Pokaż wyniki od 1 do 10 z 1273

Wątek: Canon 5d mark III - oficjalnie... i nieoficjalnie ;)

Mieszany widok

  1. #1
    Początki nałogu Awatar polm
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    271

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bahrd Zobacz posta
    Mea cupla! Źle przeczytałem i pisałem w kontekście tych nieszczęsnych pasemek wyciąganych z cieni.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!

    Można pomiędzy przetwornikiem A/C a procesorem dać sumatory, które potokowo dodadzą/uśrednią piksele. Wtedy demozaikowanie można by nawet pominąć.
    Takie sumowanie/uśrednianie dałoby efekt jaki daje skalowanie metodą najbliższych sąsiadów czyli brzydki efekt. Prawdopodobnie da się to zrobić sprzętowo, ale nie wiem na ile bateria w aparacie by wystarczyła. Sądzę, że gdyby Canon to zrobił, to chwaliłby się tym. Pisali natomiast przy okazji Cinema Eosa, że udało im się zredukować efekt AA, a nie że go wyeliminowali.
    Pożywiom uwidim szto gieroj canon zdiełał.
    Tutaj sobie tylko spekuluję o mk III bo i tak nie kupię, jestem hobbystą i następne body kupię dopiero jak mi się mk II rozleci, ewentualnie następce 600d jak mi się 600d rozleci, a jest taka szansa
    Jestem zadowolnym ze swojego sprzętu pstrykiem-gawędziarzem.

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2007
    Posty
    3 053

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez polm Zobacz posta
    Takie sumowanie/uśrednianie dałoby efekt jaki daje skalowanie metodą najbliższych sąsiadów czyli brzydki efekt.
    Dla ustalenia uwagi: Line-skipping to szczególny przypadek najbliższego sąsiada - czyli faktycznie generatora mory (brzydkiego efektu). Uśrednianie sąsiednich pikseli to już szczególny przypadek interpolacji liniowej (zmniejszającej ryzyko mory). Odpowiednie uśrednianie większej liczby punktów jeszcze bardziej wygładza obraz - i działa jak coraz lepszy filtr AA eliminując tylko te szczegóły, które spowodowałyby morę w obrazie wideo.
    Rachunki znacznie upraszczają się, gdy matryca ma w pionie i w poziomie rozmiary odpowiadające wielokrotności Full HD - a tak zdaje się właśnie jest w Mk III.
    EOS - conditio sine Kwanon...

  3. #3
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bahrd Zobacz posta
    Rachunki znacznie upraszczają się, gdy matryca ma w pionie i w poziomie rozmiary odpowiadające wielokrotności Full HD - a tak zdaje się właśnie jest w Mk III.
    Tylko w poziomie i to w zasadzie wystarczy.
    W pionie i tak trzeba część obciąć, ze względu na różnice w proporcjach zdjęć (3:2) i filmów (16:9).
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  4. #4
    Początki nałogu Awatar polm
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    271

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bahrd Zobacz posta
    Dla ustalenia uwagi: Line-skipping to szczególny przypadek najbliższego sąsiada - czyli faktycznie generatora mory (brzydkiego efektu). Uśrednianie sąsiednich pikseli to już szczególny przypadek interpolacji liniowej (zmniejszającej ryzyko mory). Odpowiednie uśrednianie większej liczby punktów jeszcze bardziej wygładza obraz - i działa jak coraz lepszy filtr AA eliminując tylko te szczegóły, które spowodowałyby morę w obrazie wideo.
    Rachunki znacznie upraszczają się, gdy matryca ma w pionie i w poziomie rozmiary odpowiadające wielokrotności Full HD - a tak zdaje się właśnie jest w Mk III.
    Pomijanie linii dla mnie to nie jest metoda najbliższego sąsiada. Linia pominięta nie bierze udziału w tworzeniu obrazka. Informacje zawarte na niej są stracone. To jest jak oglądanie świata przez poziome żaluzje, bardzo drobne i gęste ale żaluzje. Tutaj powstaje zjawisko A, a nie efekt moire.
    Przy uśrednianiu sąsiadów, każdy sąsiad ma taką samą wagę przy powstawanie nowego piksela. Powoduje to powstawanie pikseli o kolorach których w ogóle nie było w wejściowym obrazku, gubienie drobnych szczegółów, pogrubianie krawędzi. Z tego co poczytałem i sam sobie eksperymentalnie sprawdziłem, to najlepszą metodą skalowania jest metoda nadpróbkowaniem Lanczosa (ciekawe dlaczego Adobe nie stosuje w ogóle tej metody). Wymaga ona jednak próbkowania z pikseli z większego rozmiaru i jest bardziej pracochłonna. Nie będę się upierał, że Mk III ma pomijanie linii, ale nie chcę mi się wierzyć, że Canon nie trąbiłby o tym przy okazji Cinema, 1DX i teraz przy Mk III.
    Jestem zadowolnym ze swojego sprzętu pstrykiem-gawędziarzem.

  5. #5

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bahrd Zobacz posta
    Dla ustalenia uwagi: Line-skipping to szczególny przypadek najbliższego sąsiada - czyli faktycznie generatora mory (brzydkiego efektu). Uśrednianie sąsiednich pikseli to już szczególny przypadek interpolacji liniowej (zmniejszającej ryzyko mory). Odpowiednie uśrednianie większej liczby punktów jeszcze bardziej wygładza obraz - i działa jak coraz lepszy filtr AA eliminując tylko te szczegóły, które spowodowałyby morę w obrazie wideo.
    Rachunki znacznie upraszczają się, gdy matryca ma w pionie i w poziomie rozmiary odpowiadające wielokrotności Full HD - a tak zdaje się właśnie jest w Mk III.
    Ile od premiery trzeba czekac na WhitePaper'a? Wtedy moze sie cos wyjasni...

  6. #6
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2007
    Posty
    3 053

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wain Zobacz posta
    Ile od premiery trzeba czekac na WhitePaper'a? Wtedy moze sie cos wyjasni...
    W Mk III 1D był dostępny praktycznie od razu.
    Co linii i ich liczby: na CR piszą posiadacze Mk II, że tam tylko 720 a nie 1080 linii jest naprawdę. I że z obecnie dostępnych filmów wynika, że Mk III też nie ma prawdziwego Full HD w pionie.
    EOS - conditio sine Kwanon...

  7. #7

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bahrd Zobacz posta
    W Mk III 1D był dostępny praktycznie od razu.
    Co linii i ich liczby: na CR piszą posiadacze Mk II, że tam tylko 720 a nie 1080 linii jest naprawdę. I że z obecnie dostępnych filmów wynika, że Mk III też nie ma prawdziwego Full HD w pionie.
    Pobieznie przegladnalem whitepapera do mkII i nie ma zadnych szczegolow o tym jak jest uzywkiwany obraz FULL HD wiec i dokumentach do MKIII tez pewnio nic nie bedzie.

  8. #8
    Bywalec Awatar MaciejDlugosz
    Dołączył
    Oct 2011
    Miasto
    okolice Rzeszowa
    Wiek
    44
    Posty
    103

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bahrd Zobacz posta
    Co linii i ich liczby: na CR piszą posiadacze Mk II, że tam tylko 720 a nie 1080 linii jest naprawdę. I że z obecnie dostępnych filmów wynika, że Mk III też nie ma prawdziwego Full HD w pionie.
    Cholera wie! Wnikliwi testerzy dochodzą do takich zadziwiających wniosków:

    "I wouldn’t say [video] resolution [of Canon 5D Mark III] was fantastic. It is just ‘OK’. [...] I find that very fine details are a bit muddy. But a bit of softness is no bad thing for cinema. It depends how you watch it. On a projector it should be fine. On a pin sharp LCD monitor not so much. It is not a bad image by any means but resolution is simply not true 1080p and not or is it at the hacked GH2 level.

    Noise doesn’t have the fine grain appearance that it does on the GH2 which is disappointing considering that the 5D Mark III has the high bitrates to maintain a fine grain structure in the encoded video. Again this is due to less than perfect scaling."

    http://www.eoshd.com/content/7378/5d...e-for-download ---> źródło informacji

    Przepraszam wszystkich za kryptoreklamę GH2! Tester miał się do czegoś odnieść. Trafiło akurat w Panasa. Godziny spędzone przed monitorem dają możliwość zauważania takich szczegółów. Miłośnicy wideofilmowania Full HD mają w czym wybierać.
    Exacta (klisza) -> Zenit ET (klisza) -> Canon 300D (6Mpix) -> Canon 1D (4Mpix) -> Nokia 9500 (0,3 Mpix) -> Nikon D40 (6 Mpix) -> Nokia E90 (3 Mpix) -> Nikon D7000 (16 Mpix) -> Canon 1Ds (11 Mpix)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •