Pokaż wyniki od 1 do 10 z 3719

Wątek: 5DmkIII w praktyce

Widok wątkowy

  1. #11

    Domyślnie Odp: 5DmkIII w praktyce

    Cytat Zamieszczone przez banan82 Zobacz posta
    Witam,

    Wczoraj doszedl do mnie zamowiiony dzien wczesniej Canon 5D mkIII Jest to moj upgrade z 5D mkI wiec technologicznie skok jest duzy.

    Mam szybkie pytanie do obecnych uzytkownikow mkIII. Czy zauwazyliscie ze puszka domyslnie niedoswietla zdjecia? Praktycznie wiekszosc testowych strzalow jakie zrobilem wczoraj wyglada na niedoswietlona - sprawdzalem na monitorze. Dodajac kompensacje ekspozycji o 1/3-1 stop pomaga znacznie.
    moze wrzuc tu kilka sampli bez obrobki prosto z puszki

    --- Kolejny post ---

    Cytat Zamieszczone przez Goomis Zobacz posta
    Jako, że nie jestem na forum ostatnio regularnie to zapytam bo z pobieżnie przejrzanych kilku stron nie mogę nigdzie odnaleźć odpowiedzi na moje pytanie.
    Otóż mam zarówno 5D3 jak i 5D2. Z racji polityki Adobe zostałem zmuszony do przesiadki na LR w wersji 4.
    I teraz mam kilka problemów i ciężko mi stwierdzić czy wynikają one z jakiś błędów w sofcie czy może jednak z różnic w obu aparatach.
    Otóż pierwsze co zauważyłem to RAWy z 5D3 na profilu Adobe Standard mają sprane, wyblakłe kolory oraz odcienie żółci są bardziej sino-papuciasto-zielone (szczególnie skóra) co przywołuje u mnie wspomnienie niegdysiejszej, wątpliwej przyjemności obróbki plików z Nikona D300... O ile tutaj znalazłem dosyć proste rozwiązanie - bo zmiana profilu na Camera Standard przywraca normalne barwy i kontrast to jednak idąc dalej pojawia się inny, o wiele bardziej uciążliwy dla mnie problem.
    Pracując wcześniej na 2x5D2 moje szkła Canona czyli 35L, 85/1.8 i 70-200L były idealnie zgodne kolorystycznie. Chodzi mi o to, że ustawiając WB na jednym zdjęciu i robiąc Sync settings na reszcie miałem to samo. Niestety teraz dobre czasy się skończyły i ustawiając WB na plikach z 5D2 i synchronizując je z tymi z 5D3 wychodzi masakra. Np przy plikach na których teraz pracuję muszę zmieniać WB o +200K i +12tinty... Gdzie są to wartości raczej niemałe (szczególnie tinta...) W sumie tutaj też sprawa nie jest taka skomplikowana, bo wystarczy, że ustawię w LR filtr po atrybucie modelu puszki ale nie powiem żeby to było rozwiązanie komfortowe... I nie jest to mój wymysł bo info o składowych kolorów potwierdza to, że jeszcze nie oślepłem...
    Pytanie czy to LR 4 ma jakiś problem z 5D3 czy to jednak 5D3 ma problem z 5D2? :P
    Powiem szczerze, że im dalej w las tym 5D3 mnie coraz bardziej denerwuje, zamiast sprawiać więcej przyjemności z robienia zdjęć...
    Ja tak mialem z kolorami obrabiajac zdjecia w CS5, twarze mialy trupi kolor i ogolnie ze zdjeciami od strony koloru bylo cos nie tak, problem odszedl w zapomnienie po tym jak zmienilem ustawienia w ACR, a dokladnie ustawilem na sRGB. Nie wiem, moze w LR tez jest taka mozliwosc
    Ostatnio edytowane przez greg01 ; 27-06-2013 o 09:32

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •