Najlepiej zrób prosty test. Ustaw aparat tak aby bez błysku obraz był czarny - resztę kontroluj oświetleniem. A co do lamp z fotocelą bo bywają one zawodne jak w pomieszczeniu którym robisz zdjęcia jest zbyt jasno.
Najlepiej zrób prosty test. Ustaw aparat tak aby bez błysku obraz był czarny - resztę kontroluj oświetleniem. A co do lamp z fotocelą bo bywają one zawodne jak w pomieszczeniu którym robisz zdjęcia jest zbyt jasno.
Szklane będą ok
Np. takie
Zepsuty Canon 500D + Grip czekający na upgrade | C17-55 2.8 IS, C75-300 USM, C50mm 1,8 | Nissin Di622 Mark II, 2x YN460 + Phottix Aster | Benro A1980F + B-00+PU-40 M8 | Garść filtrów kolorowych dla Cokin P |
Już widzę szklane w miękkim softboxie. Interesujące musi być mocowanie.
a czy sam softbox nie będzie miał wpływu na temperaturę światła?
Fotografować to znaczy wstrzymać oddech, uruchamiając wszystkie nasze zdolności w obliczu ulotnej rzeczywistośc /Henri Cartier - Bresson
No jak bedzie miał kolorowe ścianko to napewnoa tak serio to nie powinien, bo jest zrobiony z białego odbijającego materiału...
Zepsuty Canon 500D + Grip czekający na upgrade | C17-55 2.8 IS, C75-300 USM, C50mm 1,8 | Nissin Di622 Mark II, 2x YN460 + Phottix Aster | Benro A1980F + B-00+PU-40 M8 | Garść filtrów kolorowych dla Cokin P |
Z tym, że ten biały to po latach jest coraz mniej biały.
Nikon, Leica, Hasselblad, Mamiya, FKD i jeszcze kilka innych ...
Eee no nie popadajmy w paranoje.. Jak bardzo zależy CI na kolorach to zawsze można kupic color passport albo poprostu zrobić zdjęcie modelce z białą kartką i potem korygować w LR.
A jak już jest tragedia to wymienić softboxy... Ale nie słyszałem, żeby ktoś wymieniał ze względu na błędy w kolorach.. raczej poprostu ze względu na zużycie (poszarpana lub iszkodzona tkanina itd...) ale nie jestem zawodowcem, nawet nie mam studia więc nie wiem jak to jest naprawdę...
Zepsuty Canon 500D + Grip czekający na upgrade | C17-55 2.8 IS, C75-300 USM, C50mm 1,8 | Nissin Di622 Mark II, 2x YN460 + Phottix Aster | Benro A1980F + B-00+PU-40 M8 | Garść filtrów kolorowych dla Cokin P |
Białe tkaniny nie sa wcale takie białe czasami jak myślimy. Popularne białe tkaniny, folie półprzepuszczalne używają wybielaczy optycznych, które powodują, że oko ludzkie widzi je jako białe, natomiast aparat już niekoniecznie. Zaasze wprowadzają jakiś zafarb.
regulamin pkt. 8
raczej w zasadzie miałam wątpliwości czy ten ostatni dyfuzor nie ma wpływu na barwę w sensie neutralizującym - tj. że będzie odrobinę ocieplał zimniejsze barwy i ochładzał cieplejsze sprowadzając właśnie do tej środkowej wartości jaką ma sam materiał.
Tj. jeżeli puścimy białe światło przez czerwony materiał, to światło będzie czerwone, a czy jak puścimy czerwone światło przez biały materiał, to czy to światło nie będzie bliżej białego niż gdyby tego materiału nie było? Chodzi o to czy nie ma różnicy w ostatecznej barwie światła w związku z tym, że filtr znajduje się przed dyfuzorem (światło przechodzi jeszcze przez "biały" materiał) czy już za dyfuzorem (światło za filtrem leci już prosto na "obiekt fotografowany"). Ufff mam nadzieję, że zrozumieliście![]()
Fotografować to znaczy wstrzymać oddech, uruchamiając wszystkie nasze zdolności w obliczu ulotnej rzeczywistośc /Henri Cartier - Bresson
skylight
Kłania się podstawowa wiedza z fzyki.Tj. jeżeli puścimy białe światło przez czerwony materiał, to światło będzie czerwone, a czy jak puścimy czerwone światło przez biały materiał, to czy to światło nie będzie bliżej białego
Światło widzialne ma czestotliwość 400 -800 nm .
Światło białe jest mieszaniną wszystkich barw. Światło czerwone ma częstotliwość 620-780 nm. Jak założysz biały materiał to on przepuszcza całe spektrum światła od 400 do 800, ale świecą czerwona lampa świecisz w wspomnianmy wyżej zakresie. Materiał nie generuje brakującego zakresu od 400 do 620 nm.
regulamin pkt. 8