Przepraszam, że pod pod postem - ale chciałbym się zapytać użytkowników nowej 5-tki jaki system wyzwalania radiowego do lamp błyskowych polecacie. Prawdę mówiąc nie wiem, które współpracują z nowym 5D i chciałbym Was poprosić o radę.
Przepraszam, że pod pod postem - ale chciałbym się zapytać użytkowników nowej 5-tki jaki system wyzwalania radiowego do lamp błyskowych polecacie. Prawdę mówiąc nie wiem, które współpracują z nowym 5D i chciałbym Was poprosić o radę.
5D III + 60D
S8/3,5 + T11-16/2.8 + C24/1,4L + C50/1.4 + C85/1.8 + C70-200/2,8L
C430EXII + C580EXII
+ parę innych gratów :-)
W zasadzie, to solidni sprzedawcy już dokładnie wiedzą, jeśli któryś model nie współpracuje (znam autopsji). Zależy jak zaawansowany system Cię interesuje, czy tylko wyzwalanie, czy też kontrola parametrów błysku z poziomu body lub nadajnika. Proste chińczyki współpracują, ale np. Pixel Knight TTL wcale, nawet nie wyzwala. Pixel King współpracuje. Pocket Wizard miał problemy ze współpracą po premierze 5D3, nie wiem jak teraz, itd, itp.
W zasadzie interesuje mnie coś prostego. Do tej pory pracowałem na kablu OC-E3 i denerwuje mnie niekiedy ta plątanina. Potrzebuję jedynie czegoś, co pozwoli mi wyzwolić błysk o ustawionej manualnie mocy (e-TTL mnie nie interesuje, bo i tak pracuję w trybie M) i będzie błyskać za każdym razem jednostajnie, a nie raz np. +1EV, potem +0,5EV itp. Zatem sam błysk bez zbędnych fajerwerków. Stąd pytanie do użytkowników 5DIII, którzy już mają wcześniej kupione wyzwalacze i coś więcej mogą powiedzieć.
5D III + 60D
S8/3,5 + T11-16/2.8 + C24/1,4L + C50/1.4 + C85/1.8 + C70-200/2,8L
C430EXII + C580EXII
+ parę innych gratów :-)
No to proste Yongnuo, Pixel czy co tam jeszcze. Mój Pixel Knight jest od kilku miesięcy w reklamacji, a nie chcąc inwestować w nic droższego póki się sprawa nie wyjaśni, zakupiłem jakiegoś tam F&V za poniżej stówki, żeby mieć cokolwiek i działa. Niestety nie wziąłem pod uwagę, że odbiornik stoi pionowo, więc tak jakby przedłuża lampę reporterską, co uniemożliwia wygodne stosowanie adapterów do modyfikatorów z taką lampą, ale używam go ze studyjnymi. Zwróć więc uwagę na to, jeśli chcesz wyzwalacz do lamp reporterskich. Większość jest pozioma, ale najtańsze niekoniecznie.
Pocket Wizard współpracuje
5D III + 60D
S8/3,5 + T11-16/2.8 + C24/1,4L + C50/1.4 + C85/1.8 + C70-200/2,8L
C430EXII + C580EXII
+ parę innych gratów :-)
były problemy ale już działa ja czekałem z zakupem mark III aż będzie współpracował z PW
Drogie rozwiązanie ale daje najwięcej szczególnie jak używa się kilku lamp i dokupi AC3 ZoneController
Oczywiście jak nie używa się TTL to drogo
Poprawcie mnie proszę, jeśli się mylę: obliczyłem, że gdyby z matrycy 5DmkIII odciąć brzegi tak, żeby stała się wielkości APS-C, to uzyskamy matrycę o rozdzielczości 8,4MP. Czy dobrze policzyłem? Czy też jest tu jeszcze jakiś haczyk w rozumowaniu?
Tryton
--------------------------------------------------------------
5DmkIII, 40D, 17-40L f4, 24-105L f4 IS, 50 f1.8 II, 85 f1.8, 100 f2.8L IS macro, 100-400L f4.5-5.6 IS
Nie będę liczył, bo mi się nie chce, ale wydaje mi się, że dobrze policzyłeś, bo z tego co pamiętam 20D miał taką samą "gęstość" pikseli co 5D MKII, a miał 8mpix - więc chyba Twoje obliczenia są ok. Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi
![]()
Pytałem, bo jestem przed zakupem piątki i chciałem mieć świadomość, jak bardzo można cropować w porównaniu z 40D (chodzi o zdjęcia makro albo np. ptaki). 40D ma niby 10MP, ale na testach "optyczne.pl" wyszło kiedyś, że rzeczywista rozdzielczość jest bliżej 8MP. Z tego by wynikało, że piątka pozwoli przy cropowanu uzyskać podobną wielkość, ale przy lepszej jakości obrazka (w sensie tonalnym itp.).
Tryton
--------------------------------------------------------------
5DmkIII, 40D, 17-40L f4, 24-105L f4 IS, 50 f1.8 II, 85 f1.8, 100 f2.8L IS macro, 100-400L f4.5-5.6 IS