Strona 1 z 8 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 79

Wątek: światło obiektywy f/x.x

Domyślnie światło obiektywy f/x.x

Witam,

Jestem początkującym fotoamatorem więc mam kilka pytań odnośnie światła. Mam canon 600d z kitowym obiektywem 18-55 IS II F/3.5-5.5

Mam wrażenie że zdjęcia nie są tak nasycone kolorem/ barwne jakbym chciał. Dodam że są takie blade. kolory nie są żywe itp. Ale to moje odczucie.

Chciałem was zapytać co to jest te światło w tym obiektywie te F/5.5 przeglądałem na allegro obiektyw tamrona (Tamron SP AF 17-50 mm f/2.8 XR)
    i właśnie on ma stałe światło na poziomie f/2.8. o co w tym chodzi ?? Czy jesli wmontuje taki obiektyw z takim światłem to moje zdjęcia nabiora kolorów to o to chodzi w tym?? Tak na chłopski rozum

Z góry dziekuje za odpowiedź

Pełne uzależnienie Awatar jacek_73
    Miasto
    53 N, 18 E

Domyślnie

Na chłopski rozum to nasycenie kolorami zależy od... tego co fotografujesz, oraz ustawienia stylów w aparacie :-)
    Jestę fotografę
    miszcz martwi się o podpis

Domyślnie

no to co robi ten parametr f/2.8 lub f/5.6 Z tego co zauważyłem to czym niższa wartość f to wyższa cena

Pełne uzależnienie
    Miasto
    Kielce

Domyślnie

Kolory uzyskujesz przez obróbkę plików RAW.
    .

Coś już napisał
    Miasto
    Szczecin

Domyślnie

jasne szkła zmniejszają głębię ostrości i pozwalaja dotrzeć większej ilości światła do matrycy/filmu. Poczytaj o tym. przysłona nie ma wpływu na kolory. Tylko wykonane szkła w obiektywie. Takie wartości jak 2,8 albo 5,6 to przysłona. Otwór, który odpowiada za dotarcie światła i głębię ostrości. Poczytaj jakis podstawowy podręcznik o podstawowych zagadnieniach technicznych fotografii. Albo poszukaj informacji dla początkujących na CB.
    Ostatnio edytowane przez dunablaster ; 31-01-2012 o 13:32

Początki nałogu Awatar KUBAwo
    Miasto
    W-WA

Domyślnie

http://www.fotografia.kopernet.org/obiektywy.html

tam masz opisane co to jest jasność, ogniskowa itp...