Page 2 of 5 FirstFirst 1234 ... LastLast
Results 11 to 20 of 41

Thread: Jaki film B&W

  1. #11
    Pełne uzależnienie
    Join Date
    Oct 2006
    Age
    44
    Posts
    2,249

    Default

    Daje kilka pstrykow z obu kodakow C41. Skany ~8mpix. Neutralnie (nie robilem "na gotowo" czyli bez kontrastow i innych poprawek).

    Kodak BW400CN
    http://img846.imageshack.us/img846/6...akbw400cn1.jpg
    http://img696.imageshack.us/img696/8...akbw400cn2.jpg


    Kodak ProFoto 400BW:
    http://img6.imageshack.us/img6/5796/...foto400bw1.jpg
    http://img638.imageshack.us/img638/1...foto400bw2.jpg
    http://img4.imageshack.us/img4/7461/...foto400bw3.jpg

    Ilforda XP2 nigdy nie mialem, ale mam w planach go sprawdzic.
    Kodaki ogolnie jak na ISO 400 male ziarenko, jednak szkoda, ze na C-41 nie ma innych np. setek.
    Last edited by siudym; 24-02-2012 at 09:47 PM.

  2. #12
    Coś już napisał
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    65

    Default

    A polecę Fuji Acros 100.
    Wprawdzie nie c-41, ale w W-wie bez problemu wywołają.

  3. #13
    Bywalec
    Join Date
    Aug 2009
    Location
    Gdynia
    Posts
    206

    Default

    Bardzo ciekawym filmem jest Ilford HP5+. Biało czarne Kodaki jakoś mi nie leżą, wyglądają dla mnie trochę zbyt sterylnie, jak z cyfrówki po konwersji na b&w. Ostatnio natomiast zachwycił mnie Polypan F50. Jak dla mnie numer 1 wśród negatywów czarno białych. I tani jak barszcz. Co prawda nie C-41, ale prawie 100 metrowa szpula wystarczy na jakieś 45 - 50 filmów. A że kosztuje ok. 120 PLN, to wychodzi ze 2 -3 PLN za rolkę=)

  4. #14

    Join Date
    Aug 2009
    Location
    Łeba
    Posts
    2

    Default

    Ja bym Ci polecił neopana 100 i ilforda hp5+. Uniwersalny zestaw na każde warunki, a w Warszawie nie powinieneś mieć żadnych problemów z wywołaniem.

  5. #15
    Pełne uzależnienie
    Join Date
    Oct 2006
    Age
    44
    Posts
    2,249

    Default

    Ja wywolalem ostatnio mooocno po terminie Fomapan 100 (juz nie pamietam ile lat przeterminowany, ale tez zle przechwywany byl)

  6. #16
    Pełne uzależnienie
    Join Date
    Oct 2006
    Age
    44
    Posts
    2,249

    Default

    A tak wogole ostatnio wole kolorowe filmy na C41 robic jako BW, niz bawic sie w same BW (tym bardziej kodaki/ilford bw c41...). Jakos slabo widze sens w dzisiejszych czasach. No chyba, ze wolanie BW -> powiekszalnik i papier. Czyli pominiecie calkowite cyfryzacji.

    Fuji Pro 160S

  7. #17
    Bywalec
    Join Date
    Jul 2009
    Location
    stolyca
    Posts
    231

    Default

    [QUOTE=siudym;1059483]A tak wogole ostatnio wole kolorowe filmy na C41 robic jako BW, niz bawic sie w same BW (tym bardziej kodaki/ilford bw c41...). Jakos slabo widze sens w dzisiejszych czasach. No chyba, ze wolanie BW -> powiekszalnik i papier. Czyli pominiecie calkowite cyfryzacji.


    Ja tam widzę sens , masz tutaj fuji pro 160 s, a czarno białe filmy często mozna robić 400 -tki na 1600 czy nawet 3200 , są również gotowe 3200 kodaka czy Ilforda, które kolorowe filmy można robić na 3200 ?

    do tego jeśli ktoś sam wywołuje ma wszystko pod kontrolą, i nie jest zdany na szczęście oddając do labu , kolekna sprawa, kolor zrobiony na b&w to nie to samo . Pokazane przez Ciebie fuji pro 160 s to akurat mojm zdnaiem jeden z gorszych filmów do tego celu z tych z którymi miałem doczynienia, strasznie mdły jest i jaki taki beż życia

    poniżej fotka robiona na ilfordzie delcie 3200.


  8. #18
    Pełne uzależnienie
    Join Date
    Oct 2006
    Age
    44
    Posts
    2,249

    Default

    Quote Originally Posted by bandit View Post
    które kolorowe filmy można robić na 3200 ?

    do tego jeśli ktoś sam wywołuje ma wszystko pod kontrolą, i nie jest zdany na szczęście oddając do labu
    Np. Portre 400 na 3200 i nawet wolali na 25600

    400@3200
    http://www.flickr.com/photos/phloodp...7626086079045/

    http://www.flickr.com/photos/athiril/5482225500/ 25600 ale juz przesada.

    C41 takze masz pelna kontrole, przeciez masa ludzi wola recznie (moj znajomy, ktory takze wola moje C41)

    Kwestia gustu. Robilem wiele BW i kolor jako BW - nie widze dzis zbytnio sensu. Jedyne plus BW, ze mozna calkowicie pomijajac cyfre robic piekne odbitki BW (co nie znaczy, ze C41 nie mozna takze calkowiscie analogowo/recznie - jednak nie wiem czy sa mozliwosci w ciemni robic kolor jako bw, nie zaglebialem sie w to [np.odpowiedni papier])

    Oczywiscie mam jeszcze w lodowce sporo ilfordow bw i bede je robil
    Moje zdanie jedak jest takie dlatego, ze po wywolaniu dalsze molestowanie skanow (jak i same skanowanie) dzieje sie juz cyfrowo i strasznie zaciera sie roznica bw a przerobiony na bw kolor.
    Last edited by siudym; 24-03-2012 at 03:25 PM.

  9. #19
    Bywalec
    Join Date
    Jul 2009
    Location
    stolyca
    Posts
    231

    Default

    Kiedy skanowałem b&w tradycyjnie, może i się to zacierało, często nawet fajniej zrobić kolor na b&w bo wiadomo można się bawić poziomami i robić zdjęcie " na nowo "

    jednak przy skanowaniu b&w jako pozytyw i późniejszym odwracaniu róznica jest duża i bardzo pozytywna, myślę że w tedy można wyciągnąć znacznie więcej .

    ps ; ja też mam kilka filmów w lodówce .. ;PP

    http://img835.imageshack.us/img835/1...ilmiki1000.jpg

  10. #20
    Pełne uzależnienie
    Join Date
    Oct 2006
    Age
    44
    Posts
    2,249

    Default

    No ladna kolekcja

    No ja wszystko skanuje jako pozytywy liniowo/neutralnie (raw), potem odwracanie mozliwie najlepszymi metodami. Jakos nigdy nie mialem przekonania do automatyki softu skanerow.

Page 2 of 5 FirstFirst 1234 ... LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •