576 KC.
Ostatnio edytowane przez Bangi ; 02-04-2012 o 15:46
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum