Strona 3 z 12 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 113

Wątek: [test] Samyang 24mm f/1.4 ED AS IF UMC

  1. #21
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    47
    Posty
    7 446

    Domyślnie

    Czyli wolelibyście, żeby taki Samyang miał gorszą optykę i kosztował 1200 zł? Nadawałby się wtedy do filmowania, do zdjęć z ewentualnym domknięciem o 1EV... ? Widząc, ile Canon woła za swoje nowości, kwota rzędu 2,5 k raczej nie jest wygórowana. Obudźcie się, niskie ceny za nowości to już przeszłość.

    Widziałem nawiązanie do Zeissa - czy zeiss ma szkło o takich parametrach do Canona ? 1.4/35 kosztuje 6500, 2/25 wyszedł niedawno, 1EV ciemniejszy od Samyanga, cena niewiele niższa od 1.4/35.
    O obiektywach wiem prawie wszystko

  2. #22
    Początki nałogu Awatar KUBAwo
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    W-WA
    Posty
    449

    Domyślnie

    nieźle się uwinęli na optycznych.
    http://www.optyczne.pl/254.1-Test_ob...ED_AS_UMC.html
    5D, 15-30 3.5-4.5, 28 1.8, 50 1.4, 85 1.8, 180 2.8

  3. #23
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie

    Uwinęli się nieźle, ale ich egzemplarz wypadł zdecydowanie kiepsko.
    Czyżby problem z kontrolą jakości?

  4. #24
    Początki nałogu Awatar KUBAwo
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    W-WA
    Posty
    449

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MC_ Zobacz posta
    Uwinęli się nieźle, ale ich egzemplarz wypadł zdecydowanie kiepsko.
    Czyżby problem z kontrolą jakości?
    No nie wiem czy ściemnione 1.4 wynika ze złej kontroli jakości...
    5D, 15-30 3.5-4.5, 28 1.8, 50 1.4, 85 1.8, 180 2.8

  5. #25
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie

    Ściemnione?
    Mi chodzi o bardzo słabą rozdzielczość na f1.4-f2.

  6. #26
    Dopiero zaczyna Awatar Jordański
    Dołączył
    Oct 2011
    Miasto
    Jordanowo
    Posty
    18

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    Samyang idzie w jakimś dziwnym kierunku - robi coraz lepsze szkła manualne za coraz wyższą cenę, tak jakby chciał konkurować z Zeissem.
    Według mnie bez sensu. Mają swoją niszę u mniej zamożnych amatorów i niech na tym robią pieniądze wypuszczając budżetowe konstrukcje a nie jakieś takie wynalazki jak ten obiektyw.
    Trudno się z tym zgodzić. Samyang nie jest dla amatorów! Tym bardziej dla zamożnych, bo Ci korzystają z dobrego, drogiego sprzętu dedykowanego. Bogaty amator zrobi przeciętne zdjęcie zestawem 5D II + 24 1.4 II (ustawionym na f8) lub 16-35 II (wartość takiego sprzętu - 13-15 tys.); mniej zamożny, ale ambitny fotograf spróbuje podejść do tematu 5D I + Samyang 24. 1.4. (wartość takiego sprzętu - 4-5 tys.) Nie trudno się domyśleć, które zdjęcia będą ciekawsze. Znam jednych i drugich.

    Myślę, że ten Samyang będzie równie dobry jak Zeiss, o ile nie lepszy. Szkło tak samo dobre (może nawet lepsze?), za ok. 1/3 ceny to zły kierunek? Nie rozumiem, czego oczekujesz? Ja uważam, że to bardzo słuszna droga. Nie chciałbym słabszej jakości za 1 000 zł. No i rację ma Cichy; przecież CZ nie ma 24 1.4, więc Samyang będzie nie tylko za ok. 1/3 ceny, ale jeszcze z lepszym światłem. Ile miałby kosztować?

    Brak AF pewnie poruszycie. Przyznam szczerze, że czasem się zastanawiam, czy Wy na serio piszecie marudząc na ten brak elektroniki i automatyki. Dla mnie ostrzenie ręczne to żaden problem. Cieszę się nawet, że wersja do Canona nie ma tego potwierdzenia ostrości, ale za to jest tańsza. Mi to w ogóle nie jest potrzebne. Przecież wszystko widać w wizjerze. Naprawdę nie jesteście w stanie zrobić ostrego zdjęcia manualem? Fotki Cichego jasno pokazują, że to nic trudnego i jest mnóstwo tematów, w kt. ten obiektyw sprawdzi się idealnie. Nowa stałka Canona 24 f2.8 (sic!) będzie pewnie tyle samo kosztować, albo nawet i więcej, a do tego jest skandalicznie ciemna. Tu można zadać pytanie, jaki to ma sens i dla kogo jest takie szkło? Samyangi są dla fotografa więcej, niż początkującego, którego nie stać na szkła za 6-8 tys., a który chce kreatywnie wykorzystać światło 1.4 Innej alternatywy nie ma, zwłaszcza przy tej ogniskowej...
    Canon EOS 50D + Canon EF-S 10-22 mm f/3.5-4.5 USM + Canon EF 50 mm f/1.4 USM + Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS USM

    Jordania | Akaba | Amman | Morze Martwe | Petra

  7. #27
    Początki nałogu Awatar KUBAwo
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    W-WA
    Posty
    449

    Domyślnie

    to z podsumowania testu wyrwane " Samyang 1.4/24 ma światło f/1.4 tylko i wyłącznie na obudowie oraz w specyfikacji. Rzeczywiste światło tego obiektywu jest znacznie bliższe wartości f/1.8 niż f/1.4."...
    5D, 15-30 3.5-4.5, 28 1.8, 50 1.4, 85 1.8, 180 2.8

  8. #28
    Początki nałogu Awatar polm
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    271

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jordański Zobacz posta
    Trudno się z tym zgodzić. Samyang nie jest dla amatorów! Tym bardziej dla zamożnych, bo Ci korzystają z dobrego, drogiego sprzętu dedykowanego. Bogaty amator zrobi przeciętne zdjęcie zestawem 5D II + 24 1.4 II (ustawionym na f8) lub 16-35 II (wartość takiego sprzętu - 13-15 tys.); mniej zamożny, ale ambitny fotograf spróbuje podejść do tematu 5D I + Samyang 24. 1.4. (wartość takiego sprzętu - 4-5 tys.) Nie trudno się domyśleć, które zdjęcia będą ciekawsze. Znam jednych i drugich.

    Myślę, że ten Samyang będzie równie dobry jak Zeiss, o ile nie lepszy. Szkło tak samo dobre (może nawet lepsze?), za ok. 1/3 ceny to zły kierunek? Nie rozumiem, czego oczekujesz? Ja uważam, że to bardzo słuszna droga. Nie chciałbym słabszej jakości za 1 000 zł. No i rację ma Cichy; przecież CZ nie ma 24 1.4, więc Samyang będzie nie tylko za ok. 1/3 ceny, ale jeszcze z lepszym światłem. Ile miałby kosztować?

    Brak AF pewnie poruszycie. Przyznam szczerze, że czasem się zastanawiam, czy Wy na serio piszecie marudząc na ten brak elektroniki i automatyki. Dla mnie ostrzenie ręczne to żaden problem. Cieszę się nawet, że wersja do Canona nie ma tego potwierdzenia ostrości, ale za to jest tańsza. Mi to w ogóle nie jest potrzebne. Przecież wszystko widać w wizjerze. Naprawdę nie jesteście w stanie zrobić ostrego zdjęcia manualem? Fotki Cichego jasno pokazują, że to nic trudnego i jest mnóstwo tematów, w kt. ten obiektyw sprawdzi się idealnie. Nowa stałka Canona 24 f2.8 (sic!) będzie pewnie tyle samo kosztować, albo nawet i więcej, a do tego jest skandalicznie ciemna. Tu można zadać pytanie, jaki to ma sens i dla kogo jest takie szkło? Samyangi są dla fotografa więcej, niż początkującego, którego nie stać na szkła za 6-8 tys., a który chce kreatywnie wykorzystać światło 1.4 Innej alternatywy nie ma, zwłaszcza przy tej ogniskowej...
    Widzę, że masz w stopce same manulane obiektywy i doskonale wiesz jak ustawić ostrość za pomocą wizjera w cyfrówce.
    Ten Samyang jest dla nikogo. Gdyby był w cenie 1500pln, mógłby być dla takiego amatora jak ja. Jego obecna cena jest tak samo absurdalna jak nowych stałek Canona (28 i 24). Do tego wg testu optycznych to jakość jego jest dużo gorsza niż poprzednich szkieł Sama, a zasadzie brak jakiekolwiek jakości. Nie jestem wrogiem Sama, mam jego 2 szkła i jeszcze jedno sobie dokupię, ale tego bubla 24mm sobie podaruję.
    Jestem zadowolnym ze swojego sprzętu pstrykiem-gawędziarzem.

  9. #29
    Dopiero zaczyna Awatar Jordański
    Dołączył
    Oct 2011
    Miasto
    Jordanowo
    Posty
    18

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez polm Zobacz posta
    Widzę, że masz w stopce same manulane obiektywy i doskonale wiesz jak ustawić ostrość za pomocą wizjera w cyfrówce.
    Ten Samyang jest dla nikogo. Gdyby był w cenie 1500pln, mógłby być dla takiego amatora jak ja. Jego obecna cena jest tak samo absurdalna jak nowych stałek Canona (28 i 24). Do tego wg testu optycznych to jakość jego jest dużo gorsza niż poprzednich szkieł Sama, a zasadzie brak jakiekolwiek jakości. Nie jestem wrogiem Sama, mam jego 2 szkła i jeszcze jedno sobie dokupię, ale tego bubla 24mm sobie podaruję.
    Co mam w stopce jest kompletnie bez znaczenia. Twoja uwaga w tym momencie jest porażająco bezsensowna i nie na temat. Fotografowanie bez AF i ręczne ostrzenie to dla mnie żaden problem i taki Samyang jest akurat dla mnie (jeśli jest tak dobry, jak Cichy pisze). Jeśli cena tego szkła jest absurdalna, to co dopiero ceny wszystkich Zeissów?
    Canon EOS 50D + Canon EF-S 10-22 mm f/3.5-4.5 USM + Canon EF 50 mm f/1.4 USM + Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS USM

    Jordania | Akaba | Amman | Morze Martwe | Petra

  10. #30
    Początki nałogu Awatar polm
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    271

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jordański Zobacz posta
    Co mam w stopce jest kompletnie bez znaczenia. Twoja uwaga w tym momencie jest porażająco bezsensowna i nie na temat. Fotografowanie bez AF i ręczne ostrzenie to dla mnie żaden problem i taki Samyang jest akurat dla mnie (jeśli jest tak dobry, jak Cichy pisze). Jeśli cena tego szkła jest absurdalna, to co dopiero ceny wszystkich Zeissów?
    W stopce nie masz żadnego manualnego szkła, więc nie wiem skąd masz wiedzę o łatwości łapania ostrości na manualnych szkłach w cyfrówkach ? Też mi się kiedyś wydawało, że to jest takie mega proste jak np. w Zenicie. Niestety tak nie jest. Z braku AF nie ma co robić zalety, to jest niedogodność/wada takich szkieł przy stosowaniu z wizjerami które są w cyfrówkach. Mnie brak AF nie przeszkadzałby pod warunkiem że szkło byłoby w okolicach 1500pln i było bardzo dobre. Wg optycznych to raczej złom niż obiektyw. Nie wiem, może dostali jakiś popsuty. Zdjęcia Kuby Cichockiego też jakoś mnie nie przekonują do tego, że szkło jest warte swojej ceny. Nie jest warte nawet 1000pln. Szkoda, obejdę się smakiem i kupię Sama 35.
    Co do Zeissów, ceny mają z Marsa.
    Jestem zadowolnym ze swojego sprzętu pstrykiem-gawędziarzem.

Strona 3 z 12 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •