Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 33

Wątek: Zestaw 7d + EF 28mm 1.8 USM+Sigma 17-50mm 2.8 ex os dc hsm + EF 24-105mm 4 L IS USM

  1. #21
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    16

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Darx Zobacz posta
    Nie, rynek wymaga byś panowała nad swoimi zdjęciami, umiejętnościami i sytuacją. Co najważniejsze masz się wybić na tym rynku. Co Ci po profesjonalnie wyglądającym korpusie, skoro ze szkieł nie będziesz wyciągać tego minimum. 24-105L, świetny spacerniak, który wymaga częstego przepinania szkieł. Czy to na szeroki kąt, czy na zoom.

    W miarę sensownie piszesz...... /czy na tele

    Sigma 17-50/2.8 HSM? Po co? Nie będziesz pewna, z którego szkła skorzystać. Czy to zabrać 17-50 czy 24-105. No i w jakim celu bierzesz 28/1.8? Chcesz mobilny zestaw? Bierz 17-55/2.8 i 85/1.8, a jak chcesz wygodniej to możesz pomyśleć o 50-150/2.8 HSM sigmy.
    sigma 17-50 chciałam traktować jak szeroki kąt, a 24-105 jak tele, a 28 to jasny standard do APS-c
    Co Wy się tak uparliście na ten 17-55, opinii nie ma rewelacyjnych, ale może się mylę (sama nie miałam)
    sigma 50-150mm to jakaś taka na wymarciu, nie wiecie dlaczego?




    Wydaje mi się, że kusi cię bardziej L i jasne światło niżeli spełnienie potrzeb. Powiedzmy kupisz, to szkło i podepniesz je do 60D, co z resztą? Zbraknie Ci szerokiego kąta, długości? Wydaje mi się, że musisz bardziej pomyśleć o swoich potrzebach niżeli o sprzęcie.
    Wydaje mi się, ze jasne światło spełni moje potrzeby, a ogniskowa b. interesująca. Chcę kupić 3 obiektywy, nie jeden.


    Uważasz, że każdy obiektyw dasz radę skalibrować z korpusu? Co jeśli FF/BF szkła przerośnie skalę? Tak czy siak czeka cię wysyłka do serwisu.

    wiem, ale lepiej jak jest kalibracja



    Chyba mówimy o innym szkle? Nikonowski 17-50 jest ciężki

    Dobierając zestaw, poważnie zastanowiłbym. W końcu wydajesz na taki zestaw naprawdę sporo pieniędzy. Żebyśmy nie spotkali się z prośbami "ratunku, sigma nie rafia w punkt, a 7d jest za szybkie do mojego stylu foto"
    mówisz jakby sigma była jakąś wioską...
    a czy za szybki af może być wadą?

  2. #22
    Uzależniony
    Dołączył
    Jul 2009
    Posty
    850

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cansada Zobacz posta

    Masz po części rację, ale...nie mogę nic wziąć do ręki, bo w moim mieście tego nie mają na półkach, trzeba zamawiać, stad zdaję się też na opinię innych
    I w ten sposób popełnisz błąd. Bo będzie za lekkie lub za ciężkie.
    W każdym większym mieście leżą na półkach, trzeba tylko chcieć ;-)

    I kieruj się zasadą, lepsze szkło, gorsze body. Szkła raczej zostają na dłużej.
    "gorsze" mam na myśli tańsze.
    Ostatnio edytowane przez 7four ; 21-02-2012 o 23:07

  3. #23
    Pełne uzależnienie Awatar jinks
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Kielce
    Wiek
    40
    Posty
    2 178

    Domyślnie

    Kup tylko sigmę 17-50 i Canona 50mm/f1.4. Body - 60d lub 7d. Taki sam efekt.
    Ostatnio edytowane przez jinks ; 21-02-2012 o 23:19
    Miłego dnia
    moja www

  4. #24
    Pełne uzależnienie Awatar marfot
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Zgorzelec
    Posty
    4 586

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez WiatruMistrz Zobacz posta
    Najlepiej to Canon 17-55 is usm +85/1.8.
    No, chyba tak trzeba wystartować. Też tak od razu pomyślałem. Do 7D oba mają bardzo szybki i pewny AF i odpowiednią ostrość.
    https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
    EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200

  5. #25
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    16

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 7four Zobacz posta
    I w ten sposób popełnisz błąd. Bo będzie za lekkie lub za ciężkie.
    W każdym większym mieście leżą na półkach, trzeba tylko chcieć ;-)

    I kieruj się zasadą, lepsze szkło, gorsze body. Szkła raczej zostają na dłużej.
    "gorsze" mam na myśli tańsze.


    Jestem z Suwałk, ja mam wszędzie daleko
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Dziękuję wszystkim za wskazówki.
    Doszłam do wniosku, że nie mogę traktować żadnego forum jak wyroczni. Musze słuchać swojej intuicji.
    Ostatnio edytowane przez Cansada ; 22-02-2012 o 00:28 Powód: Automerged Doublepost

  6. #26
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    7D to 5000 zł, 28USM to 2000, Sigm to 2700, a Canon to 3500. Zakładam więc, że budżet to około 13.000 zł. To dużo pieniędzy, za które można złożyć o wiele ciekawsze zestawy.

    Rozpatrując zestaw bez lampy, można za to kupić 5D mark II z obiektywem 24-70L, ze dwie karty CF 16gb, dwa akumulatory i może na jakąś torbę.


    Ale, do robienia reportaży potrzebna jest w torbie lampa błyskowa, i zazwyczaj zapasowe body (zwłaszcza, jeśli wydarzenia nie da się powtórzyć). Do tego warto pamiętać o drobiazgach, jak baterie i karty pamięci (drogie to jak cholera), a zawsze warto mieć o jedną za dużo, filtry UV, wygodną i bezpieczną dla sprzętu torbę.

    Realnie, pod tego typu zastosowania starczy puszka pokroju 600D, czy nawet 1100D. Autofokus na poziomie 5DII, na który wszyscy narzekają (a przynajmniej narzekali, zanim puszka stała się "kultowa" :-)), obrazek na poziomie 7D, i zdecydowanie mniejszy koszt na początek. Tutaj liczy się również różnica w koszcie między CF, a SD, cena baterii i battery gripa (bo to wyznacznik PRO sprzętu) - nagle w cenie jednego 7D mamy dwa korpusy, podstawowy i zapasowy, które spokojnie na siebie zapracują i (dobrze operowane) zarobią na następne. Razem wychodzi około 5 tysiaków.

    Szkła - pod reportaż warto wybrać coś pokroju 17-50 (w zależności od budżetu), do tego warto wziąć któreś ze stałek: 28/1,8, S30/1,4, 50/1,4, 60/2,8 macro, czy 85/1,8. Dobrze, żeby przynajmniej dwa szkła pokrywały się z najczęściej używanym zakresem. W tym wypadku wychodzi od tych 3.000 do praktycznie nieskończoności :-)

    Lampa - najlepiej 580EXII, bo można sparować z pojemnikiem na baterie, do tego jest mocniejsza i po prostu pewniejsza. 430EX jako zapas. Do tego komplet baterii, porządne ładowarki i ew. akcesoria do modyfikacji błysku, to nam pożera kolejne 3,5 tysiąca.

    Kolejny tysiak nam poleci na Lightrooma, w sprzęt komputerowy nie wnikam, ale te 18-21mpix wymagają sporej mocy do obróbki. Co jakiś czas trzeba doliczyć sobie cegłę 1-2TB na zdjęcia do archiwizacji.

    Ustalając sobie "podstawowy zestaw" możesz szaleć z gospodarowanem "resztek" - może to pójść na lepszy korpus, dodatkowy obiektyw, ale również lepszą lampę, pocketwizarda do bezprzewodowego wyzwalania, sprzęt studyjny, czy chociażby Photoshopa.

    Pozdrawiam
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  7. #27
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    1 631

    Domyślnie

    Lampa - najlepiej 580EXII, bo można sparować z pojemnikiem na baterie, do tego jest mocniejsza i po prostu pewniejsza. 430EX jako zapas.
    Jako zapas można by wziąć to YongNuo YN-565EX.

    A co do reszty to _ig ma rację. Lepiej mieć dwie mniej profesjonalne puszki, niż jedną wypasioną. Backup IMHO jest bardziej profesjonalny. :P

    A do studia to raczej stałki, a nie zoomy. Niemowlaki szczególnie ruchliwe nie są. Nie uciekną. Stałki też są bardziej PRO. :P

    A w ogóle to na głęboką wodę skaczesz. Podziwiam.

  8. #28
    Początki nałogu Awatar KUBAwo
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    W-WA
    Posty
    449

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cansada Zobacz posta
    Jestem z Suwałk, ja mam wszędzie daleko
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Dziękuję wszystkim za wskazówki.
    Doszłam do wniosku, że nie mogę traktować żadnego forum jak wyroczni. Musze słuchać swojej intuicji.
    No niestety opcji jest wiele a ile ludzi tyle opinii. Każdy też do swojej opinii dorzuca własne preferencje i bagaż doświadczeń. To co dla jednego jest idealne dla drugiego może być totalną kaszanką.
    Ja już swoje zdanie wypowiedziałem, dobrą propozycję dał też _igi.
    Albo zrób kompletny zestaw pod cropa albo szarpnij się na pełną klatkę i na początek chociażby 24-70L. Ten drugi zestaw da 100 razy lepszy obrazek niż crop z zoomem 2.8...
    A swoją drogą to poszukaj używek z fakturą. Często się trafiają nawet prawie nówki.
    5D, 15-30 3.5-4.5, 28 1.8, 50 1.4, 85 1.8, 180 2.8

  9. #29
    Uzależniony
    Dołączył
    Jul 2011
    Miasto
    Działyń
    Posty
    725

    Domyślnie

    [QUOTE=Cansada;1048132]mówisz jakby sigma była jakąś wioską...[//quote]
    Miałaś kiedykolwiek do czynienia z sigmą? Wątpię by opinie były wyznacznikiem wyboru, szczególnie kiedy zasmakujesz USM'a.

    a czy za szybki af może być wadą?
    Tak, jeśli jest u użytkownika, który nie potrafi z niego skorzystać.

    Tak jak zaznaczył kolega _igi, dojdzie jeszcze sprzęt, oprogramowanie, torby, karty itd. Wykorzystanie nielegalnego? Nie da rady, bo możesz na tym sporo stracić.
    |600D|7D|17-40|24-105|70-200|120-400|

  10. #30
    Pełne uzależnienie Awatar dziobolek
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Dublin/Ireland
    Posty
    2 634

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Darx Zobacz posta
    Miałaś kiedykolwiek do czynienia z sigmą?
    Darx, a czy Ty miałeś do czynienie konkretnie z tą Sigmą, o którą pyta koleżanka???

    Pozdrówka!
    "Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
    Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"

    50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
    tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."

Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •