Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 33

Wątek: Okres gwarancji - faktura vs paragon

  1. #21
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kristek Zobacz posta
    w przypadku osoby fizycznej gwarancja nie może być krótsza jak 24 mies..
    Bzdura kosmiczna.

  2. #22
    Pełne uzależnienie Awatar tombas
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Nowy Sącz
    Wiek
    56
    Posty
    2 195

    Domyślnie

    może najprościej
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/
    infilinia 0800 007 007
    Do zdjęć mam wszystko, prócz talentu...
    (R6, RP, RF 15-35 f/2.8L, RF 28-70 f/2L, RF 100 f/2.8L, RF 70-200 f/2.8L, EL-1, 470EX-AI)

  3. #23
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2009
    Miasto
    Krakówek
    Posty
    352

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kristek Zobacz posta
    w przypadku osoby fizycznej gwarancja nie może być krótsza jak 24 mies.. Dla firm obowiązują inne przepisy, często producent skraca do 12.
    Co to za BREDNIE?!?!

    Gwarancja moze byc i na tydzien :]

  4. #24
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Panowie! proszę używać języka, który nie jest obraźliwy dla interlokutora.

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  5. #25
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie

    Januszu, weź pod uwagę, iż ten interlokutor wprowadza ludzi w błąd wypowiadając się na temat o którym nie ma zielonego jak widać pojęcia na zasadzie - nie znam się, więc się wypowiem...
    Ja akurat jestem bardzo przewrażliwiony na porady pseudoprawników, bo może z tego wyjść wiele złego.

  6. #26
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MC_ Zobacz posta
    Januszu, weź pod uwagę, iż ten interlokutor wprowadza ludzi w błąd wypowiadając się na temat o którym nie ma zielonego jak widać pojęcia na zasadzie - nie znam się, więc się wypowiem...
    Ja akurat jestem bardzo przewrażliwiony na porady pseudoprawników, bo może z tego wyjść wiele złego.
    Pisałem głównie do sylwek2k. Język polski jest wystarczająco bogaty, żeby powiedzieć to samo bez urażania rozmówcy. :-)

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  7. #27
    fotograf Awatar Czacha
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    45
    Posty
    4 868

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez chasm Zobacz posta
    No właśnie - różnie mówią. Jak kupowałem zmywarkę stwierdzili 9poprosiłem nawet kierownika), że "jak faktura to firma" i nieważne jakie dane wpiszemy odbiorcy - czy jakąś nazwę firmy, czy osobę fizyczna, czy jest podamy NIP czy nie.
    Mnie interesuje proste kryterium - kiedy firma, a kiedy os. fizyczna
    Powinienes byl zmienic sklep, bo kierownic to jakas niemota nieznająca prawa

  8. #28
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czacha Zobacz posta
    Powinienes byl zmienic sklep, bo kierownic to jakas niemota nieznająca prawa
    Wziąłem po prostu paragon (na wszelki wypadek) bo uważam, że na fakturze powinny być dane firmy by ten zakup był traktowany odmiennie, a nie tylko sam fakt wystawienia faktury.

    Swoją drogą trochę nieswojo się czuję z powodu można powiedzieć gorących emocji w tej dyskusji....

    Muszę przedzwonić na Żytnią - jakie jest ich stanowisko bo tutaj chyba nikt z serwisu nie odpowiedział?

  9. #29
    Moderator Awatar Bangi
    Dołączył
    Jun 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    43
    Posty
    5 257

    Domyślnie

    Co za temat , lubię takie

    Okres i zakres gwarancji jest ustalany przez gwaranta (zazwyczaj producenta) w dokumencie gwarancji - z tego co mi wiadomo, żadne przepisy prawa nie nakładają na producentów czegokolwiek obowiązku udzielania gwarancji.
    Czym innym jest tzw. niezgodność towaru z umową, która wynika z przepisów z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego – co do zasady odpowiedzialność sprzedawcy z tego tytułu trwa 2 lata – proponuję poczytać – relatywnie jest to krótki akt prawny, do wygooglania w kilka sekund.
    Roszczenie z tytułu niezgodności towaru z umową na podstawie wyżej wskazanego aktu przysługuje tylko konsumentom. Konsumentem jest osoba fizyczna, która nabywa rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą.

    Faktura VAT, czy też paragon w przypadku zakupu prze konsumenta jest dowodem zawarcia umowy sprzedaży i nie powoduje to z automatu, że gdy bierze fakturę nie jest konsumentem. Też zazwyczaj biorę faktury na droższe zakupu z racji tego, że są zazwyczaj trwalsze niż paragony i trudniej je zgubić
    Nie zmienia to oczywiście faktu, że niektórzy sprzedawcy wciskają kit... – smutne, ale prawdziwe - zresztą sami dajecie przykłady.

    Odnośnie samej gwarancji to często można zauważyć, że gwaranci ją skracają lub ograniczają w sytuacji, gdy produkt jest kupowany, nie przez konsumenta, co jest zrozumiałe. Mają takie prawo.

    W sprawach między przedsiębiorcami, tzn. kupujemy od sklepu na firmę – zastosowanie mają przepisy o rękojmi – art. 556 KC do 576 KC.
    Ostatnio edytowane przez Bangi ; 02-04-2012 o 15:46

  10. #30
    Bywalec Awatar Jasper
    Dołączył
    May 2008
    Wiek
    66
    Posty
    152

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bangi Zobacz posta
    Co za temat , lubię takie

    – relatywnie jest to krótki akt prawny, do wygooglania w kilka sekund.


    W sprawach między przedsiębiorcami, tzn. kupujemy od sklepu na firmę – zastosowanie mają przepisy o rękojmi – art. 556 KC do 576 KC.
    Proponowałbym jednak nie wyciągać wniosków ( i porad) na podstawie "googlania w kilka sekund" bo znowu ja dostanę wytyk. Poczytaj dokładnie czy przepisy działu II KC odnoszą się tylko do obrotu miedzy firmami.
    Jak wcześniej zostało już napisane - pomimo łaskawie panującej demokracji nie wypowiadajmy się określając jako pewnik kwestie , na których nie znamy się lub co najwyżej je "wygooglamy".

Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •