tutaj chłopaki, oprócz gopro , kręcą canonem z 70-200 na takiej gorilli i chyba daje rade :
https://www.youtube.com/watch?v=wjxcDKBbiI4
tutaj chłopaki, oprócz gopro , kręcą canonem z 70-200 na takiej gorilli i chyba daje rade :
https://www.youtube.com/watch?v=wjxcDKBbiI4
Whose motorcycle is this? It's a chopper baby. Whose chopper is this? It's Zed's. Who's Zed? Zed's dead baby, Zed's dead.
statyw warto kupić raz a dobrze, zastanowic sie co (i ile kg) na nim będzie pracować, jeśli będzie to jakieś długie tele to statyw powinien być na dzień dobry solidniejszy niż myślimy - warto dokonać konfrontacji wybranego modelu np. z manfrotto 055 czy 190 (to takie rozsądne minima), pozostaje jeszcze kwestia głowicy - a właściwie pytania czy produkt głowicopodobny dołączony do statywu wystarczy do uniesienia sprzetu - znane (lepsze) chińczyki dzieliny przez 3, manfrotto przez 2 (mam na myśli udźwig deklarowany przez producenta) i porównujemy z ciężarem naszego sprzętu, w przypadku dłuższego tele warto prztestować deklaracje producenta - sprawdzić jak głowica trzyma kadr po zablokowaniu, jak sie zachowuje w czasie blokowania tzn. czy kadr opadaa właściwie jak opada (bo opada praktycznie zawsze) i czy zrobienie ustawionego kadru nie będzie graniczyło z cudem lub trzeba będzie kilka razy ustawiać żeby otrzymac coś podobnego do tego co się miało w wizjerze jak się zaczynało blokować głowicę.
lepszym rozwiązaniem jest zakup głowicy osobno tz. kupujemy nogi, a głowicę dobieramy taką jaką chcemy, kolejnym problemem jest dobór standardu płytki szybkiego mocowania - w zasadzie do wyboru jest kilka "standardów" płytek manfrotto, arca i arca od manfrotto (która tak nie do końca jest zgodna z arcą) inne "standardy" pomijam - arca jest ciekawym standardem z dużą ilością akcesoriów od róznych firm płyki w różnych rozmiarach, płyki z "uszami" do pasków nadgarstkowych (ja na ten przykład używam czegoś takiego), l-brackety, płytki które podmienają kawałek uchwytu statywowego dużego tele, platformy poziomujące i pewnie jeszcze sporo rzeczy o których istnieniu nie wiem - i wszystko pasuje do wszystkiego (o ile nie jest to arca od manfrotto) - owocnych rozmyślań życzę - ale obawiam się że produkty znanej niemieckiej firmy za 99zl nie mieszczą się w mojej definicji statywu.
Ostatnio edytowane przez jaś ; 12-11-2015 o 23:13
Jestem szumofobem
S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień
R6 5DIII 17-40/4 35/1.4LII 50STM 85/1.2II 135/2 200/2.8II 400/2.8IS TC1.4III
https://500px.com/mkkaczy
Tu akurat w wodzie słodkiej. W morskiej aż tak badzo nie mocze, zresztą Manfrotto też nie moczyłem. Wystarczą silniejsze wiatry nad morzem i wszystko ocieka solanką.
http://www.canon-board.info/krajobra...ml#post1261628
R6 5DIII 17-40/4 35/1.4LII 50STM 85/1.2II 135/2 200/2.8II 400/2.8IS TC1.4III
https://500px.com/mkkaczy
Dla takich "sadystów" Gitzo produkuje specjalną odmianę odporną na słoną wodę i bardzo agresywne środowisko
Ocean Tripods - Tripods | Gitzo
jp
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Co polecalibyscie w cenie do 1000zl? Podpięte będzie z reguły 5d z 17-40
C5D 35 1.4L, 85 1.8
Nogi Manfrotto MT055XPRO3 albo Slik 700DX i głowica Manfrotto 808RC4.
190xprob starczy i jakas kula do tego, albo pistoletowa
SONY