Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Wątek: Dpp 3.9.3 - adobe rgb vs.srgb

  1. #11
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    No więc skoro masz wyłączony CMS w Faststonie (który nb. nawet jak jest włączony, to działa niepoprawnie), to jak ma poprawnie wyświetlić przestrzenie brawne różniące się od przestrzeni barwnej twojego monitora?

    EIZO nie ma mocy sprawczej i w środowisku bez zarządzania barwą tak samo wyświetli pierdoły - a nawet w jeszcze większym stopniu, bo często mają poszerzony gamut, który bardziej wyeksponuje różnice.

  2. #12
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    WROCLOVE
    Wiek
    44
    Posty
    257

    Domyślnie

    Nieważne jak są wyświetlane kolory, fotki mają takie same warunki a zmiany są widocznie, powiedz mi jak TY widzisz ta fotkę u siebie.

  3. #13
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Fotki mają takie same warunki, które są złe. Ponieważ to screen, czyli same liczby kolorów RGB, bez profilu który pozwala oprogramowaniu poprawnie je zinterpretować, widzę różnicę, tj. lewa strona ma mniejsze nasycenie, niż prawa.

    Jeśli jednak skopiuję zdjęcie do Photoshopa, rozetnę je na prawe i lewe i przydzielę profil AdobeRGB zdjęciu wyciętemu z lewej partii, to wygląda tak samo, jak prawe.

  4. #14
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    WROCLOVE
    Wiek
    44
    Posty
    257

    Domyślnie

    Zdjęcie z lewej strony jest właśnie Adobe RGB.

  5. #15
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Paul80 Zobacz posta
    Zdjęcie z lewej strony jest właśnie Adobe RGB.
    To oczywista oczywistość, skoro ma zdesaturowane barwy w stosunku do prawego.

    No więc jak poprawnie przydzieliłem mu profil AdobeRGB, zaczęło wyglądać identycznie jak sRGB-owa część po prawej stronie.

    Gdybyś wyświetlił lewą część na EIZO kolegi (o ile jest szerokogamutowe), a obok postawił swój monitor i wyświetlił na nim prawą część to wyglądały by pi-razy-drzwi tak samo, bo przestrzeń barwna szerokogamutowego EIZO zbliżona jest do AdobeRGB, zaś przestrzeń barwna zwykłego monitora mniej-więcej odpowiada przestrzeni sRGB.

    Choć z uwagi zaś na to, że czerwony kolorant szerokogamutowego EIZO ma zwykle nieco wyższe nasycenie od AdobeRGB, najprawdopodboniej było by jednak nieco czerwieńsze.

    Warto to sobie przemyśleć

  6. #16
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    WROCLOVE
    Wiek
    44
    Posty
    257

    Domyślnie

    Czornyj;-) wielkie dzięki za podjęcie tematu, ale pociągnę jeszcze ten temat innym przykładem, bo chciałbym to troszkę zrozumieć a więc:

    1. DPP SRGB
    http://img822.imageshack.us/img822/7075/dppsrgb.jpg

    2. DPP ADOBE RGB - PHOTOSHOP CONVERT DO SRGB I ZAPIS Z PROFILEM ICC
    http://img688.imageshack.us/img688/6...nvertsrgbc.jpg

    Na moim monitorze fotka numer dwa na 100% ma lepszy mocniejszy kolor niebieski, lepsze żółcie, czerwony troszkę za mocno poszedł i lepsza magenta.

    Teraz jestem ciekawy, co Ty zobaczysz na monitorze u siebie, to już nie screeny, tylko oryginalne fotki, pomniejszone, skompresowane do 90%, skompresowany kolor maksymalnie i wyostrzone 15/0,6. Porównując te fotki mam włączonego CMS.

  7. #17
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    WROCLOVE
    Wiek
    44
    Posty
    257

    Domyślnie

    Obrabiając fotki w DPP i zmieniając przestrzeń kolorów z SRGB na ADOBE RGB, widzę poprawę pewnych kolorów, jak to możliwe czornyj, przecież wedle Ciebie nie powinieniem zobaczyć poprawy na moim monitorze BENQ FP783???

  8. #18
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    44
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Paul80 Zobacz posta
    Obrabiając fotki w DPP i zmieniając przestrzeń kolorów z SRGB na ADOBE RGB, widzę poprawę pewnych kolorów
    To może zanim zaczniesz cokolwiek komukolwiek zarzucać zapoznaj się z podstawami CMS?
    Przecież w tym wszystkim nie chodzi o to, żeby kolory były ładniejsze...
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  9. #19
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    WROCLOVE
    Wiek
    44
    Posty
    257

    Domyślnie

    Merde napisałbyś coś sensownego, dlaczego na moim monitorze w DPP zmieniają się kolory po zmianie na Adobe RGB, jeżeli nie powinienem ich zobaczyć to o co chodzi, czyżby część odcieni była w zakresie SRGB. Czepiłeś się CMS a om ma się nijak w kwestii różnic, ponieważ finalnie porównuję dwa jpg SRGB, czornyj pisał o przekłamaniu barw, mnie te barwy pasują w 100%. Niech ktoś kompetentny się wypowie np. Janusz B;-)

    Ps. Czornyj jakie przekłamania kolorów ja widzę i dlaczego to tak dobrze wygląda?, że niebieski jest bardziej nasycony, czerwienie są głębsze i znikają refleksy z bluzek.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Wywołałem jeszcze raz fotkę, ale w ACR nie DPP i teraz widzę te same fotki, nieważne jaki ma profil Adobe czy SRGB i w fastone CMS włączony, także wybaczcie mi, bo nie dawało mi to spokoju i musiałem doprowadzić to do końca i oczywiście nie miałem racji!!!
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Zrobiłem jeszcze raz to samo w DPP i jest różnica w kolorach, jeżeli jej nie powinno być, to czy to na 100% przekłamania kolorystyczne?
    Ostatnio edytowane przez Paul80 ; 18-02-2012 o 16:56 Powód: Automerged Doublepost

  10. #20
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Mały problemik polega na tym, że skasowałem DPP, ale co do zasady barwy w środowisku z CMS-em powinny być niezależnie od użytej przestrzeni edycyjnej (sRGB, AdobeRGB, ProPhoto itd.) dokładnie takie same - tak długo, jak długo pochodzą ze wspólnej części zbioru tych przestrzeni barwnych. Przestrzeń edycyjna nie służy bowiem do zmieniania/poprawiania/polepszania barw, a do ich rejestrowania i przechowywania.

    Ponieważ zaś twój monitor nie jest w stanie wyświetlić barw spoza sRGB (a jeśli nawet, to b. niewiele), to powinieneś uzyskiwać wizualnie ten sam efekt, jak ma to miejsce w przypadku konwersji ACR.

    Jeśli tak się nie dzieje, to:
    - coś jest źle poustawione w DPP
    - zmiana przestrzeni barwnej wiąże się z automatyczną zmianą profilu barwnego aparatu, np. w Nikonie były trzy profile barwne automatycznie skojarzone z daną przestrzenią, co w podobny sposób siało zamieszanie i prowadziło do nieporozumień.
    Ostatnio edytowane przez czornyj ; 18-02-2012 o 17:23

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •