Absolutnie za dużo sprzętu jak na początek! Kup 5d mk I + 24-70L i zacznij robić zdjęcia!
Absolutnie za dużo sprzętu jak na początek! Kup 5d mk I + 24-70L i zacznij robić zdjęcia!
Faktycznie dużo tego jak na sam początek. Ja bym się skupił na 28 /1.8 ,85 /1.8 no i może 50mm (1.4) jakbyś miała mało. Albo jak tutaj już doradzali C 17-55 i potem reszta wymieniona przeze mnie.
Napisałam tylko 10 postów i nie wszystkie były pytaniami. Ostatnio spędzam przy kompie kilka (nawet 8) godzin dziennie w poszukiwaniu informacji ( głównie znajduję,czytam sama, nie pytam), dłużej nie dam rady. Do tego trzeba czasu, a mi termin zakupów się kończy. Wezmę Twoją wypowiedź pod uwagę i postaram się nie zadawać podstawowych i głupich pytań.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
No nie taki sam początek, kiedyś robiłam zdjęcia Zenitem. ..Jeśli chodzi o kadrowanie, kompozycję, to zmysł plastyczny mam ok - to jest moja najmocniejsza strona.
Ostatnio edytowane przez Cansada ; 21-02-2012 o 19:43 Powód: Automerged Doublepost
Bez obrazy ale obiektywy to tylko część sprzętu potrzebna do tego typu fotografii a jeszcze ze 2 lampy błyskowe , blendy , parasolki, statywy , wyzwalacze radiowe, tła itd...bez tego to zdjęcia lipa wystarczy poogladać kulisy sesji na youtube ile tam sprzętu targają dodatkowego...co do sigmy to musisz koleżanko zobaczyć czy nie ma BF/FF na obu końcach. Najlepiej to Canon 17-55 is usm +85/1.8.
Panasonic FZ1000 *** Canon G3X *** Canon 500D
Było:C350D|C20D|C50D/C5D/CPro1/G1X m2
http://rafalfoto.y0.pl
Myślałam nad tą 60-tką, ale 7d ponoć bardziej profesjonalna i tego wymaga rynek! - to cytat
jak bym kupiła 60d, może było by mnie stać na EF 35mm f/1.4L USM - kusi mnie
60d nie ma kalibracji obiektywów, a 7d tak. Myślicie, że można bez tego się obejść? Musiałabym wysyłać do innego miasta do kalibracji...
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
No tak, ale nie można wszystkiego mieć od razu, od czegoś muszę zacząć. Studio pewnie będę wynajmować na godziny, więc jakieś lampy będą i tła.
Canon 17-55 is usm, sporo droższy, sporo cięższy, a sigma ta ma bardzo dobre opinie, więc po co przepłacać i targać z potem na czole![]()
Ostatnio edytowane przez Cansada ; 21-02-2012 o 20:08 Powód: Automerged Doublepost
Przewrotnie zapytam- a potrzebujesz Canona...? Nikon nie?
Wybacz za szczerość ale mówisz tak jakbyś była skłonna kupić gó***, byle by było dobrze zareklamowane i zapakowane...
Owszem to jest wada ale nie zakładaj od razu, że będziesz zmuszona do kalibracji (mam 7d i 50 1.4 i nie musiałem niczego kalibrować z tego co widzę na zdjęciach). Za 60d przemawia cena, która umożliwi zakup większej ilości / lepszych szieł
Przeczytaj jeszcze raz spokojnie co napisali poprzednicy bo ciągle kręcisz się w kółko + poczytaj forum, to nie boli i wcale nie wymaga bóg wie jakiego wysiłku a zobaczysz, że nie ty pierwsza masz tego typu problem
Droższy owszem (przy innej puszce byłoby cię na niego stać), ale gdzie on niby sporo cięższy ? Ok. 100g, patrząc, że ma IS, USM (który działa lepiej od hsm sigmy) i 5mm dłuższy zakres to wcale niej jest dużo. Rozumiem jakby była mowa o różnicy w stosunku np. do 24-70 (to dopiero kloc).
Ja powiem inaczej. Przestań czytać, tylko wybierz co Tobie bardziej pasuje, lepiej leży w ręce i na tym koniec. Pisząc, rozmawiając nic w temacie do przodu nie ruszysz.
Chciałam d300s ale drogi teraz i niedostępny, a nie mogę czekać
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Masz po części rację, ale...nie mogę nic wziąć do ręki, bo w moim mieście tego nie mają na półkach, trzeba zamawiać, stad zdaję się też na opinię innych
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
z tą waga, to masz rację, poślizgnęłam się, ale nie sadzę , ze jest wart tej różnicy 1000zł między sigmą, która podkreślam dalej- jest dobra
Jeszcze Cię zapytam, co Ty robisz? bo widzę, że masz 7d, z tego co piszesz, mogę wnioskować, ze zajmujesz się sportem ...
Ja myślę też o fotografii tańca
Ostatnio edytowane przez Cansada ; 21-02-2012 o 22:28 Powód: Automerged Doublepost
Nie, rynek wymaga byś panowała nad swoimi zdjęciami, umiejętnościami i sytuacją. Co najważniejsze masz się wybić na tym rynku. Co Ci po profesjonalnie wyglądającym korpusie, skoro ze szkieł nie będziesz wyciągać tego minimum. 24-105L, świetny spacerniak, który wymaga częstego przepinania szkieł. Czy to na szeroki kąt, czy na zoom.
Sigma 17-50/2.8 HSM? Po co? Nie będziesz pewna, z którego szkła skorzystać. Czy to zabrać 17-50 czy 24-105. No i w jakim celu bierzesz 28/1.8? Chcesz mobilny zestaw? Bierz 17-55/2.8 i 85/1.8, a jak chcesz wygodniej to możesz pomyśleć o 50-150/2.8 HSM sigmy.
Wydaje mi się, że kusi cię bardziej L i jasne światło niżeli spełnienie potrzeb. Powiedzmy kupisz, to szkło i podepniesz je do 60D, co z resztą? Zbraknie Ci szerokiego kąta, długości? Wydaje mi się, że musisz bardziej pomyśleć o swoich potrzebach niżeli o sprzęcie.jak bym kupiła 60d, może było by mnie stać na EF 35mm f/1.4L USM - kusi mnie![]()
Uważasz, że każdy obiektyw dasz radę skalibrować z korpusu? Co jeśli FF/BF szkła przerośnie skalę? Tak czy siak czeka cię wysyłka do serwisu.60d nie ma kalibracji obiektywów, a 7d tak.
Chyba mówimy o innym szkle? Nikonowski 17-50 jest ciężkiCanon 17-55 is usm, sporo droższy, sporo , a sigma ta ma bardzo dobre opinie, więc po co przepłacać i targać z potem na czole![]()
![]()
Dobierając zestaw, poważnie zastanowiłbym. W końcu wydajesz na taki zestaw naprawdę sporo pieniędzy. Żebyśmy nie spotkali się z prośbami "ratunku, sigma nie rafia w punkt, a 7d jest za szybkie do mojego stylu foto"
|600D|7D|17-40|24-105|70-200|120-400|