Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 56

Wątek: Fotografia studyjna - pytań kilka

  1. #41
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jun 2008
    Miasto
    Lodzkie
    Posty
    94

    Domyślnie

    Najlepiej zrób prosty test. Ustaw aparat tak aby bez błysku obraz był czarny - resztę kontroluj oświetleniem. A co do lamp z fotocelą bo bywają one zawodne jak w pomieszczeniu którym robisz zdjęcia jest zbyt jasno.

  2. #42
    Uzależniony Awatar flankerp
    Dołączył
    Aug 2010
    Miasto
    Cork, Ireland
    Wiek
    45
    Posty
    636

    Domyślnie

    Szklane będą ok
    Np. takie
    Zepsuty Canon 500D + Grip czekający na upgrade | C17-55 2.8 IS, C75-300 USM, C50mm 1,8 | Nissin Di622 Mark II, 2x YN460 + Phottix Aster | Benro A1980F + B-00+PU-40 M8 | Garść filtrów kolorowych dla Cokin P |

  3. #43
    Coś już napisał
    Dołączył
    Mar 2010
    Posty
    60

    Domyślnie

    Już widzę szklane w miękkim softboxie. Interesujące musi być mocowanie.

  4. #44
    Coś już napisał Awatar skylight
    Dołączył
    Mar 2012
    Posty
    64

    Domyślnie

    a czy sam softbox nie będzie miał wpływu na temperaturę światła?
    Fotografować to znaczy wstrzymać oddech, uruchamiając wszystkie nasze zdolności w obliczu ulotnej rzeczywistośc /Henri Cartier - Bresson

  5. #45
    Uzależniony Awatar flankerp
    Dołączył
    Aug 2010
    Miasto
    Cork, Ireland
    Wiek
    45
    Posty
    636

    Domyślnie

    No jak bedzie miał kolorowe ścianko to napewno a tak serio to nie powinien, bo jest zrobiony z białego odbijającego materiału...
    Zepsuty Canon 500D + Grip czekający na upgrade | C17-55 2.8 IS, C75-300 USM, C50mm 1,8 | Nissin Di622 Mark II, 2x YN460 + Phottix Aster | Benro A1980F + B-00+PU-40 M8 | Garść filtrów kolorowych dla Cokin P |

  6. #46

    Domyślnie

    Z tym, że ten biały to po latach jest coraz mniej biały.
    Nikon, Leica, Hasselblad, Mamiya, FKD i jeszcze kilka innych ...

  7. #47
    Uzależniony Awatar flankerp
    Dołączył
    Aug 2010
    Miasto
    Cork, Ireland
    Wiek
    45
    Posty
    636

    Domyślnie

    Eee no nie popadajmy w paranoje.. Jak bardzo zależy CI na kolorach to zawsze można kupic color passport albo poprostu zrobić zdjęcie modelce z białą kartką i potem korygować w LR.

    A jak już jest tragedia to wymienić softboxy... Ale nie słyszałem, żeby ktoś wymieniał ze względu na błędy w kolorach.. raczej poprostu ze względu na zużycie (poszarpana lub iszkodzona tkanina itd...) ale nie jestem zawodowcem, nawet nie mam studia więc nie wiem jak to jest naprawdę...
    Zepsuty Canon 500D + Grip czekający na upgrade | C17-55 2.8 IS, C75-300 USM, C50mm 1,8 | Nissin Di622 Mark II, 2x YN460 + Phottix Aster | Benro A1980F + B-00+PU-40 M8 | Garść filtrów kolorowych dla Cokin P |

  8. #48

    Domyślnie

    Białe tkaniny nie sa wcale takie białe czasami jak myślimy. Popularne białe tkaniny, folie półprzepuszczalne używają wybielaczy optycznych, które powodują, że oko ludzkie widzi je jako białe, natomiast aparat już niekoniecznie. Zaasze wprowadzają jakiś zafarb.
    regulamin pkt. 8

  9. #49
    Coś już napisał Awatar skylight
    Dołączył
    Mar 2012
    Posty
    64

    Domyślnie

    raczej w zasadzie miałam wątpliwości czy ten ostatni dyfuzor nie ma wpływu na barwę w sensie neutralizującym - tj. że będzie odrobinę ocieplał zimniejsze barwy i ochładzał cieplejsze sprowadzając właśnie do tej środkowej wartości jaką ma sam materiał.

    Tj. jeżeli puścimy białe światło przez czerwony materiał, to światło będzie czerwone, a czy jak puścimy czerwone światło przez biały materiał, to czy to światło nie będzie bliżej białego niż gdyby tego materiału nie było? Chodzi o to czy nie ma różnicy w ostatecznej barwie światła w związku z tym, że filtr znajduje się przed dyfuzorem (światło przechodzi jeszcze przez "biały" materiał) czy już za dyfuzorem (światło za filtrem leci już prosto na "obiekt fotografowany"). Ufff mam nadzieję, że zrozumieliście
    Fotografować to znaczy wstrzymać oddech, uruchamiając wszystkie nasze zdolności w obliczu ulotnej rzeczywistośc /Henri Cartier - Bresson

  10. #50

    Domyślnie

    skylight
    Tj. jeżeli puścimy białe światło przez czerwony materiał, to światło będzie czerwone, a czy jak puścimy czerwone światło przez biały materiał, to czy to światło nie będzie bliżej białego
    Kłania się podstawowa wiedza z fzyki.
    Światło widzialne ma czestotliwość 400 -800 nm .
    Światło białe jest mieszaniną wszystkich barw. Światło czerwone ma częstotliwość 620-780 nm. Jak założysz biały materiał to on przepuszcza całe spektrum światła od 400 do 800, ale świecą czerwona lampa świecisz w wspomnianmy wyżej zakresie. Materiał nie generuje brakującego zakresu od 400 do 620 nm.
    regulamin pkt. 8

Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3456 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •