Powinna czy nie - sprawa subiektywna.
Wiadomo, że Canon nie wspiera serwisowo starych szkieł. Trudno.
Ma to poniekąd swoją logikę właśnie aby zniechęcić do kupowania starych używek na rynku wtórnym a zachęcić do kupna nowej wersji.
Fair czy nie fair to już każdy sobie sam osądzi.
200/1.8 to naprawdę fajne szkiełko no ale faktem jest, że przy poważnej awarii zostajemy z 3kg szkła, tworzywa i metalu za niemałe pieniążki.
Ja osobiście bym nie ryzykował, chociaż:
Za 6k to jeszcze może tak.
A tak w ogóle to była jeszcze z jakiś miesiąc temu czy coś koło tego jedna sztuka.
Dla Twojej informacji istnieje coś takiego jak CPS(Canon Professional Services ). Właściwie to samo, jeden myk jest taki, że u nas w kraju nie jest to dostępne, najbliższy CPS to Niemcy
W europie jest to bezpłatne, wystarczy mieć odpowiednią ilość sprzętu i wtedy naprawa jest krótsza, dostaje się sprzęt zastępczy i chyba darmowa wysyłka nawet po okresie gwarancji.
W USA członkostwo jest płatne, ale za to dostaje się co roku prezenty (za platinum czyli najwyższy poziom od kilku lat są jakieś produkty ThinkTanka - ShapeShifter, któryś z Lens Taxi itd.).
Kiedyś był taki fajny pasek do body i mam na niego chrapkę ale rzado się pojawia na ebayu i osiąga takie ceny, że chyba nie warto
W sumie to dostawało się prezenty bo teraz są tylko dla nowych co nie odbiło się pozytywnym echem wśród dotychczasowych członków![]()