Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Wątek: + - blysk

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar borkomar
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Płock
    Wiek
    45
    Posty
    1 083

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez martyna
    Witam,
    Troche sie ruszylo w temacie ,choc pozwole sobie przypomniec ,ze moj problem dotyczy 420 a nie 580 i ttl a nie ttl II.
    Sprawe komplikuje mi jeszcze dyfuzor przy ktorym zazwyczaj unosze palnik w gore.Czyli reasumujac przestawienie fec np. o +2 to ile trzeba zejsc z przeslona lub czasem.I czy warto regulowc fec w 420 a nie lepiej zostac przy"0" i reszte przyslona.tak jak pisalam fec dla lampy zewnetrznej odkrylam przypadkowo i dotychczas wogle go nie stosowalam a pierwsze podejscia zrobily zupelny galimatjas w dotychczasowej wiedzy w tym temacie.
    Pozdrawiam
    To nie lampa a puszka decyduje (w zaleznosci w co jest wyposazona)czy Ettl czy tez Ettl II - Majac 300D bedzie to ETTL.
    Nie musisz schodzic z przeslona - w zaleznosci w jakim trybie focisz - jesli w M to aparat sam bedzie wiedzial jak dopalac - jesli uznasz, ze niedoswietla(a zapewne tak bedzie) to wtedy korekta na +.
    Ja stosuje korekty w Body a nie na lampie - ale jak kto woli(mowa o fec) - mozesz na lampie zrobic koretke a po jej zdjeciu aparat bedzie na 0 - to juz zalezy tylko i wylacznie dla kogo jak jest wygodniej
    Ostatnio edytowane przez borkomar ; 29-01-2006 o 21:42
    5D + L

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar borkomar
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Płock
    Wiek
    45
    Posty
    1 083

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez martyna
    A i jeszcze jedno.
    Czy po blysku "*" trzeba trzymac przycisk przy wyzwalaniu migawki.
    Nie trzeba ;-)
    5D + L

  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez martyna
    Witam,
    Troche sie ruszylo w temacie ,choc pozwole sobie przypomniec ,ze moj problem dotyczy 420 a nie 580 i ttl a nie ttl II.
    To nie ma najmniejszego znaczenia, zasady o których pisaliśmy są uniwersalne dla współczesnych EOSów i lamp do nich przeznaczonych. Poczytaj może na początek wątki na forum - bez tej wiedzy ciężko iść dalej:
    http://www.canon-board.info/showthread.php?t=2421

    Czyli reasumujac przestawienie fec np. o +2 to ile trzeba zejsc z przeslona lub czasem.
    Zupełnie nie rozumiem pyatania FEC kontroluje tylko siłę błysku lampy. Jeśli robisz na priorytecie światła zastanego (ambientlight) Tv, Av to błysk jedynie wypełnia cienie na zdjęciu. Nie ma to absolutnie nic wspólnego z przysłoną czy czasem migawki. Jeśli robisz w trybie M, to błysk jest głównym oświetleniem sceny - i zastosowanie FEC +- jest adekwatne (choć niestety nie daje tego samego efektu) do zmianiania przysłony lub czasu. Inaczej mówiąc przysłona i czas determinują to ile wpuścisz światła zastanego i jakią GO chcesz osiągnąć (lub w jakim stopniu zatrzymać ruch skracając czasy) a FEC determinuje stosunek siły błysku lampy do światła zastanego. + mocniej doświeci ale i wyeliminuje naturalne światło robiąc niekorzystne kontrasty, - odwrotnie. Oczywoście często nam to akurt pasuje, po to mamy tę opcję.


    Jeśli na I czy warto regulowc fec w 420 a nie lepiej zostac przy"0" i reszte przyslona.tak jak pisalam fec dla lampy zewnetrznej odkrylam przypadkowo i dotychczas wogle go nie stosowalam a pierwsze podejscia zrobily zupelny galimatjas w dotychczasowej wiedzy w tym temacie.
    To zależy czy robisz na przemian z lampą zwenątrzną i wbudowaną. Jeśli tak i nie za często zmianiasz nastawy, to sugeruję ustawienie w body. Jełśi natomiast robisz głównie zewnętrzną i często zmieniasz FEC dostosowując siłę błysku do aktualnych potrzeb, to zdecydowanie lepsza jest kontrola przez lampę (czego podany przykład 580EX z kółkiem nastaw w lampce jest doskonałym wyjaśnieniem)
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

  4. #14
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman
    hmm, to mnie trochę zabiłeś musze sam sprawdzić. Rozumiem, że FEC w body miałby priorytet nad ustawieniem na "0" w lampie zewnętrznej ... trudno mi w to uwierzyć, byłoby to odstępstwo od przyjętej zasady, moło logiczne.
    Napisalem to po sprawdzeniu. Po przeczytaniu twojego posta strzelilem, tak jak napisalem, 6 klatek. Najpierw FEC w body na +2 i wbudowana, potem to samo; potem podpialem lampe i 3 zdjecia z FEC na +2, 0 -2 (body) a w lampie na 0 - byla widoczna roznica w naswietlaniu wyraznie (po histogramie itp) wiec FEC w body dzialal, ostatni strzal przy FEC w body na -2 ale w lampie na +2 - histogram szedl w prawo i przeswietlenie bylo wiec lampa miala priorytet.
    Wszystkie strzaly w identyczny kadr byly.

    Zawsze wole tak robic - najpierw sprawdzic (o ile mam mozliwosc, a akurat torba obok biurka stoi 8) ) dopiero potem pisac.

    Zauwaz jedna wazna rzecz - gdy masz w lampie korekte na 0 to znika zupelnie znaczek, wiec ta opcja jest wylaczona, wtedy nie ma sprzecznosci z logika - lampa dziala jak jej kaze aparat. Dopiero gdy ikonka sie pojawia to nad ta konkretna korekta przejmuje kontrole lampa.
    Szkoda ze tak nie jest w przypadku blysku na druga lamelke ze ustawienie w body wlacza to i w lampie... a tak jest tylko albo high-speed sync albo druga lamelka a czasem chcialbym dwa na raz.

  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar borkomar
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Płock
    Wiek
    45
    Posty
    1 083

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez
    Zawsze wole tak robic - najpierw sprawdzic (o ile mam mozliwosc, a akurat torba obok biurka stoi ) dopiero potem pisac.
    Dobrze prawi Wasc - polac mu
    5D + L

  6. #16
    Pełne uzależnienie Awatar KuchateK
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    USA
    Posty
    4 895

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez
    [...]a tak jest tylko albo high-speed sync albo druga lamelka a czasem chcialbym dwa na raz.
    HSS to blysk strobo w trakcie jak szczelina miedzy kurtynami jedzie nad matryca/filmem, wiec troche ciezko zrobic tu blysk na druga lamelke...

    A co do priorytetow FEC'a z body i z lampy... Jest jak pisze Vitez. Czy wada to zalezy od upodobania. FEC z body jest troche blizej jak ten na lampie i w czesto znacznie wygodniejszy. Wczesniej nie bylo fajnych koleczek jak na 580'tce. Wklepanie FEC'a guziczkami jest troche meczace...
    Ostatnio edytowane przez KuchateK ; 30-01-2006 o 08:38
    ...

  7. #17
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KuchateK
    HSS to blysk strobo w trakcie jak szczelina miedzy kurtynami jedzie nad matryca/filmem, wiec troche ciezko zrobic tu blysk na druga lamelke...
    Nie no, nie chce na sile odpalac HSS na druga lamelke a tylko by lampa sama sie przestawiala w razie potrzeby - np priorytetem jest druga lamelka ale kiedy czas jest taki ze trzeba wlaczyc HSS to odpowiednia ikonka czy diodka mnie o tym informuje ze "uwaga! teraz tracisz druga lamelke bo musze sie odpalic w HSS" - ot takie wygodnictwo, bo skleroza powoduje ze sie zapomni gdy jest potrzeba przelaczyc na druga lamelke (czesciej z HSS korzystam) i sie potem dziwie (bo w body mam wlaczone) czemu nie dziala .

    Cytat Zamieszczone przez Kuchatek
    FEC z body jest troche blizej jak ten na lampie i w czesto znacznie wygodniejszy. Wczesniej nie bylo fajnych koleczek jak na 580'tce. Wklepanie FEC'a guziczkami jest troche meczace...
    A nawet z 580 EX to FEC z body wygodniejszy bo mozna go zmienic i znac wartosc na jaka sie ustawia bez odrywania oka od wizjera - wartosc FEC pojawia sie w wizjerze w momencie jego przestawiania - przy przestawianiu FEC kolkiem na lampie rowniez mozna to zrobic bez odrywania oka od wizjera ale ta wartosc z lampy nie pojawia sie w wizjerze.

  8. #18
    martyna
    Guest

    Domyślnie

    Witam,
    troche mi sie przejasnilo (w glowie i na zdjeciach)szczegulnie po wypowiedzi kol.Kubamana.Teraz wiecej kombinuje z AV I TV .Dotychczas robilam wylacznie w trybie M.
    Pozdrawiam

  9. #19
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez
    ...czesciej z HSS korzystam....
    Możesz powiedzieć do czego? i dlaczego?

    Błysk trwa coś około 1/50000 sekundy - nawet zdjęcie obiektywem 350mm w M f=9, t=1/10 wychodzi nieporuszone w niezbyt jasnym pokoju. Sprawdziłem to wielokrotnie na różnych imprezach i przed chwilą też :-) Dołożyłem nawet konwerter x2 - dalej żyleta z ręki na czasie 1/8.

    Innymi słowy musi być dość dużo zastanego i jeszcze potrzebne dopalenie lampą no i obiekt musi się poruszać, żeby była potrzeba korzystania z HSS. Właściwie jedyne co mi przychodzi do głowy to sport w nieźle oświetlonej hali. Poza tym to HSS jest mało przydatny.

    Pozdrawiam
    Janusz

  10. #20
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body
    Błysk trwa coś około 1/50000 sekundy
    gdzieś czytałem, że 1/10 000

    - nawet zdjęcie obiektywem 350mm w M f=9, t=1/10 wychodzi nieporuszone w niezbyt jasnym pokoju. Sprawdziłem to wielokrotnie na różnych imprezach i przed chwilą też :-) Dołożyłem nawet konwerter x2 - dalej żyleta z ręki na czasie 1/8.
    no nie wiem czemu, ale ja mam inne doświadczenia, już przy 1/100 i obiektywie @ 200mm na cropie mam sporo poruszonych zdjęć. Wyraźnie poruszonych. IMHO zależy to od ilości zastanego - jeśli jest go bardzo mało, to masz rację, inaczej będzie rozmyte.

    Innymi słowy musi być dość dużo zastanego i jeszcze potrzebne dopalenie lampą no i obiekt musi się poruszać, żeby była potrzeba korzystania z HSS. Właściwie jedyne co mi przychodzi do głowy to sport w nieźle oświetlonej hali. Poza tym to HSS jest mało przydatny.
    nie rozumiem części dotyczącej wymogu poruszajcego się obiektu. W trybie HSS to migawka zamraża ruch, i w przypadku szybko poruszającego się obiektu tryb ten powoduje dokłądnie takie same efekty, jak tryb strobo - wielokrotne naświetlenie obiektu w różnych położeniach. Poruszanie się więc obiektu jest tutaj czynnikiem ograniczającym w pewnym sensie. Jasno oświetlona hala sportowa, zdjęcia pod słońce w słoneczny dzień, popołudniowe fotki z teleobiektywami z błyskiem doświetlającym - oto standartowe zastosowania.
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •