GITZO produkuje statywy dla różnych celów, ale wszystkie podzielone są na serie, od 0 do 5
Wraz ze wzrostem numeru serii wzrasta też dopuszczalne obciążenie.
Ale w swoim poradniku dla użytkowników kryterium doboru statywu nie jest dopuszczalne obciążenie ale maksymalna długość ogniskowej którą na tym statywie będzie stawiana, dla której zapewnione jest nierozmyte zdjęcie.
Nośność statywu to dopiero warunek konieczny, (mniejsza połowa problemu). Statywy konstruuje się tak, aby były odporne na drgania i dobrze je tłumiły, drgania spowodowane przez warunki zewnętrzne (chodzenie, wiatr (nawet słaby)) oraz przez ruch lustra/migawki, aby nie dopuszczały do rozmycia obrazu.
Im lepsza rozdzielczość obiektywu lub dłuższe ogniskowe tym bardziej krytyczny to problem.
I tak kolejno :
- seria 0 to maksymalna długość ogniskowej 75mm (a statywy te mają dopuszczalne obciążenie 5kg-8kg)
- seria 1 to 135mm (mają 8kg-10kg)
- seria 2 to 200mm (mają 12kg-18kg)
- seria 3 to 300mm (mają 21kg-25kg)
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 16-03-2014 o 11:03
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Z walizki też przy sporym pechu może coś zginać - bardziej prawdopodobne jest za to,że walizka poleci gdzie indziej (szczególnie w lotach mocno łączonych) o wtedy też zostajesz bez statywu (a najlepsze kadry są zawsze jak się nie ma ich czym zrobićJa osobiście nie próbowałem wnosić swojego z podręcznym z racji jego wielkości ale z mniejszym będę próbował.
U mnie problem się rozwiązał samoistnie, po prostu rodzinka kupiła Manfrotto Befree i będzie wymienianie się statywami w ramach potrzeb...
Stoję (po raz kolejny) przed wyborem statywu podróżnego, przejrzałem wątki na ten temat.
Ciągle powtarzają się dwa podejścia, te same słowa i argumenty, ale ciągle "obok"
1. Zgniły kompromis przy wyborze
Jako Ci co targają te statywy na plecach chcemy aby były :
- lekkie,
- małe po złożeniu i wygodne po rozłożeniu,
- trwałe,
- zapewniały jakość uzyskiwanych zdjęć,
no i oczywiście tanie
A statywy które mają być trwałe i mają zapewnić jak najmniejszą utratę jakości zdjęć,
przy dowolnym obiektywie/puszce i warunkach drgań zewnętrznych (podłoże, nawet słaby wiatr) czy też ruchu lustra/migawki, to przy dzisiejszej technologii ich konstruowania muszą być ciężkawe i stosunkowo drogie.
2. Najłatwiej
Najłatwiej jest zbliżyć się do naszych oczekiwań gdy :
1. umieszczamy na statywie obiektyw
- o krótszych ogniskowych (np. do 70mm) bo wpływ drgań jest mniej widoczny na zdjęciu
- o gorszej rozdzielczości (utrata szczegółów z powodu rozmycia jest mniej widoczna bo i tak obiektyw je słabo przenosi)
2. prezentujemy prace w internecie/na ekranie
3. zadawala nas jakość typu : nie poruszone
W tym obszarze oczekiwanie np. szukam statywu do 300 zł ma jakiś sens
3. Najtrudniej
Najtrudniej jest osiągnąć kompromis gdy robimy zdjęcia ze statywu w sytuacjach kiedy np. :
- chcemy je drukować w powiększeniu,
- obiektywami o dłuższych ogniskowych i/lub dobrej rozdzielczości,
i nie godzimy się z utratą szczegółów które zapewnia obiektyw.
I tutaj rozważania typu : obiektyw do 300zł, musi być lekki bo w góry, polecam statyw bo jest/wygląda solidnie itp. są albo nieporozumieniem albo niezrozumieniem
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 17-03-2014 o 09:01
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Hej...a wie ktoś może cos o takim statywie? Induro AT214 ALLOY 8M AT-Series Tripods | Cat #472-214 z głowicą Induro BHS2 BallHeads | Cat #479-012 ??? Ojciec mi w Canadzie taki zakupił (płynie do mnie) i tam ludzie zachwalają sobię tą firmę.....wiem ze jest stylizowana na Gitzo. Miał ktoś cos do czynienia z takim sprzętem?
Ostatnio edytowane przez becekpl ; 17-03-2014 o 11:34
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
w sumie ciekawe, myślałem ze benro to yńska totalnie firma a tu się okazuje ze inspiracja przyszła z us
Benro powstała w 1995 roku z założenia jako produkująca głównie statywy i głowice "wyższej półki", kilkanaście różnych nagród za innowacyjność i jakość produktów. Początkowo postrzegana jako "zrzynająca" technologię i pomysły z Gitzo ale ostatnio chyba także z Manfrotto.
jp
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
A Gitzo i Manfrotto to jeden Witek (Imaging Division)
World class brands
.