puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Jakaś półka to jest, ale z całą pewnością nie ta sama co Manfrotto
--- Kolejny post ---
Nie będę, bo to sprzęt z przeznaczeniem do dwóch różnych puszek jak na razie - dwa różne zestawy. Poza tym głowica z płytką RC4 ma dodatkowo dwie poziomice.
Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII
Twój wybór, życzę Ci abyś jak najdłużej był zadowolony.
Poziomnice w głowicy : ma głowicę z 4 poziomnicami, "w realu" nigdy ich nie używałem.
Na statywie zawsze używam LV i tam jest proste wspomaganie pionowania/poziomowania.
Domyślam się, że gdy chodzi o wstępne ustawienie statywu/głowicy do panoramowania to wstępnie poziomnica może być użyteczna.
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 03-03-2014 o 15:31
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
głowica kulowa - wygodniejsza w użyciu.
Ja o tym benro nie wiem, ale fortke 190xprob znowu mogę polecićświetny statyw w rozsądnej kasie
Ja po prostu rzadko używam trybu LV, stąd należyte ustawienie statywu jest dla mnie ważne. Trybu LV używam tylko wtedy, gdy sterowanie z wężyka lub z pilota.
Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII
Wracając do mojego tematu :
Benro A2970F vs. Manfrotto 055XProB.mp4 - YouTube ( o czym to świadczy ?)
I trzecie miejsce w teście czasopisma Digital Camera
wiec ... może czasy Manfrotto powoli ustępują lekko na bok bo nie mówie że zostanie wepchnięty na boczny tor. To jest coś podobnego jak w samochodach lepiej kupić Vw z 2,0 tdi gdzie siada co 2 silnik bo zgodnie z opinia Vw to jeden z najlepszych aut na rynku niż nowa Alfe gdzie nic sie nie stanie ale ma opinie awaryjnej marki !
Nie wyraziłem się (widać wystarczająco) jasno.
1.
Tryb LV z powiększeniem x10 umożliwia dokładne, precyzyjne zobaczenie ewentualnych drań aparatu.
Nic nie poprawia, nie usuwa. Tylko dokładna obserwacja drgań oraz ostrości ustawienia na obiekt
2.
Gdy z statywu to tylko z pilota/wężyka lub ewentualnie z opóźnieniem 10 sekund
To że wyzwalanie wprost ze spustu lub opóźnieniem 2 sekundy to błąd też widać na ekranie LV
jp
--- Kolejny post ---
Ta prezentacja świadczy o tym, że ludzie na czymś muszą zarabiać kasę.
Pokazano że w czymś nieco przewagi ma Benro a w czymś innym nieco przewagi ma Manfrotto.
Dla mnie obie te przewagi są czysto teoretyczne. Nigdy nie kładłem statywu z całymi nogami poziomo na gruncie ani nigdy nie potrzebowałem kolumny środkowej wychylonej pod jakimś kątem.
Nawet nie odważyłbym się powiesić aparatu w takiej wychylonej pozycji, gdzie środek ciężkości wychodziłby poza podstawę statywu. No i jaka byłaby stabilność i odporność na drgania takiego ustawienia ?
A w statywie ważna jest sztywność, odporność na drgania oraz odporność na długotrwałe, nie najlepsze traktowanie.
Żadnych testów/pomiarów z tego zakresu nie było.
jp
PS
miałem statyw (inny typ) Benro, wszystko chodziło precyzyjnie, nad wyraz gładko.
Po dwutygodniowym wyjeździe/użytkowaniu....już go nie mam
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 04-03-2014 o 03:36
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Porównanie oceny statywów do samochodów nie jest zbyt trafne, bo nic nie wnosi do oceny. Manfrotto długo pracowało na swoją markę i to właśnie jakość decydowała o wyborze tej firmy. Inne wyglądały podobnie ale nie zachowywały się podobnie. Porównaj sobie chociaż patent ustawiania masztu w pozycji poziomej bez wyjmowania go - w MN to mistrzostwo a w Benro jest, ale mało stabilne rozwiązanie.
Pamiętaj, że w tej materii najważniejsza jest stabilność i trwałość sprzętu a nie testy z gazety.
--- Kolejny post ---
Dobrze Cię zrozumiałem i masz całkowitą rację ale często jest tak, że nie ma zbyt wiele czasu na kombinowanie i można zrobić zdjęcie bezpośrednio naciskając spust albo wcale
Użycie statywu tak czy siak jest bardzo pomocne![]()
Ostatnio edytowane przez Bolek02 ; 04-03-2014 o 09:19
Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII
mialem Manfrotto, mialem Benro, mam Sirui. na marke chyba to ostatnie najmniej pracowalo. ale jakosciowo bije Manfrotto na glowe, a i od Benro jest wyraznie solidniejsze i przede wszystkim ma lepsze rozwiazania.
naprawde - wez kiedys w sklepie do reki glowice Manfrotto, Benro, Sirui albo jakies Sunwayfoto. ta chinszczyzna jest przed Wlochami o lata swietlne pod wzgledem technologii. duzo lepsze rozwiazania techniczne i cudna jakosc wykonania i trwalosc. MF w porownaniu z tym to epoka kamienia lupanego... rowniez po 2-3 latach po wyjeciu z pudelka (sprawdzilem osobiscie - i to tez jest wskazowka dlaczego odradzam Manfrotto).
jestem zdania, ze albo mowimy o stabilnosci statywu, albo kolumna jest wyciagnieta. kolumna polozona do poziomu to w zasadzie dobrowolna rezygnacja z porzadnego wsparcia.
osobiscie nie wiem po co w ogole sa dyskusje na temat nog statywu jesli w gre wchodza szkla ponizej 300mm. bo to jest najmniej problematyczny komponent, tego nawet Manfrotto nie potrafi spartolic.
no chyba, ze mowimy o statywach podroznych, gdzie najcienszy segment nozek sila rzeczy bywa waski. tam mozna sie modlic nad sztywnoscia podparcia...
MLU i 3-sekundowe opoznienie wyzwolenia migawki likwiduja problem poruszenia fot przy naciskaniu spustumowiac szczerze to to jest nawet rozwiazanie konieczne przy dluzszych rurkach (tak 200mm) i ma duzo wieksze znaczenie dla ostrosci zdjec niz stabilnosc nog. ta ostatnia, naprawde, jest w ogromnej wiekszosci przypadkow (body DSLR + szklo o wielkosci/gabarycie do 5D + 24-105 wlacznie) mocno przegadana. przy odpowiedniej dyscyplinie wykonywania zdjec i 5D + 24-105 robilem spokojnie zdjecia na nogach pokroju Sirui T-1004x z niepowalajaca glowica typu Triopo RS-1. da sie - majac nawyki uzywania MLU, opoznienia migawki, oslaniania od wiatru, nie tuptaniu kolo statywu. bez tych nawykow, to mozna sobie bog wie jaki karbon kupowac i glowice kulkowa o srednicy pilki do tenisa - i bedzie d* zbita.
z innej beczki - w wiekszosci dzisiejszych aparatow Canona mozna tez wykorzystac pilota RC-5, wiec i spustu nie trzeba fizycznie naciskac.
tyle z mojej strony, z perspektywy kogos, kto foci w plenerze srednio 3 razy w tygodniu po 2 godziny. fakt, czasem mi sie zdarzy z reki, wiec nie 100% ze statywu tylko raptem 95%![]()
Bolek02
Proszę wstaw aparat z długą ogniskową na statyw, uruchom LV 10x powiększenie i dotknij tylko (naciśnij) spust.
Nie wiem czy mi podziękujesz czy 'przeklniesz", więcej tak (statyw i wprost spust) zdjęć nie będziesz już robił
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 04-03-2014 o 09:38
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/