Witam serdecznie,
mam zapytanie odnośnie bezpiecznego stosowania Metza 36 C-2 do 500D? chodzi mi tu o napięcie na stopce itp. Czy ktoś z Was stosował taką konfigurację? JAk działało? Dzięki z góry za pomoc
Witam serdecznie,
mam zapytanie odnośnie bezpiecznego stosowania Metza 36 C-2 do 500D? chodzi mi tu o napięcie na stopce itp. Czy ktoś z Was stosował taką konfigurację? JAk działało? Dzięki z góry za pomoc
Zakładałem tę lampę na lustrzanki Nikona D3000/ kompakt Panasonika LX3 i nie było problemów.
Tomek67, dzięki za info, niestety u mnie kicha, założyłem lampę i owszem błyska,ale lampa sobie, a aparat sobie, body nie rozpoznaje lampy, ustawia parametry tak jakby w ogóle nie było włączonej żadnej lampy:-(
Całe studio mam w tych lampkach bardzo je lubię i polecam, ekstra do strobingu. Na pewno mają bezpiecznie niskie napięcie na stopce. Używalem wcześniej z panasonic fz50 obecnie z 350D w obu przypadkach bez problemu, tak samo powinno być z 500D. Musisz pamiętać, że lampa nie obsługuje ttl-a i ma dwa główne tryby błyskania. Tryb M - gdzie błyska całą mocą oraz tryb A - gdzie działa oddzielna automatyka pomiarowa lampy bez względu na ustawienia w body. Automatyka lampy ma przełącznik trzech trybów mocy. Jak nie lubisz kombinować z obliczeniami co nastawić to ostatecznie dla najlepszych rezultatów proponuję aparat w tryb M, natomiast lampę w tryb A i dodatkowy przełacznik od automatyki na sam środek pozwalając lampie obliczać siłę błysku. Gdy będzie za mocno świecić to ten dodatkowy przełącznik w prawo, zaś gdy zbyt słabo doświetli to przełącz w lewą stronę.
C 350D + BG-E3 | S 8mm f/3.5 CS MC | C 18-55mm f/3.5-5.6 IS | C 50mm f/1.8 II | Pentacon 135mm f/2.8 MC | lampy Metz 36 C-2 | Phottix Tetra II Wireless Flash | Softbox, Parasolki, Statywy..
RodArt, wielkie dzięki za cenne wskazówki. Przydały się. Pozdrawiam