Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234
Pokaż wyniki od 31 do 39 z 39

Wątek: Photoshop CS6

  1. #31

    Domyślnie

    Wracając do tematu z interesujących mnie nowości w ACR 7 (LR4):
    -Lokalna korekta WB! (Dlaczego tak pozno?!)
    -Lokalny NR.
    -Osobne krzywe dla kanałów RGB.
    -Nowy proces (pewno niestety wolniejszy ale może znowu spadnie szum).

    Miłoby było jakby był jakiś ludzki przybornik na zdefiniowane pędzle
    albo co lepsze nawet skróty klawiaturowe.. ale to dopiero chyba w CS10.

  2. #32
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    71
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wain Zobacz posta
    ....
    -Lokalna korekta WB! (Dlaczego tak pozno?!)....
    Problem był "od zawsze" i nosił nazwę moc obliczeniowa komputerów. :-) To będzie też "kosztowało" i zapewne na słabszych kompach nie będzie nazbyt użyteczny. Chyba, że opracowali jakiś super wydajny algorytm - w co wątpię. :-)

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  3. #33

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    Problem był "od zawsze" i nosił nazwę moc obliczeniowa komputerów. :-) To będzie też "kosztowało" i zapewne na słabszych kompach nie będzie nazbyt użyteczny. Chyba, że opracowali jakiś super wydajny algorytm - w co wątpię. :-)
    Nie bardzo rozumiem dlaczego to mialoby byc bardziej pracohlonne niz wyswietlenie obrazu z zadanym WB. Przeciez przy obliczeniu wartosci pixela brany jest ustawiony WB tyle że w tej chwili dla wszystkich pixeli jest taki sam. Teraz jego wartość będzie brana z mapy/maski.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Orientuje się ktoś może dlaczego Adobe broni się rekami i nogami przed wsparciem GPU (OPEN_CL/DirectCompute) w ACR?

    Dzisiejsza karta ze sredniej polki powinna sobie bez problemu poradzic z obrobka takiego ACRa..
    Ostatnio edytowane przez wain ; 24-02-2012 o 12:12 Powód: Automerged Doublepost

  4. #34
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    71
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wain Zobacz posta
    Nie bardzo rozumiem dlaczego to mialoby byc bardziej pracohlonne niz wyswietlenie obrazu z zadanym WB. Przeciez przy obliczeniu wartosci pixela brany jest ustawiony WB tyle że w tej chwili dla wszystkich pixeli jest taki sam. Teraz jego wartość będzie brana z mapy/maski.
    To nie tak. WB jest wyliczany z interpolacji z matrycy bayera. Przy różnych obszarach dochodzi konieczność interpolacji w strefach przejściowych, żeby przejścia były płynne i niezauważalne.


    Cytat Zamieszczone przez wain Zobacz posta
    ...
    Dzisiejsza karta ze sredniej polki powinna sobie bez problemu poradzic z obrobka takiego ACRa..
    Karta graficzna nie bierze udziału w obliczeniach WB. Nawet ta z najwyższej półki.

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  5. #35

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    To nie tak. WB jest wyliczany z interpolacji z matrycy bayera. Przy różnych obszarach dochodzi konieczność interpolacji w strefach przejściowych, żeby przejścia były płynne i niezauważalne.
    Jeśli rozpatrywać na tym poziomie to moze faktycznie byc troche męczące. Ale może po prostu wywolują normalnie na kilku warstwach z rożnym WB a reszta to zwykle mieszanie między tymi warstwami? Tak czy tak nie sadzę żeby moc obliczeniowa była tutaj problemem, od ostatnich 2 ACRów moc obliczeniowa PC jakoś znacząco się nie zwiększyła

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    Karta graficzna nie bierze udziału w obliczeniach WB. Nawet ta z najwyższej półki.
    To to wiem. Pytanie dlaczego jeszcze nie bierze. GPU od dawna ma wszystko co potrzebne by to zrobić (w koncu Adobe już to robi na filmach w Premiere) ale dlaczego omijają ACRa?
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Myślałem że obsługa GPU będzie w CS5 (w końcu przepisali cały silnik 2010 a to dobry moment aby dodac taką funkcjonalność) - nie dali. Myślałem że w końcu w CS6 będzie na 100% - dalej nie ma ... o co chodzi?!
    Ostatnio edytowane przez wain ; 24-02-2012 o 13:03 Powód: Automerged Doublepost

  6. #36
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    71
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wain Zobacz posta
    ....
    To to wiem. Pytanie dlaczego jeszcze nie bierze. ....
    Mogę się tylko domyślać. Rachunki demozajkowania i interpolacje są dość skomplikowane i mocno inne od rachunków używanych przy renderowaniu grafiki. Karta graficzna nie jest specjalizowana pod "wszechstronność" za to szybko radzi sobie z zadaniami graficznymi.

    Pomysł z layerami pod WB - hmmmmm.... może i tak choć zaraz pojawia się problem z pamięcią.

    Obecnie ACR przelicza RAWa z 21 Mpix na moim szybkim (niegdyś ;-) ) kompie coś ok. sekundy (dwa procesory po 4 rdzenie każdy plus 16Gb RAM). Nawet jeśli założyć, że bedą tylko dwie warstwy to czas wydłuży się ponad dwukrotnie (wyliczenie obu warstw plus mieszanie). Z punktu widzenia Adobe zbytni postęp jest niewskazany. Oni chcą sprzedać nowego CS a nie dostawać telefony od klientów, że wolno działa, że za tą cenę to powinni dostarczyć nowy komputer bo ten co mam se nie radzi. :-)

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  7. #37

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    Mogę się tylko domyślać. Rachunki demozajkowania i interpolacje są dość skomplikowane i mocno inne od rachunków używanych przy renderowaniu grafiki. Karta graficzna nie jest specjalizowana pod "wszechstronność" za to szybko radzi sobie z zadaniami graficznymi.
    Od dawna już nie tylko do grafiki. Obsluga OPEN_CL to własnie uniwersalność(obliczenia podwojnej precyzji, w pełni progamowalne jednostki, dwukierunkowy dostep do głównej pamieci RAM) a to już maja karty z 2 - 3(moze dalej) generacji wstecz. Wiele siliników renerujących opartych na raytracingu juz z tego korzysta (a to nie sa obliczenia typowe do wyswietlania w OPEN_GL/DirectX) oferując pełen wachlarz efektów równy silnikom tym opartym na normalnym CPU - tyle że szybsze. Tak samo szereg aplikacji nakowych, badawczych, inzynieryjnych - zreszta mozna poszukac na stronach nvidi pod hasłem Tesla - całe centra obliczeniowe oparte w 90% na GPU. Wiec tym bardzije sie dziwie dlaczego nie korzystają z tak duzych mocy obliczeniowych.

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    Pomysł z layerami pod WB - hmmmmm.... może i tak choć zaraz pojawia się problem z pamięcią.

    Obecnie ACR przelicza RAWa z 21 Mpix na moim szybkim (niegdyś ;-) ) kompie coś ok. sekundy (dwa procesory po 4 rdzenie każdy plus 16Gb RAM). Nawet jeśli założyć, że bedą tylko dwie warstwy to czas wydłuży się ponad dwukrotnie (wyliczenie obu warstw plus mieszanie). Z punktu widzenia Adobe zbytni postęp jest niewskazany. Oni chcą sprzedać nowego CS a nie dostawać telefony od klientów, że wolno działa, że za tą cenę to powinni dostarczyć nowy komputer bo ten co mam se nie radzi. :-)
    Biorąc pod uwagę fakt że ilosc MPix rosła (liniowo) szybciej od mocy obliczeniowych wspołczesnych PC + nowe wolniejsze algorytmy przetwarzania, wychodzi że w kwesti predkosci obrobki jest gorzej niz pare lat temu(tak wiem jakość lepsza) a jednak mimo to wprowadzaja ten mocozerny feature wiec chyba nie tu był problem. Na moje oko wyglada na dawkowanie emocji zebyśmy nie przekrecili sie z nadmiaru szczescia .

  8. #38
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    71
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wain Zobacz posta
    ..... Na moje oko wyglada na dawkowanie emocji zebyśmy nie przekrecili sie z nadmiaru szczescia .
    Osobiście to podejrzewam, że cały czas sprzedają produkt już przestarzały czyli opracowany jakieś 3-4 lata temu a to co mają teraz ukaże się za kolejne 3-4 lata. :-)
    W ten sposób, ze spokojem, wypełniają cechy porządnej gospodarki socjalistycznej czyli - "stały niepohamowany wzrost"


    ***dla tych co nie pamiętają "tych" czasów. Jedną z głównych cech gospodarki socjalistycznej był właśnie "stały niepo(c)hamowany wzrost". Przynajmniej według podręczników, które musiałem czytać na studiach. :-)

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  9. #39
    Początki nałogu Awatar grzegorzki
    Dołączył
    Apr 2009
    Miasto
    Cavan / Kielce
    Posty
    369

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jacek_73 Zobacz posta
    Prawda - nieprawda:
    to (genialne) foto Charlesa Ebbetsa nie widziało fotoszopa
    ale dodatkową obróbkę widziało ...
    6D - EF 24-70/2.8L USM + EF 50/1.8 II + EF 70-300/4-5.6 IS USM + EF 85/1.8 USM - 580EX II + YN565EX + YN568EX- YN-622C - Bowens 500R kit + akcesoria
    Nie mnie się wtrącać biskupom w robotę.

Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •