Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Wątek: fotografia chirurgiczna

Domyślnie fotografia chirurgiczna

Witam,
    jestem lekarzem ortopedą i muszę wykonać serię zdjęć na sali operacyjnej w celu opracowania wykładów. Co lepsze ;-), ta sytuacja co jakiś czas będzie się powtarzać, mimo że nie jest to moje główne zajęcie, więc szukam prostego rozwiązania (nawet jeśli wiąże się z większymi wydatkami).

Na sali jest stosunkowo ciemno (niski poziom oświetlenia, ciemnozielone fartuchy i obłożenia wokół miejsca, którę fotografuję), oprócz tego są dwie bardzo mocne lampy operacyjne, które w przypadku zastosowania obiektywu 17-82 na eos5d dają bardzo duże prześwietlenia, o ile nie kombinuję dość mocno z przesłoną i czasem ekspozycji, na co rzadko kiedy jest czas w trakcie operacji (albo po prostu zbyt cienki ze mnie fotograf, by zdążyć w odpowiednim czasie).

To, co fotografuję, ma wymiary około od 2x2 do 8x5 cm, moge do tego podejść na odległości min. 20 cm i:
    a) przez połowę operacji jest zagłębione jest w środku organizmu (czyli w dnie cięcia chirurgicznego)
    b) przez drugą połowę jest na wierzchu, bezpośrednio oświetlane lampami, na tle ciemnych obłożeń

Pytanie: jaki obiektyw zastosować i jaką lampę błyskową?

Dziękuję za pomoc i uwagi.

Kocher

Początki nałogu
    Miasto
    Krakówek

Domyślnie

Cytat Zamieszczone przez kocher Zobacz posta
    Na sali jest stosunkowo ciemno (niski poziom oświetlenia, ciemnozielone fartuchy i obłożenia wokół miejsca, którę fotografuję), oprócz tego są dwie bardzo mocne lampy operacyjne, które w przypadku zastosowania obiektywu 17-82 na eos5d dają bardzo duże prześwietlenia, o ile nie kombinuję dość mocno z przesłoną i czasem ekspozycji, na co rzadko kiedy jest czas w trakcie operacji (albo po prostu zbyt cienki ze mnie fotograf, by zdążyć w odpowiednim czasie).
    Tryb priorytetu przeslony jest dla Ciebie czyms o czym slyszysz po raz pierwszy?