zrób dwa zdjęcia jakiegoś bliskiego obiektu na pełnej dziurze skala odległości ustawioną na max i na min i sprawdź na monitorze czy widać różnice.
zrób dwa zdjęcia jakiegoś bliskiego obiektu na pełnej dziurze skala odległości ustawioną na max i na min i sprawdź na monitorze czy widać różnice.
To świetnie, dopiero co kupiony... Porobię jeszcze jutro zdjęcia w dzień i zobaczę... Najwyżej oddam...
Koniecznie bliskiego obiektu, bo glebia fisheye jest ogromna i faktycznie mozesz nie widziec roznicy. Np. Dla przeslony 5.6 jak ustawisz ostrosc na metr to GO jest od ok. 0,5m do nieskonczonosci... taka to juz charakterystyka tego szkla...
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Dobra no to moze odnosze zle wrazenie, moze rzeczywiscie wszystko jest z nim w porzadku.
W wizjerze raczej nie zobaczysz żadnej zmiany - zbyt duża GO.
Cytat z optyczne.pl Warto sobie uzmysłowić, że nawet na maksymalnym otworze, gdy ustawimy ostrość na odległość 1 metra, głębia ostrości będzie rozciągać się od 0.5 metra do nieskończoności! Po przymknięciu obiektywu do wartości przysłony f/5.6, ustawianie ostrości mamy praktycznie z głowy. Wystarczy pierścień skali ostrości ustawić na wartość 0.6 metra, a głębia ostrości obejmie obiekty znajdujące się w odległości od 29 centymetrów do nieskończoności...
Popstrykaj trochę zdjęć i oceń czy są ostre.
6D; 5DII; C 24-70 2.8L; C 24-105L; C 70-200 2.8L; C 35 2.0 IS; C 50 1.4; C 85 1.8; S 17-35 2.8-4
Moje fotki Moje fotki II
Nie no to niepotrzebnie sie przestraszylem w tkaim razie, dzieki za pomoc, pokombinuje jeszcze jutro w sloneczku o ile bedzie
W przypadku manualnych obiektywów Samyanga, pierścień ustawiania ostrości jest "połączony" z soczewkami w taki sposób, że praktycznie nie ma możliwości zepsucia obiektywu tak, że dało by się kręcić pierścieniem bez żadnego efektu. Jeśli przy kręceniu czuć delikatny opór to znak że grupa soczewek się przesuwa. i finito.
FotoMaciej
C 7D (Magic Lantern)| C 400D (400plus mod + IR MOD) | Sigma 17-50 f/2.8 | Tamron 70-200 f/2.8 | C ex430 II | Nissin 866 Mark II
Perass, zrób tak:
1. Ustaw sobie jakiś przedmiot
2. Ustaw na obiektywie 30cm i maksymalnie otwórz przysłonę (f 3,5)
3. Zbliż się na ok. 30cm do ustawionego przedmiotu
4. Zrób zdjęcie
5. Przestaw pierścień ostrości na nieskończoność nie zmieniając pozycji
6. Zrób zdjęcie
7. Porównaj zdjęcia.
Jeżeli wtedy nie będzie różnicy to masz zepsuty obiektyw. Jeżeli będzie różnica to znaczy, że wszystko gra i wystarczy nauczyć się robić nim zdjęcia![]()
5DmkIII + S14/2.8 + C35/1.4LmkII + C85/1.2LmkII + C70-200/2.8L + 600EX-RT & 580EXII + Think Tanki (Retro30, Shapeshifter, Skin Set v2) + NEC EA274WMi + Sandisk
No nic, pokombinuję, gwarancję mam na 2 lata więc...
A targi foto są w Łodzi pod koniec marca, to akurat zobaczę, porównam, moje szkło z szkłem wystawionym na wystawie na tych targach
Jak jakieś sensowne zdjęcie mi wyjdzie to wrzucę pewno na forum
Myślę, że ze szkłem jest wszystko w porządku. To szkło po prostu takie jest - porównując do innych szkieł typu fisheye, samyang mógłby równie dobrze nie mieć pierścienia ostrości. Niezależnie jak ustawisz to wszystko masz ostre (doszukiwać się porównań ostrości w 1:1 mija się troche z celem). Gdy podepniesz JAKIEKOLWIEK inne szkło fisheye np. Zenitar 16mm/Sigma 10mm lub 15mm/Canon 15mm to zobaczysz, że w tych obiektywach (zwłaszcza na zdjęciach z odległości 30-50cm) widać gołym okiem jak rozchodzi się głębia ostrości.