Pokaż wyniki od 1 do 10 z 1339

Wątek: Jaki statyw AD 2012-2019

Mieszany widok

  1. #1
    Uzależniony Awatar flankerp
    Dołączył
    Aug 2010
    Miasto
    Cork, Ireland
    Wiek
    45
    Posty
    636

    Domyślnie

    Zacznę od tego, że do podanego zestawu (70-200+5dII) potrzebujesz mieć udźwig ok. 12 kg aby to wszystko razem stabilnie i płynnie pracowało.
    12KG??? No tyle to chyba z C100-400 a i nawet będzie na górkę...
    70-200 2.8 IS waży niecałe 1,5 kg, aparat 5DII z bateriami ok 1,1 KG (sam 810g) więc nawet z gripem nie przekroczy 1,5kg
    Razem max 3KG uwzględniając cięzki pasem na szyje Statyw do 5KG zagra
    Zepsuty Canon 500D + Grip czekający na upgrade | C17-55 2.8 IS, C75-300 USM, C50mm 1,8 | Nissin Di622 Mark II, 2x YN460 + Phottix Aster | Benro A1980F + B-00+PU-40 M8 | Garść filtrów kolorowych dla Cokin P |

  2. #2
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez flankerp Zobacz posta
    12KG??? No tyle to chyba z C100-400 a i nawet będzie na górkę...
    70-200 2.8 IS waży niecałe 1,5 kg, aparat 5DII z bateriami ok 1,1 KG (sam 810g) więc nawet z gripem nie przekroczy 1,5kg
    Razem max 3KG uwzględniając cięzki pasem na szyje Statyw do 5KG zagra
    Temat poruszany już tyle razy, że kompletnie nie rozumiem zdziwienia.
    Czym innym jest udźwig deklarowany przez producenta (maksymalny), a czym innym realny udźwig (taki, żeby było stabilnie).
    Ktoś kiedyś na forum napisał, że trzeba wagę sprzętu pomnożyć przez trzy i taki statyw kupić i ja się z tym zgadzam.
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  3. #3
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Feb 2007
    Posty
    2 601

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Merde Zobacz posta
    Temat poruszany już tyle razy, że kompletnie nie rozumiem zdziwienia.
    Czym innym jest udźwig deklarowany przez producenta (maksymalny), a czym innym realny udźwig (taki, żeby było stabilnie).
    Ktoś kiedyś na forum napisał, że trzeba wagę sprzętu pomnożyć przez trzy i taki statyw kupić i ja się z tym zgadzam.
    Potwierdzam przy szerokim kącie to każda głowica się sprawdzi przy tele w szczególności 2.8 czy 100-400 to można sobie te udźwigi między bajki wsadzić - średnio markowy do manfrotto włącznie trzeba wymnożyć conajmniej przez 2 dodatkowo należy sprawdzić jak głowica działa z konkretnym obciążeniem częste przypadki to delikatna zmiana kadru takie opadnięcie o milimetr przy blokowaniu kuli czy rączki w manfrotto (3D) jeśli ktoś kadruje na styk to jest to szczególnie wpie.... i przedłuża czas kadrowania - można oczywiście tego problemu nie zauważać wszystko zależy od powiedziałbym "świadomości kadru" - to są moje doświadczenia ze sprzętem średniomarkowym - manfrotto i podobne, pewnego dnia się ....... i kupię głowicę gitzo czy rrs-a bo statywu używam intensywnie i lubię jak rzeczy działają dobrze a nie prawie dobrze.
    Jestem szumofobem
    S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
    Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •