Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Wątek: Dobre obiektywy do 60d ?

  1. #11
    Uzależniony Awatar flankerp
    Dołączył
    Aug 2010
    Miasto
    Cork, Ireland
    Wiek
    45
    Posty
    636

    Domyślnie

    10-22 jest obiektywem UWA dla CROPa i nie nadaje się do wnętrz. Jest poprostu za ciemny i za szeroki. Poza tym jak kolega J.J. wspomniał, będzie zniekształcał na bokach z racji bardzo szerokiego kata.

    Do krajobrazów nie ma niczego lepszego, ale do wnętrz niebardzo... Jeżli juz szukać kompromisów to ewentualnie C15-85 ale ten nie ma stałego 2.8 i zaczyna od 3.5 za to szeroki
    Zepsuty Canon 500D + Grip czekający na upgrade | C17-55 2.8 IS, C75-300 USM, C50mm 1,8 | Nissin Di622 Mark II, 2x YN460 + Phottix Aster | Benro A1980F + B-00+PU-40 M8 | Garść filtrów kolorowych dla Cokin P |

  2. #12

    Domyślnie

    Nie wiem jak do video, ale do zdjęć dlaczego nie w pomieszczeniach? Statyw załatwi sprawę. No i oczywiście wnętrze wnętrzu nierówne. Jedne są jaśniejsze od drugich. Robiłem nim foty np. w katedrze w Pradze, bez statywu, i dał radę.

  3. #13
    Bywalec
    Dołączył
    Jun 2010
    Wiek
    48
    Posty
    149

    Domyślnie

    A myślałeś o 15-85? Bardzo uniwersalne szkło ze stabilizacją
    5Dmk3, 60D, 16-35L/4, 35L, 100L/2.8, 85/1.8, 50/1.4, 24-105L, 17-85, 580EX II

  4. #14

    Domyślnie

    czy światło 2.8 a 3.5 to aż tak duża różnica ?? w praktyce ??

    bo obiektywy tez przeznaczam do filmowania, o ile lampa błyskowa mi pomoże doświetlić przy zdjęciach o tyle przy filmach juz bym musiał miec jakies stałe światło co sie mija z celem, bo trzrba kolejne pieniadze wydawac,
    wiec raczej w coś jasnego celuje....
    ale czy ja dobrze kombinuje ??
    Ostatnio edytowane przez marcinmateusz ; 27-02-2012 o 20:31

  5. #15
    Uzależniony Awatar flankerp
    Dołączył
    Aug 2010
    Miasto
    Cork, Ireland
    Wiek
    45
    Posty
    636

    Domyślnie

    3.5 a 2.8 jest zauważalne ale przepaści nie ma (jedna działka), ale 10-22 czy 15-85 nie ma stałego 3.5 więc im bardziej zbliżysz tym ciemniej, a 4 i więcej to już jest kolosalna różnica.
    Na statywie, a i owszem, pod warunkiem, że nie fotografujesz ludzi, albo poprostu ujęć dynamicznych.

    50 1.8 rownież świetnie się sprawdza. FullHD to nie 15MPix. 1.8 to już jest naprawdę bardzo jasno i będziesz mega zadowolony.

    17-55 jest drogim obiektywem, ale wartym swej ceny. Jak nie żałuje ani jednej złotówki wydanej na ten sprzęt.

    Ja zdecydowałem, że nie będę szukał pół-środków i dlatego go kupiłem. Odbije Ci się to na jakości, bo nie będziesz musiał ISO podbijać tylko ustawisz 2.8 i możesz zbliżać do woli
    Zepsuty Canon 500D + Grip czekający na upgrade | C17-55 2.8 IS, C75-300 USM, C50mm 1,8 | Nissin Di622 Mark II, 2x YN460 + Phottix Aster | Benro A1980F + B-00+PU-40 M8 | Garść filtrów kolorowych dla Cokin P |

  6. #16
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez flankerp Zobacz posta
    3.5 a 2.8 jest zauważalne ale przepaści nie ma (jedna działka)
    Prostuję: 2/3 działki.
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  7. #17
    Bywalec Awatar arekhit
    Dołączył
    Jan 2011
    Miasto
    SANOK
    Posty
    206

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez raado Zobacz posta
    A myślałeś o 15-85? Bardzo uniwersalne szkło ze stabilizacją
    potwierdzam, to naprawde swietne szklo - ile tak naprawde bedziesz robil na tym 2.8 ?
    Canon

  8. #18
    Coś już napisał
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    97

    Domyślnie

    Masz jeszcze do wyboru Sigme 10-20mm co do universalnego zooma to moze Tamron 17-50mm?

  9. #19
    Coś już napisał
    Dołączył
    Mar 2011
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    89

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez arekhit Zobacz posta
    potwierdzam, to naprawde swietne szklo - ile tak naprawde bedziesz robil na tym 2.8 ?

    I ja się dołączę do zwolenników tego szkła. Sam takowe posiadam i jestem bardzo zadowolony.

  10. #20
    Uzależniony Awatar flankerp
    Dołączył
    Aug 2010
    Miasto
    Cork, Ireland
    Wiek
    45
    Posty
    636

    Domyślnie

    ile tak naprawde bedziesz robil na tym 2.8
    2.8 może nie, ale 3.5 albo 4.0 na pełnym zbliżeniu już tak, a na 10-22 czy 15-85 juz nie da rady i będzie ciemno. Dla zdjęć ok. bo sobie lampa dopali, ale przy filmie będzie musiał kręcić ISO co pogorszy jakość obrazu znaczaco.

    Reasumujac:
    Jeżeli brał bym tylko do zdjęć to C15-85 w zupełności wystarczy, szczególnie, że jakościowo i rozdzielczościowo bardzo zbliżony do C17-55 ale niestety nie ma stałego światła więc przy filmowaniu będzie to miało znaczenie.

    Stabilizacja przy filmowaniu jest potrzebna do czego innego niż przy robieniu zdjęć. Przy filmach zapewnia płynne sterowanie obrazem (ktoś kto nakręcił film z IS wie o czym mówie), przy zdjęciach zapobiega poruszeniu.

    Prostuję: 2/3 działki.
    Absolutna racja
    Ostatnio edytowane przez flankerp ; 28-02-2012 o 11:08
    Zepsuty Canon 500D + Grip czekający na upgrade | C17-55 2.8 IS, C75-300 USM, C50mm 1,8 | Nissin Di622 Mark II, 2x YN460 + Phottix Aster | Benro A1980F + B-00+PU-40 M8 | Garść filtrów kolorowych dla Cokin P |

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •