www.photozone.de
dajesz reviews i wybierasz szkło![]()
www.photozone.de
dajesz reviews i wybierasz szkło![]()
| yyy...zdjęcia poszedłem robić... |
Dałeś najgorsze możliwe parametry dla tego obiektywu by uwypuklić tę wadę, do tego w najgorszym warunkach służących ich pokazaniu. Ja miałem ten obiektyw pół roku, zdjęć na 17mm i f/4 zrobiłem może z 10, z czego ani jedno w takim świetle. Czemu nie pokażesz np. 50mm i f/8? Dla amatora, który robi normalne zdjęcia a nie foci cegły jest to po prostu bardzo dobry, solidny, niezawodny, szybki i uniwersalny obiektyw. A fotki z takim CA nigdy nie udało mi się zrobić, trzeba po prostu celowo chcieć coś takiego uzyskać. W czasie testów zawodowcy wiedzą jak katować szkło by to wykazać. Amator jak coś takiego zrobi i mu się nie spodoba to wykasuje fotkę. Dla niego będzie ważniejsze zrobienie kilkuset dobrych zdjęć, także takich w ciężkich warunkach oświetleniowych, w różnych sytuacjach bez zmieniania obiektywu. Po to jest ten obiektyw, dla takich celów został zaprojektowany i wszystkim początkującym go gorąco polecam. A zawodowcy, pasjonaci i inni niech robią zdjęcia cegieł i rozważają detale. Dla nich są L-ki. Amator takiej nie kupi bo i po co. Chyba że dla szpanu. Lepiej te pieniądze wydać na prezenty dla dzieci. Pozdrawiam i życzę wielu świetnych kadrów bo o to w tym wszystkim tak naprawdę chodzi.
Tak zgadzam się w zupełności tyle, że amator podkreślam amator jak kupi szkło za 2,5k zł to wymaga naprawde więcej niż to szkło daje, bo na 50mm i f/8 to i KIT jest świetny a kosztuje 10 razy mniej.
5DII 24105f4L S7030045,6APODG 501.8II 430EX wyposażona w ponton VS600R![]()
MOJE PSTRYKI NA CB& GALERIA NETOWA
później, późnym popołudniem, gdy cienie będą dłuższe i smutniejsze niż są..
i tu się z Tobą zgadzam!Zamieszczone przez MARANTZ
| yyy...zdjęcia poszedłem robić... |
Dlatego Sigma proponuje alternatywę: dwa zoomy 18-125 i 18-200 jakością zdjęć KIT-a, ale lepiej wykonane, z IF, metalowym bagnetem, itp. ale bez USM (dlatego tańsze), wolniejszy AF.Zamieszczone przez kami74
Teraz wypuścili odpowiednik swojej 24-135 dla analoga/pełnej klatki. I też jest tańsza od 17-85: nie ma IS ale ma lepsze światło, jest wolniejsza (bez HSM).
Oczywiście, będzie mydło przy pełnej dziurze, ale tak jak MARANTZ powiedział: to nie eL-ka. To ma być dla amatora, co chce czasami na ślubie (niezarobkowo), u cioci na imieninach probić trochę fotek, itp.
Ale tu nie chodzi o jakość L-ki. Tu chodzi o jakośc porównywalną do wspomnianych przez Ciebie sigm 18-125/200 chociażby. A te sample to jest jakas totalna porażka i mam nadzieję, że to sie nie potwierdzi w nastepnych.
5DII 24105f4L S7030045,6APODG 501.8II 430EX wyposażona w ponton VS600R![]()
MOJE PSTRYKI NA CB& GALERIA NETOWA
później, późnym popołudniem, gdy cienie będą dłuższe i smutniejsze niż są..
Zamieszczone przez kami74
Wez poszukaj dokladnie sampli z 18-125 i 18-200 robionych w podobnych warunkach (krawedzie, duze kontrasty, jasno) i przy pelnej dziurze...
Miałem 18-200 i na żadnym zdjęciu nie widziałem takiej CA. Na dobrą sprawę nie zauważałem w ogóle problemu CA do czasu zmiany obiektywu na inny.Zamieszczone przez Vitez
Moja obecna Tokina jest sporo gorsza pod tym względem od Sigmy, to chyba jej największa wada. Oczywiście ma również sporo zalet dlatego ogólnie nie żałuję![]()
650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0
Vitez wierz mi ogladałem dużo sampli z tych szkieł bo leżą one w granicy moich możliwości finansowych a co za tym idzie w kręgu moich zainteresowań. Jedne sample były lepsze drugie gorsze, ale nawet te nie najlepsze były w moim odczuciu lepsze niż te z tego 17-70 które poprostu sa tragiczne , i jak już pisałem wielokrotnie mam nadzieję, ze nastepne bedą dużo lepsze.Zamieszczone przez Vitez
Edit: Troche zadużo: "lepszości" w tym poście![]()
5DII 24105f4L S7030045,6APODG 501.8II 430EX wyposażona w ponton VS600R![]()
MOJE PSTRYKI NA CB& GALERIA NETOWA
później, późnym popołudniem, gdy cienie będą dłuższe i smutniejsze niż są..