A ja widzę jakiegoś nowego orła na fladze co patrzy na wschód...
A ja widzę jakiegoś nowego orła na fladze co patrzy na wschód...
Eos 20D,5D,Eos 30 bez "D" i troche dodatków....
http://www.maxmodels.pl/juras.html
OK kolego wraz z kolegą Pikczer - proszę pokazać mi jak powinna wyglądać ostrość na przysłonie f/1.2 przy ISO 10 tyś, robione w podobnych warunkach i to bez jakiejkolwiek obróbki albo moglibyście pokazać swoje nocne fotki na takich czułościach
Ja mam dziesiątki zdjęć takich jak przedstawił Czacha w jego recenzji 5D III na przesłonie f/2 i niskich czułościach, które zrobiłem podczas zawodów dziennych i zapewniam, że to nic trudnego aby zrobić mega ostrą fotkę w takich warunkach.
Tutaj co innego było moją intencją - zrobienie zdjęcia takiego jak w samym finale temu Szwedowi, gdzie mam tylko jedną szansę na to i ułamki sekundy podczas mega wysokiego wysoku. Jak komentator nakazał robienie zdjęć bez lamp, bo rozpraszają zawodników, to zrobiło się o połowę mniej fotografów
Proszę nie zapominać, że w zdjęciach jpeg z puszki widoczny jest efekt redukcji zakłóceń na wysokich czułościach i to miało spory wpływ na ostrość w zamieszczonych przeze mnie samplach jak również złe przeskalowanie.
Co do pierwszej fotki - czas to 1/250s i przy tym spore aberracje chromatyczne, ale po wyostrzeniu po krawędziach jak sugerował jaroslaw.majcher jest całkiem spoko:
Co do zdjęcia z banerem to głębia ostrości była na tyle duża, aby zarówno zawodnik jak i baner mieścili się w niej.
Zamiast ostatniego zdjęcia na ISO 3200 miało być to zdjęcie, które jest poniżej na 12800.
Ostatnio edytowane przez lazy13bones ; 21-08-2012 o 14:30
Nie komentuje wiecej tych zdjec, bo dla mnie to jest antyrekomendacja tej puszki, a co mialem do powiedzenia - powiedzialem.
Niestety nie ma takiej możliwości. Jedynie przy zmianie orientacji aparatu następuje błysk sygnalizujący że aparat "przeskoczył" na punkt/tryb ustawiony dla tej orientacji (o ile tak sobie ustawiliśmy AF).
Po ciemku trzeba szukać obszarów gdzie występuje kontrast, najlepiej jakiś choćby delikatnie podświetlony kontur czy coś podobnego i tam kierować aktywny punkt AF. Napisz jaki ND masz na myśli - ja dysponuję tylko ND8 (-2,2/3EV) i ND 400, to z tą ósemką mogę potestować, tylko napisz w jakich warunkach ośw. No i szkło mam tylko f2.8.
Co do nie do końca ostrych zdjęć w trybie Ai Servo, to z tego co ja zdążyłem sprawdzić, to kluczową rolę gra skonfigurowanie AF. W opcji priorytetu szybkości/ostrości ustawienie "równoważny" daje gwarancję szybkostrzelności, ale nie daje gwarancji 100% ostrości - tutaj procesor wykłada się w trudnych warunkach oświetleniowych. Przełączenie priorytetu na "ostrość" powoduje w trudnych warunkach ośw. zwalnianie serii w zależności od tego jak nadąża AF i też nie powiedziane, że wszystko będzie ostre.
Następną kwestią jest wybór trybu pracy AF - kolega lazy13bones użył trybu uniwersalnego, co nie jest dobrym wyborem w opisywanych warunkach. Z tego powodu m.in. na fotce z bannerem , ostry jest banner a nie "obiekt", bo w tym trybie AF dość dowolnie przeskakuje tam, gdzie ma łatwiej. Do tych zdjęć trzeba było wybrać Case2 lub 3 i ew. dostrajać czułości, oraz korzystać z trybu rozszerzonego pkt.AF lub maks. strefowego (w żadnym wypadku nie "auto").
Testowałem trochę AI Servo na rybach akwariowych(słabe światło), na helikopterach zdalnie sterowanych (mocne światło) i na chodzących ludziach (jasne światło dzienne), jednak gdybym fotografował sport na co dzień, z pewnością bym się mocno zanurzył w wytestowanie ustawień tego AF, żeby osiągać jak najmniej przypadkowe rezultaty. Z tego co pobieżnie sprawdziłem, to tryb uniwersalny jest do wszystkiego czyli do niczego. Po drugie, tryby samego AF (punktowy, rozszerzony, strefowy, auto) również są po coś i trzeba sobie samemu świadomie wypracować techniki ich skutecznego używania.
Co do ISO 12800 - wyłącznie poglądowo/technicznie kawałek fotki grajka z Chicago, w klubie we Wro, z ręki (kadr - wysokość pełna, obcięte boki, kompozycji w tej postaci nie ma). Szczegóły w ExIF. Wywołana w ACR, lekko odszumiona wyłacznie w PS, lekko wyostrzona. WB dla całego zdjęcia ma sens, ale dla samej tej półówki mniej, więc proszę nie zwracać uwagi.
Nastepnie niżej crop 100% - to samo, tylko wykadrowane w PS, bez odszumiania i wyostrzania.
Rzeczone zdjęcie na wydruku wygląda znakomicie (w całości).
Ostatnio edytowane przez Kuba1 ; 21-08-2012 o 17:55
Kuba1 - fajnie to pokazales.
Szkoda tylko, ze cos "lekko" odszumiales, bo to troche myli...
Jednak zamieszczone fotki pokazuja, ze nowa piatka dobrze sobie radzi z wysokim iso i kiepskimi (a dla mnie ukochnymi koncertowymi) warunkami.
No, masz crop 100% bez odszumiania, to można się pastwić. Pierwszy dałem celowo lekko odszumiony i wyostrzony, symulując wersję "użytkową", bo docelowo fotki z ISO 12800 raczej bez tego bym w świat nie puszczał, choć oczywiście wszystko zależy od tego co jest na zdjęciu, jaki format druku itd. W każdym razie obrazki z Mk3 odszumiają się bardzo hm.. bezproblemowo w porównaniu np. do tych z 550d/7d (i w przypadku tych puszek mowa raczej o ISO maks. 3200, bo wyżej to już kasza).
to 85L można robić już zdjęcia dynamiczne na nowej 5 ce?
Ludzie listy noszą...
Dzięki!
Niestety.
Zdjęcia nie wyglądają najlepiej. Może inne ustawienia ?--- Kolejny post ---
Nie zrobisz żylety w takich warunkach.Ogólnie żylety w sporcie nie zrobisz.Oczywiście podczas ruchu. Zdjęcia naprawde ostre można wykonać tylko ze statywu z odpałem radiowym i podniesionym lustrem. Reszta to tylko mniej lub bardziej nieostre./
chciałem sobie odpuścić pisanie, ale moja irytacja jakoś nie maleje.
aparat, 5d3, po przeleżeniu w torbie 2 dni, bez najmniejszej opcji zderzenia choćby z komarem, przestał regularnie trafiać.
wcześniej bez żadnej korekty trafiał z dosłownie każdym obiektywem, z metra i ze 100, na 1.2 i na f10.
dziś na plenerze musiałem jak za dawnych lat co zdjęcie sprawdzać podgląd i ew. wprowadzać korekty w micradjust.
leży przede mną 5d3. jakiś metr na lewo w szufladzie mam młotek. i dziwne myśli przychodzą![]()