Strona 1 z 8 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 79

Wątek: światło obiektywy f/x.x

Mieszany widok

Domyślnie światło obiektywy f/x.x

Witam,

Jestem początkującym fotoamatorem więc mam kilka pytań odnośnie światła. Mam canon 600d z kitowym obiektywem 18-55 IS II F/3.5-5.5

Mam wrażenie że zdjęcia nie są tak nasycone kolorem/ barwne jakbym chciał. Dodam że są takie blade. kolory nie są żywe itp. Ale to moje odczucie.

Chciałem was zapytać co to jest te światło w tym obiektywie te F/5.5 przeglądałem na allegro obiektyw tamrona (Tamron SP AF 17-50 mm f/2.8 XR)
    i właśnie on ma stałe światło na poziomie f/2.8. o co w tym chodzi ?? Czy jesli wmontuje taki obiektyw z takim światłem to moje zdjęcia nabiora kolorów to o to chodzi w tym?? Tak na chłopski rozum

Z góry dziekuje za odpowiedź

Pełne uzależnienie Awatar jacek_73
    Miasto
    53 N, 18 E

Domyślnie

Na chłopski rozum to nasycenie kolorami zależy od... tego co fotografujesz, oraz ustawienia stylów w aparacie :-)
    Jestę fotografę
    miszcz martwi się o podpis

Domyślnie

no to co robi ten parametr f/2.8 lub f/5.6 Z tego co zauważyłem to czym niższa wartość f to wyższa cena

Miasto
    53 N, 18 E

Domyślnie

Cytat Zamieszczone przez massi Zobacz posta
    no to co robi ten parametr f/2.8 lub f/5.6 Z tego co zauważyłem to czym niższa wartość f to wyższa cena
    Bardzo dobrze zauważyłeś. Im wyższa cena tym bardziej można się podniecać i mlaskać nad obrazkiem, a te z MAŁYM_ GOŁ to już w ogóle Nie zmienia to faktu, że kitem też można, ale co lepsze i jaśniejsze to lepsze
    Jestę fotografę

Pełne uzależnienie Awatar dinderi
    Miasto
    Raszyn

Domyślnie

Cytat Zamieszczone przez jacek_73 Zobacz posta
    Na chłopski rozum to nasycenie kolorami zależy od... tego co fotografujesz, oraz ustawienia stylów w aparacie :-)
    Od obiektywu trochę też
    Im lepszej jakości obiektyw tym lepsze kolorystycznie i kontrastowo zdjęcia.