sorry,
GT 2531 Ex to nośność 12kg przy ciężarze 1,85kg
GH 3781QR to nośność 21kg przy ciężarze 0,6 kg
jp
Plik idzie, ale ma 7MB, Twoja poczta przyjmie ?
napisz, czy doszło
sorry,
GT 2531 Ex to nośność 12kg przy ciężarze 1,85kg
GH 3781QR to nośność 21kg przy ciężarze 0,6 kg
jp
Plik idzie, ale ma 7MB, Twoja poczta przyjmie ?
napisz, czy doszło
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 27-04-2014 o 17:42
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Chyba w końcu mogą zadać jakieś głupie pytanie ?
o nośność statywu ?
bo statyw do niedawna uważałem za protezę
Nośność statywu=12 kg
Body+ szkło=3 kg
czy nośność przekłada się na "sztywność"
Lustro klapie,body lata,a przy długich ogniskowych ......
Jak to ugryźć ?
"http://www.canon-board.info/galerie-uzytkownikow-15/zysk-auto-moto-speed-i-inne-95489/"]galeria na CB[/URL]
7D2/10-640/2,8-5,6+YN568EXII
Osobiste pierwsze wrażenia z tego co zobaczyłem i ustawiłem w statywie gitzo gt2531ex.
Parametry statywu są powszechnie dostępne, zmierzyłem długość statywu i wynosi dokładnie 67 cm (od tależyka po stopki), jak doliczymy wystającą śrubę mocowania głowicy wyjdzie 68 cm jak podaje producent.
Przekrój nóg odpowiednio: 28, 24, 20 mm (producent tego parametru nie podaje).
Oczywiście na początek system rozstawiania nóg pod dowolnym kątem, jest zaznaczone również ustawienie standardowe poprzez wycięty trójkąt w obudowie oraz znacznik trójkąt na nodze (czerwone kółko). Ustawienie nogi następuje poprzez otwarcie i zamknięcie rączki manipulacyjnej (czerwone strzałki w lewo i prawo)
Następnie kolumna i system blokowania/otwierania i obracania kolumny (czerwona elipsa)
Po odkręceniu pokrętła możemy przechylić i obrócić kolumnę (o dowolny kąt).
Poniżej każda noga ustawiona pod innym kątem, kolumna ustawiona i obrócona dowolnie.
Możemy również ustawić statyw w pozycji zero, dokładnie na wysokości podłogi.
Sukcesem stabilności gitzo jest system blokady nóg wraz z uszczelkami (przed kurzem, piachem).
Gdy porównujemy blokadę z innym statywami (triopo, sirui, benro, manfrotto) okazuje się, że gitzo ma najdłuższą blokadę przedzieloną w środku.
Dziękuję za uwagę, gdyby ktoś miał pytania chętnie odpowiem.
--- Kolejny post ---
Zadajesz wcale nie głupie pytania, nośność czy udźwig jaką podają producenci jest dużo zawyżona w stosunku do tego co można praktycznie stabilnie na zestawie statyw + głowica postawić. Myślę tu o pozycji najbardziej niekorzystnej, ustawionej pod kątem ok. 45-30 stopni.
Wg mnie aby było stabilnie trzeba udźwig najsłabszego ogniwa (statywu lub głowicy zależnie co słabsze) mnożyć x 0,5 aby uzyskać stabilność dla zestawu gitzo (statyw+ głowica), inni producenci (sirui, benro, triopo, manfrotto) udźwig x 0,4-0,3.Jako wynik otrzymujemy praktyczny ciężar zestawu optycznego jaki możemy postawić na zestawie głowica + statyw.
Ostatnio edytowane przez koraf ; 27-04-2014 o 18:46
Hmm... Rozumiem że kupiłeś i teraz ciężko będzie Cię przekonać do innych wyborów a inne argumenty nie będą Twoimi argumentami. Ja kilka tygodniu temu też szukałem statywu, oglądałem ten statyw i mogłem go kupić za ok. 1800 zł ale że trafiłem na Sirui M-3204 za 750 zł zamiast 1100 - 1200 zł, to nie było się nawet nad czym zastanawiać.
Tak na marginesie żałuję że nie kupiłem aluminiowego, różnica w wadze (w moim wypadku) żadna a trwałość pewnie sporo większa, że o cenie nie wspomnę. Chociaż akurat normalna cena aluminiowego odpowiednika mojego statywu była niewiele niższa...
Zawsze możesz próbować, widzisz gdybym po kilka lat nie miał statywów jakie miałem może miałbym inne zdanie.
Sprzęt sirui oceniam wysoko, wg mnie najbardziej korzystna cena/ jakość na rynku. To co kupiłeś będzie Ci służyć z powodzeniem wiele lat. Powiem, że statyw musi swoje ważyć w stosunku do tego co na nim jest stawiane aby zachować stabilność, na której przecież wszystkim zależy.
Wg różnych testów, które przeczytałem i z mojej praktyki wynika, że różnica między statywami ze stopów magnezowych a carbonem jest niewielka (wg niektórych testów prawie żadna).
Wybór statywy to zawsze "zgniły" kompromis (cena, nośność, odporność na drgania, tłumienie, rozmiar przy złożeniu, przy rozłożeniu itd.)
No i różne opinie, mnóstwo osób twierdzi że nośność podana przez producenta jest zawyżona, jeślii sprzęt waży 5 kg to trzeba brać statyw, głowicę o nośności 10 kg
Nośność to dopiero warunek konieczny, bezpieczeństwo sprzętu.
Odporność na drgania, tłumienie drgań (lustro, podłoże itd.) jest tym co warunkuje nierozmyte zdjęcia.
Tym ważniejsze im dłuższa ogniskowa obiektywu, mniejszy kąt widzenia a więc większy wpływ na rozmycie zdjęcia przy drganiach.
Są proste sposoby sprawdzenia swojego zestawu statyw+ głowica + body
1.
Na statywie włączyć LV i przy powiększeniu 10x (długa ogniskowa) oglądać drgania przy "dmuchnięciu" na puszkę
2.
Na statywie, do puszki/obiektywu przymocować wskaźnik laserowy (kilka zł) i rzucić promień na odległą (np. 7m) ścianę
Stojąc przy ścianie obserować drgania plamki przy zdalnym wyzwalaniu migawki (wpływ lustra, tłumienie drgań)
jp
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 27-04-2014 o 20:40
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 28-04-2014 o 15:31
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/