24mm na aps-h raczej nie bedzie już szeroko
może do 17-40 dokup stałke 28 czy 35-tke
Miałem kiedyś ten sam problem i zamiast 24-70/2,8 wybralem 17-40/4,0 i stałkę 50/1,4
To trochę przewrotny wybór, ale dla mnie okazał się bardzo praktyczny zarówno pod FF jak i APSC.
Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII
Zgodzę się w 100%, że 24-70 jest naprawdę uniwersalnym szkiełkiemnawet pod cropem daje niezłe efekty.
Niedawno przeszła mi przez głowę myśl by, wymienić 24-105/4 na 24-70, dokupić 85/1.8, a na końcu dodać 70-200/2.8. Potem zostaje tylko zakup FF. Taka szklarnia jest jak najbardziej dobra według mojego skromnego rozumu. Póki, co zaczynam do tego dążyć![]()
|600D|7D|17-40|24-105|70-200|120-400|
Ja powiem w ten sposób. Mam również 1d2 i następnym szkłem na 100% będzie właśnie 24-70/2.8. Zastanawiałem się nad 17-40/24-105 ale jednak za ciemno. Myślałem też nad 16-35 ale jednak za krótki zakres. Wybór padnie (jak pojawi się konkretniejszy zastrzyk gotówki) na 24-70. Dobre światło, fajny zakres, na APS-H 24mm to wcale nie tak wąsko. Jeśli jednak w końcu okaże się, że faktycznie jest za wąsko, to prawdopodobnie dokupię sigme 12-24 i będzie po problemie. W oko wpadła mi też Tokina 12-24/4 ale póki co mało informacji o niej jest od użytkowników i są dość skrajne. Albo sprawuje się super albo jest narzekanie. Może moje kombinowanie ci pomoże ;]
Pod 1D IMO najrozsądniejsze byłoby 16-35, mamy zakres 20-50, mi by to wystarczyło do 90% kadrów. :-)
5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto
Dokładnie tak, jak zależy na dobrej optyce (16-35II zdecydowanie najlepszy optycznie z wymienianych 17-40 i 24-70) też bym wybrał 16-35/2.8II. Miałem zarówno 17-40,24-70 i 2 egzemplarze 16-35II i mój wybór jest poparty praktyką.
jeszcze jedna uwaga
24-70 jest ciężkie
17-40 lekkie szklo
sam kiedyś miałem podobny dylemat, wybrałem 24-70/2.8